Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
                                                         Fabster schreef:Lielle, ik moest steeds wel aan jouw hilarische verhaal denken, terwijl Caj inderdaad alle laaghangende takken opzoekt. Een paar x werd ik ook bijna uit het zadel geveegd!

Zij vindt ook dat ze harder mag als ik helemaal naar voren leun dus gaan we in draf of galop onder de takken door.. 
 . Heb hier ooit een een stappenplan voor gevolgd maar dan bleek dat het grootste probleem mijn paard was 
 , 
  Na ongeveer een halve minuut stond hij mooi naast me, ik had zo kunnen opstappen. Heb het niet gedaan omdat er geen zadel op lag...jammer eigenlijk. 20 jaar geleden was ik zo weg gereden 
 , 

).                                                         

...ik heb ook al dikwijls in een deuk gelegen met dat paard...er is er ma ene die op me afgestormd komt of me stiekem in de gaten houdt en dan nog gezwegen van zijn sluiptalent...hoe dikwijls ik me al rot geschrokken heb met zen hete adem in mijn nek...dan blijft hij effe zo staan en dan moet ik snel zijn of ik hang precies aan de kapstok 

. Dat schijnt goed te werken op je ademhaling en je eigen ontspanning. Maar ik blijf er nu wel op. Ze loopt alsof ze dronken is: vreselijk aan het slingeren, omdat ze eigenlijk om wil draaien. Eenmaal over het viaduct is alles weer normaal. En terug over het viaduct is geen probleem. Maar dan faan we naar huis, natuurlijk. 
 .

Azmay schreef:Mijn typische LBEer staat overigens te koop, mijn eigen situatie staat twee paarden eigenlijk niet toe op het moment en daarnaast heeft ze echt een hekel aan me als ik slecht in mijn vel zit. En dat is nu eigenlijk bijna elke dag helaas.
                                                         fransje23 schreef:Azmay schreef:Mijn typische LBEer staat overigens te koop, mijn eigen situatie staat twee paarden eigenlijk niet toe op het moment en daarnaast heeft ze echt een hekel aan me als ik slecht in mijn vel zit. En dat is nu eigenlijk bijna elke dag helaas.
Is dat de PRE-merrie uit je onderschrit? Wat een mooie dame!
                                                         Azmay schreef:Mijn typische LBEer staat overigens te koop, mijn eigen situatie staat twee paarden eigenlijk niet toe op het moment en daarnaast heeft ze echt een hekel aan me als ik slecht in mijn vel zit. En dat is nu eigenlijk bijna elke dag helaas.

mindful schreef:bedankt Fabster, het geeft me wel moed om rustig verder te proberen...ik mag niet terug denken naar 2 jaar geleden maar doe het toch...hij is nu 7 en 2 jaar geleden ging hij als een fluitje van een cent.
Heel dikwijls snap ik deze situatie niet, ik probeer het ook niet te persoonlijk te nemen maar dat is moeilijk.
Ik denk aan de toekomst en ga wel heel trots zijn als het 'ons' weer lukt.

Dit doe ik hem nooit meer aan, dat heb ik hem beloofd...training alleen nog aan huis. 
  Superleuk om te doen en goed voor de conditie.