De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 11:32

smurf schreef:
precies als ik eraf ben, kom ik er nooit meer op, dat heb ik gemerkt toen ik er in het bos afgevallen was, toen moest ik dus gewoon naar huis terug lopen..... Boos!
Morrie blijft echt niet netjes staan naast een hek, bankje of vangrail, dan gaat ie draaien en klieren. Op stal gaat er ook meestal iemand voor hem staan om te voorkomen dat ik er weer naast kom te zitten....

Ik stap nooit af als het eng wordt, deed ik vroeger met de jachtpaarden ook nooit, ik ben veel te bang dat ie zich lostrekt en ervandoor gaat....

Merrit vond het ook een geweldig goeie grap dat je niet meer kon opstappen! Ik kan erop springen, maar wil dat liever niet.
Debra haalt dat niet met haar 1m57 Haha!

Ik heb hem nu gedrild dat hij stilstaat bij de tafel, de stoel, een bankje etc.

Ik heb dit dus jaren geaccepteerd tot een paar weke nterug. Ik vond het onzin dat hij iedere keer weg liep!

Een helper vragen, die met een stokje klaar staat. En blijven oefenen, al sta je daar een uur!! Je hebt Merrit gezien en je kent mijn verhalen ,die is echt stronteigenwijs Haha!

Het is echt aan te leren!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:36

ja allemaal leuk en wel, maar een helper..... met geduld.... als er even iemand voor Morrie staat, staat die al te zeuren dat ik op moet schieten.
Morrie staat op stal meestal stil, maar soms ook niet en dan kletter ik zo op de grond. Zonder zadel opstappen is helemaal een crime, dan moeten er echt 2 mensen zijn om Morrie vast te houden

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 11:40

OK: jij ziet spoken, maar het KAN wel!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:47

Els, je moet met dat matje eronder eigenlijk toch eens proberen of je niet gewoon vanaf de grond kunt opstappen. Toen ik het laatst moest doen bij die politie-afzetting ging dat echt heel goed, zadel verschoof geen millimeter! Niet dat je dan vanaf de grond op moet stappen als er een opstapje voorhanden is, maar het is toch fijn om te weten of het kan of niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:48

als je jong en lenig bent wellicht...... maar ik ben oud, heb altijd rugpijn en ben nog eens veel te zwaar ook en door die medicijnen die ik nu slik houd ik veel vocht vast, ik kan m'n been niet eens 10 cm optillen, dan zit m'n buik al in de weg Boos!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:31

He AM wat geweldig dat het zo goed ging!!! Echt heel erg fijn voor jou en Andor.

Ik ben moed aan het verzamelen om die hartige taart te gaan bakken. Zucht. Ik heb bij de Appie Happie maar 2 kleine hartige taartjes meegenomen (zijn erg lekker) voor het geval de boel mislukt.

Gisteren ging ik mijn auto ophalen. Ik had netjes mijn fiets al achterop gebonden en al betaalt en ging in de auto zitten. Toen wilde ie niet starten. Ik heb nog nooit iemand zo bescheten zien kijken als die automonteur. Hij had hem de dag ervoor nog naar binnen gereden. Dus ik ben weer op de fiets naar huis gegaan. 2 uur later belde hij op dat de auto weer liep. Waarschijnlijk was hij verzopen, hij had er 2 ker 30 meter mee gereden. Ik dacht wel dat het niks byzonders zou zijn maar moest wel lachen.
Maar voor alle zekerheid gaan we morgen maar met de Opel.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:33

Nou dan word ik dus pisnijdig als een paard niet stilstaat als ik op wil stappen. Boos! ponto had daar in het begin ook een handje van. Dat heeft hij heeeeel snel afgeleerd.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 12:35

Das wel bijzonder L ullig zeg Haha!

Een auto die net gemaakt is die niet wegrijdt van de garage!

Een taart vooral niet volstoppen met natte ingredienten, dus geen tomaatjes erin enzo! Of drijfnatte spinazie

En de bodem eventjes met een vork voorzien van flink wat gaatjes en er een laagje paneermiddel opstrooien!!

Echt waar, bij Maertijn mislukten de taarten altijd en sinds hij het zo doet, gaat het 7 van de 10 keer goed!

Na het poetsen ga ik ook een chocotaart bakken!"

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:40

Ik heb de monteur ook vreselijk zitten pesten: Jemig jij moet er een nieuw ruitenwissertje opzetten er gelijk doet mijn auto het niet meer. Tjonge jonge zelfs een ruitenwisser erop zetten is al te moeilijk voor je. Hij kon er wel om lachen.

