Bunga schreef:[
Eindélijk iemand die op een normale manier kan reageren en uitleggen, dat zijn er tegenwoordig nogal weinig meer op bokt. Nu raak ik meer geïnteresseerd dan wanneer ik wordt afgeblaft op mijn eerste ingeving (die als fout bestempeld wordt, terwijl ieder mens een individu is en dus een andere eerste indruk heeft)
We zijn al 33 pagina's bezig met uitleg - die jij duidelijk niet gelezen hebt voordat je je ongenuanceerde eerste indruk op bokt dacht te moeten zetten, en ik ben al 33 pagina's heel geduldig. Maar ook bij mij is dat een keer op.
Ik ga voor vandaag echt afsluiten voordat ik dingen roep waar ik straks nog een OW voor krijg. Is het ook weer niet waard.

Maar om het topic niet al teveel offtopic te laten gaan mag het dus ook via pb
) maar ik heb toch graag als ik echt de aandacht vraag, om welke reden dan ook, dat ik die ook kan krijgen .. En tussenin is er speeltijd genoeg
Dus ik oefen vanalles, waarbij ik ook regelmatig de aandacht volledig op mij probeer te krijgen. Werkt sommige dagen beter dan anderen, maar ben ook nog maar een beginner, komt allemaal wel 
Het hangt van situatie tot situatie af hoe ik reageer, en dan hangt het er ook nog vanaf hoe paardlief reageert (vooral daarvan natuurlijk). Maar dan moet je onderscheid maken tussen bang zijn en niet bang zijn. Het paard in het filmpje is in mijn ogen niet bang, en is ook nog eens heel ongevoelig (gemaakt? vroeger?). Geloof mij, een paard dat bang is en op springen staat van nervositeit, daar heb je al geen fase 4 bij nodig, en als je dan een klein zwiep met je touw geeft staat het paard al 20 meter achteruit .. Dat dit hier niet het geval is is een teken dat het mensje niet doordringt tot het paard, en dat is het hele probleem, en dat moet opgelost worden. Het zou eventueel wel kunnen dat het paard dichtklapt omdat die bang is, en daardoor niet reageert, maar dat vind ik moeilijk om zo te beoordelen. En je ziet in het begin bij die man ook dat het paard wel reageert, maar dan besluit om zelf voorwaarts te stappen (dus tegen de hulpen in) en daarna niet meer reageert, en dan begint het hele spelletje .. Dus in mijn ogen geen bang paard, en dus een andere aanpak dan wanneer het paard wel bang zou zijn
sorry voor deze reactie en ik heb er dan ook totaaaaaaaaal geen verstand van. Maar ik zie het nut niet van wat er met dit arme aan een oog blinde dier gebeurd, zulke poespas werdt er aan mijn dier niet gemaakt!