De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:50

WOH ! het topic leeft weer!!!!

Naast de paarden (waar ik nu echt te weinig tijd voor heb) ben ik druk met mijn studie Notarieel recht aan de uni in nijmegen. Dat is meteen de reden dat ik nu weinig tijd voor de paarden heb, ik zit in mijn tentamen periode.

De hoeven van de paarden doe ik nu eens in de 2 weken ongeveer. dat is voldoende.

Verder ben ik druk met het plannen van mijn bruiloft, de trailer rijlessen, het huishouden, bokt....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:55

Arabesk schreef:
Afbeelding

oop hoe kun jij ongestoord bokken??

achter mij zit iemand uit australie die hier maar een paar maanden is (waar is de office stijl bokt gebleven...) en heb nu nog 'eigen' kantoor. Ben altijd zo bang dat ik betrapt wordt, of dat ICT mijn gangen (history) naagaat.. (bokt bokt bokt bokt)

Die ijzers ken ik! ik zag ze in de Bit van deze maand.

Ga ff zoeken....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:59

Gevonden... op pg. 109. heet de easywalker... the sport shoe for horses. is een product van hoofbalance ...

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:00

angela88 schreef:
WOH ! het topic leeft weer!!!!

Naast de paarden (waar ik nu echt te weinig tijd voor heb) ben ik druk met mijn studie Notarieel recht aan de uni in nijmegen. Dat is meteen de reden dat ik nu weinig tijd voor de paarden heb, ik zit in mijn tentamen periode.

De hoeven van de paarden doe ik nu eens in de 2 weken ongeveer. dat is voldoende.

Verder ben ik druk met het plannen van mijn bruiloft, de trailer rijlessen, het huishouden, bokt....

ja ik verveelde me weer op mijn werk en ant kwam ook weer even voorbij waaien, zo kwam het topic hortend en pruttelend weer op gang

doe je die studie naast je werk??

Nijmegen leuke stad!! Heb tijdje terug nog een buitenrit gemaakt in Groesbeek, erg mooi daar hoor!!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:01

smurf schreef:
joh ga je een trailer ophalen, wat leuk......

ja ik hoop maar dat de verkoper van de trailer een beetje betrouwbaar is

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:02

angela88 schreef:
ben ik druk met mijn studie Notarieel recht aan de uni in nijmegen. Dat is meteen de reden dat ik nu weinig tijd voor de paarden heb, ik zit in mijn tentamen periode.

Dat is niet niks ...... heel veel succes

Arabesk

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:03

ik ga even koffiedrinken aan de overkant

het computerprogramma dat ik nodig heb werkt nog steeds niet... daar zit ik al de hele dag op te wachten....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 16:06

Angela, hoe is t met je verhuisplannen?

Ik heb een hele mooie rijbroek gezien! Tja ,dast krijg je ervan als je de deur niet uitkunt en niks te doen hebt.

Afbeelding
Els , hebben ze dit merk (HKM) nog in de winkel van Ali? Anders moet ik daar toch eens gaan winkelen..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:09

ja hoor die heeft ie nog wel denk ik, sinds ik parelli en geen rijbroeken meer draag en normal spullen meer nodig heb, kom ik er niet zo vaak meer eigenlijk

Heeft iemand hier toevallig de Hoefslag, ik ben benieuwd naar dat interview met Eddy, maar beide boekwinkels in dit achterlijke dorp hebben de hoefslag niet......

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 16:39

smurf schreef:
ja hoor die heeft ie nog wel denk ik, sinds ik parelli en geen rijbroeken meer draag en normal spullen meer nodig heb, kom ik er niet zo vaak meer eigenlijk

Heeft iemand hier toevallig de Hoefslag, ik ben benieuwd naar dat interview met Eddy, maar beide boekwinkels in dit achterlijke dorp hebben de hoefslag niet......

Oei!

Slecht voor mijn beurs

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:59

smurf schreef:

Nee heb geen Hoefslag en eerdere ervaring is, dat exemplaren welke niet-abonnees in de winkel moeten halen pas veel later dan verschijningsdatum verkrijgbaar zijn. (Ik heb geen interesse in het interview.)

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:07

we gaan morgen wel even op jacht Smurf

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:24

opala schreef:
Gouda: Fantastisch dat het zo goed gaat. Kun je eindelijk genieten van en met je paard . Zijn je lichamelijke en andere probs ook onder controle?

Ja idd eindelijk gaat het met ons beiden goed. Dat is ook het lastige met dressuur je moet beiden lichamelijk goed zijn dan gaat het pas. Heb veel geleerd en nog steeds iedere week les van de fysio. Ideale combi toch.

Zit al vanaf mei halve dagen thuis. Ben nu op zoek naar ander werk nog steeds maar komt wel. Doe mijn best.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:49

gouda schreef:
Doe mijn best.

