[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:41

Goedemorgen!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:41

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:48

tja Lenneke, wat doe je eraan, mijn voormalige bijrijdster is een keer van Morrie afgetrokken door een racefietser die vond dat paarden niets op het fietspad te zoeken hebben en formeel heeft hij nog gelijk ook, want je mag niet meen paard op het fietspad. Hij heeft alleen haaar te grazen genomen en niet Morrie (die stond te grazen)

Mijn buren (in de 70) fietsen heel erg veel en klagen ook tegen me dat als er een paard op het fietspad loopt dat ze er niet langs durven, want paarden schoppen en bijten, misschien waren zij het wel

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:50

Wat moe ik dan? Op de fransekampweg, tussen de vrachtwagens? Dat lijkt me ook geen goed idee

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:53

Rare lui... oke, je mag officieel niet op het fietspad misschien, maar ik neem aan dat jullie wle de berm in zijn gegaan? Waar moet je anders heen, de provinciale weg op?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:54

Ik ga Anouar leren dat hij zulke mensen moet bijten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:03

je zou es aan de plaatstelijke veldwachter moeten vragen waar je formeel mag rijden met je paard, waarschijnlijk moet je binnendoor naar het bos van hem, dat deden we vroeger altijd, ik had toen een paard waarmee ik nooit langs de Fransekampweg gekund had zonder ongelukken ......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:08

Over het Ankeveense pad bedoel je?
Dat vind ik eerlijk gezegt gevaarlijker, daar bij de Klapbrug, dat is zo onoverzichtelijk. En langs de Cannenburger weg springen er ongeveer bij elk huis honden uit de bosjes.
Ik vind de Fransekampweg opzich niks mis mee, maar mensen moeten niet gaan lopen zeuren

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:09

Zelfs al zou je het gelijk aan je kant hebben, dan doe je nog niks tegen zulke mensen. De mensen hebben tegenwoordig een heel kort lontje en slaan er gelijk boven op als het ze niet lijkt. In het verkeer is het al net zo. Vreselijk.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:12

Van oudere mensen zou ik het juist niet verwachten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:15

Ik heb even een mailtje naar GNR gestuurd of je hier ergens in de buurt met je paard het water in kan. Ben benieuwd, met dit weer zou dat wel erg lekker zijn

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:16

Het maakt niet meer uit of ze oud zijn of jong. Het zal wel aan het eten liggen ofzo, teveel kleurstoffen??? Vooral die ouwe, ze roepen wel "de jeugd van tegenwoordig" maar zelf zijn ze bijna net zo erg.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:47

Mijn ervaring is dat de ouderen soms nog erger zijn... ze vinden maar dat iedereen voor hen aan de kant moet gaan en zijn vreselijk geirriteerd als het een keer niet naar hun zin gaat.

Probeer op de fiets maar eens wat ouderen in te halen op het fietspad... moet je niet denken dat ze aan de kant gaan hoor.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:50

almijn buren zijn ver boven de 70, praat me er niet van, in hun ogen ben ik jong en fit en moet ik dus alle vieze en zware karweitjes opknappen in het portiek en bij de schuren..... terwij ik mezelf al zo oud en krakkemikkig vind....

Heb net ronde 1 boodschappen gedaan met zo'n boodschappentas op wieltjes, zo oud ben ik! 3 Wuppies gescoord bij AH, alleen de verkeerde kleur, de oranje zijn al op......

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:20

De haflinger zag de trailer en begon gelijk te hinniken alsof hij wist dat hij er een vriendje bijkreeg. Hij heet Anton trouwens (Anton uit Tirol hahahaha). Dat is nog zo'n ouderwetse haflinger, zo'n klassieke stevige en niet zo'n rijponymodel, heel mooi beestje. Ze waren meteen dikke maatjes, eventjes achter elkaar aangelopen, maar al snel was het elkaar kriebelen en poetsen. De shetlander hield zich afzijdig en bleef met zijn dikke ass in het eten staan (hooi dat in de paddock lag), die vond het belangrijker om zijn eten niet uit het oog te verliezen.
Overdag staan ze op de wei, maar s nachts in die paddock omdat de haf en de shet anders te vet worden, ze hebben wel de hele nacht stengelig hooi tot hun beschikking. Vanochtend stonden ze weer heel gezellig bijelkaar te kriebelen.

Ik heb maar niet al te dramatisch afscheid genomen van Kees en ik heb gezegd 'tot maandag' dan kom ik even een bakkie doen.

Shet kijkt toe
Afbeelding

Arabesk ontdekt eten in de paddock
Afbeelding

Arabesk en Anton knuffelen, de shet houdt zich bezig met belangrijkere zaken op deze wereld
Afbeelding

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:23

fijn dat het allemaal zo makkelijk is gegaan *jaloers*........... je hebt je paard dus bij de buren staan nu, da's handig!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:25

Dat is snel gegaan Ara

Ziet er uit als een ideaal plekje zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:28

Leuk Ara! Ziet er gezellig uit!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:39

Morrie schreef:
Heb net ronde 1 boodschappen gedaan met zo'n boodschappentas op wieltjes, zo oud ben ik! 3 Wuppies gescoord bij AH, alleen de verkeerde kleur, de oranje zijn al op......

Wij hebben ook al wuppies, twee oranje. Nog eentje en dan kunnen we zo'n grote wup halen. Die zijn echt leuk

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:41

Ziet er goed uit Ara, lekker dicht bij ook!!

@morrie, ik heb al jaren een boodschappentas op wieltjes. Ideaal, geen gesleep en geen last van mijn rug.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:47

Misschien/waarschijnlijk kan Anouar nu zomer en winter dag en nacht buiten. Iemand op stal wil een pony kopen en die dan zomer en winter dag en nacht buiten zetten, dan kan Anouar daar mooi bij.
Er is alleen geen schuilstal. Misschien kunnen we dat nog regelen en anders zet ik hem wel alleen binnen als er erg guur weer voorspeld word, dan kan hij wel 's nachts buiten als het gewoon droog blijft. Kou is niet zo erg.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:08

klinkt goed Lenneke, wat een verhuzingen ineens zeg....

krijg je bij 3 kleine wuppies 1 grote? dat wist ik niet, die vind ik ook zo leuk

Bij Vögele (kopen jullie waarschjinlijk geen kleren, is echt voor ouwe trutten) waren alle oranje kleren met 20% korting: broek, t-shirt en bloes gekocht: donderdag open dag en al m'n nette kleren zijn nu 3 maten te groot....

Handig hoor zo'n tas op wieltjes, ik woon alleen 2 hoog zonder lift dan wordt het weer minder handig

Zometeen ronde 3 boodschappen........ dan naar Morrie en dan heb ik het weer gehad voor vandaag.....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:11

3 wuppiespaarzegels (die zitten aan die staart van de kleine wuppies) plus € 2,49

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:15

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:19

Wendy schreef:

Superpenny!!

Stelletje ouwe wijven hier met al die boodschappenkarretjes op wieltjes