Bedankt voor je baktips. Ik heb al eens eerder een hartige taart gemaakt maar niet met deze over. Soms heb ik het idee dat hij niet zo heet word als de aangegeven tempratuur.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:45

gam deed voorheen ook een stap opzij als ik zo wilde opstijgen met hulpmiddelen. hij schrok zich gewoon de pleuris. nu hij weet dat ik niks engs van plan ben blijft hij (meestal) wel staan.

ik heb zonet eerst een kilo haar van hem afgehaald. volgend jaar ga ik alles in 1 zak doen, misschien kan iemand er garen van spinnen en sokken voor me breien Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:51

ze hadden gisteren een mini shet geschoren bij mij op stal, daar kwamen 2 kruiwagen haar af, ongelooflijk zoveel, maar daar wil je geen sokken van hoor: luizen en andere enge beestjes..... daarom moest ie ook geschoren worden van de DA....

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:55

hihi...doe ik ook altijd...paneermeel en gaatjes....ik bak morgenochtend denk ik Bloos (brood en hartige taart!)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:56

opala schreef:
Pellie schreef:
hé ik zag in de nieuwe divoza dat ze een Dick rasp/vijl hebben. kweet alleen niet of het de Ascot is Lachen

Dick is een handelsnaam. Ascot is een toevoeging voor een speciaal type mesje Knipoog

ah kee.... dus die dick rasp is wel goed dus.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:18

ik heb net de hoefbekapping van een giraf zitten bekijken (op tv dan he) Die moesten ze eerst onder verdoving brengen. Daarna hakte de bekapper het stuk eraf wat te lang was. De giraf kreeg niet eens ijzers onder Tong uitsteken

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:19

Cookies schreef:
Ik heb de monteur ook vreselijk zitten pesten: Jemig jij moet er een nieuw ruitenwissertje opzetten er gelijk doet mijn auto het niet meer. Tjonge jonge zelfs een ruitenwisser erop zetten is al te moeilijk voor je. Hij kon er wel om lachen.

Bedankt voor je baktips. Ik heb al eens eerder een hartige taart gemaakt maar niet met deze over. Soms heb ik het idee dat hij niet zo heet word als de aangegeven tempratuur.

Eigenlijk doe ik de oven altijd hoger dan aangeven!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:19

Cookies schreef:
ik heb net de hoefbekapping van een giraf zitten bekijken (op tv dan he) Die moesten ze eerst onder verdoving brengen. Daarna hakte de bekapper het stuk eraf wat te lang was. De giraf kreeg niet eens ijzers onder Tong uitsteken

Kon je dat niet even eerder vermelden??

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:24

sorry was maar 1 hoef en was voorbij voordat je het weet. Vriendjes zijn?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:25

hé grappig dat zit ik nu ook te kijken... de directeur van de dierentuin in Emmen heet Henk hiddink, zo heet een collega van mij ook, die zal ikdinsdag eens even stevig pesten want hij heeft niets met dieren en begrijpt mij dan ook totaal niet Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:26

Waar dan????

*Rent nu naar de TV*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:27

ned. 2 maar het is net afgelopen Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:32

smurf schreef:
ned. 2 maar het is net afgelopen Clown

Lekker dan!

Nou ja, ben toch aan het poetsen, heb al gezogen en gedweild en de was gedeeltelijk weggevouwen.

Ik haat die klussen.

Gelukkig weet ik nu wel eindelijk dat Martijn nog leeft, hij belde me, er is daar mega slechte ontvangst.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:07

He he daar ben ik weer, vannacht in Hoofddorp geslapen en vanochtend vreselijk verwent met een ontbijt bij de ouders van t chineesje Bloos Vork .

Ant! Goed zo! Je durft meer dan ik, hahaha zelfs galop! Schud hij nu ook nog zo met zijn hoofd?

Dames ik heb zin in morgen! Ik moet Kees nog even vertellen dat er morgen een horde meiden op zijn erf komt kijken naar de arabische stinkerd. Clown

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:23

Ik heb ook zin in morgen!
En wat het opstijgen betreft...de eerste en enige keer dat ik op Bruut klom, bleef ie keurig staan naast het bankje... Ik ben van plan om tzt de indianen-beenzwaai te gaan leren! Dat ik er zonder zadel zo op kan springen sammazegguh!!! Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:24

nienke07 schreef:
Ik heb ook zin in morgen!
En wat het opstijgen betreft...de eerste en enige keer dat ik op Bruut klom, bleef ie keurig staan naast het bankje... Ik ben van plan om tzt de indianen-beenzwaai te gaan leren! Dat ik er zonder zadel zo op kan springen sammazegguh!!! Haha!

dat wil ik ook!! maar ik ben zo'n stijve hark.....

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:25

...hihi ... ik ip niet...hopen dat mijn rotte heup tzt een beetje meewerkt! Haha!