Meer kun je niet doen

Iedereen: Alvast een heel prettig weekend.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:55

Ook van mij....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:04

Nou ik kom ook weer eens aanwaaien Heb net weer een inzinking met Ponto gehad. Hij had in allebei de voorhoeven ineens een gat zitten. Ik schrok me dood. Ik dacht dat het een zoolperforatie was (hoezo doemdenker ) Hij liep gelukkig wel helemaal goed, ook op het beton. Gelukkig kon Ellemieke Fransen vlug komen en ze heeft Ponto zijn hoeven helemaal nagevoeld met zo'n tang. Zijn hoeven waren 0,0 gevoelig, prima dus. Daarna heeft ze de boel netjes gevijlt en gesneden.
Wat blijkt: het waren oude onstekingen. We hebben het vermoeden dat dit de "hoefbevangenheid" van Ponto is geweest die hij bijna 3 maanden geleden heeft gehad. De ene ontsteking was al leegelopen en de andere kwam nog pus uit Ze was heel geduldig en lief voor Ponto.

Nadat ze weg was liet ik Ponto uit de stal en hij ging in galop de schuur uit (over het beton) en ging bokkend de paddock in. Dus zere voeten heeft ook niet van het vijlen overgehouden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:07

Hé, ons verloren schaap is weer terecht!

Wat een naar verhaal Cooks. Het blijft ook wel tobben met die ouwe zeg.

Maar hij geeft het wel goed aan, als hij na de pedicure weer galopeert.....

Heb je gegevens van deze dame? Misschien iets om erbij te zetten op blz 1?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:19

Ja zo hou je je adrenaline peil wel hoog. Maar goed het is goed afgelopen en meneer loopt als een trein. Zowel voor als na de bekapping.

Ellemieke is een natural balance bekapper. Haar site is al voorbij gekomen. www.hoofcomplete.nl Ze zei al dat de site een beetje kaal was maar dat ze het veel te druk had om er wat aan te doen omdat ze een ziek collega moet vervangen. Maar er word wel aan gewerkt.

Hoe is het met Andor? Loopt ie nog steeds zo lekker?

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:14

Hoihoi,

Ik meld me ook nog even. Laatste tijd veeel te druk gehad om bokt echt bij te houden. Allemaal huis te koop gedoe enz... allemaal spannend.
Ik hoop dit ook weer eens bij te lezen maar hoe dan ook wil ik jullie allemaal een heel fijn weekend toewensen

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:44

Antheman schreef:
jackie schreef:
Wout deed het ook elke keer bij mijn paarden met het resultaat dat twee weken later de straal weer net zo dik was als daarvoor.

Maar aan de zijkant, of echt van de onderkant?

vanaf het puntje naar het breedste gedeelte toelopend een schijf eraf van de onderkant en de zijkanten een beetje schuin weg.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:49

Antheman schreef:

Ik schijn aan zo´n spoor gestaan te hebben. Dus Jackie , u bent gewaarschuwd.. Ik merkte er niks van trouwens

nergens last van, geen ijzers

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:57

Arabesk schreef:
viewtopic.php?f=3&t=506881

wat is dit nou weer voor monsterlijk beslag... het ziet er wel flexibeler uit dan ijzers en het glijdt niet door en minder trillingen maar toch...

het heeft tegenover ijzers de voordeel dat het flexibeler is. gympies ipv klompen om het zo maar te zeggen. idd. geen trillingen en i.m.o. een prima alternatief voor ijzers voor mensen die er niet van te overtuigen zijn dat ze zonder kunnen

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 01:23

Ik heb vanavond de proef op de som genomen en zo'n kunstof ijzer in de werkbank gezet. ( had dit onlangs verwijderd bij een nieuwe klant)
Nul komma nul flexibel hoor. Door de verbinding tussen de beide takken is het hoefmechanisme echt weg.
Viel me tegen, dacht dat het flexibeler zou zijn. Wat wel blijft is het voordeel van de verminderde trillingen tov een traditioneel ijzer.

Groet,
Simon

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 01:49

valt me dan ook tegen. er zijn wel andere merken kunststofbeslag die meer meegeven. voor mij persoonlijk vind ik het drie keer niks.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 04:16

Deighton schreef:
Ik heb vanavond de proef op de som genomen en zo'n kunstof ijzer in de werkbank gezet. ( had dit onlangs verwijderd bij een nieuwe klant)
Nul komma nul flexibel hoor. Door de verbinding tussen de beide takken is het hoefmechanisme echt weg.
Viel me tegen, dacht dat het flexibeler zou zijn. Wat wel blijft is het voordeel van de verminderde trillingen tov een traditioneel ijzer.

Groet,
Simon

Er zijn ondertussen de nodige merken verschenen

Moet je wel alle merken testen

Of ons deelgenoot maken welk merk niet in de schroefbank mee werkte.