Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
*Roos* schreef:@Antheman: ik heb vandaag weer ff Lente dr hoeven netjes gevijld. Het gaat zoo goed met haar voetjes!!! Ik ben echt helemaal blij! fijn dat je me toen ff hebt geholpen met vijlen.
smurf schreef:leuke avater Berrrrrt....![]()
Citaat:Wil je mn paperclip verzameling zien?
Jossie schreef:Kate is ook weer bekapt door mijn TS met N(atuurlijke) aanwijzingen van mij. Die aanwijzingen komen neer op: overal afblijven met mes en vijl, behalve de hielen op hoogte (laagte) zetten, steunsels weghalen en zool gelijk met hoefwand. Tot de grote verbazing van mijn smid hoefde er bij Kate bijna niets af!
In mijn ogen logisch: Ze staat overdag op het betonnen kavelpad met zandpaddock (overwegend staat ze op beton, daar kiest ze zelf voor) en 's nachts op zand. De hoeven slijten dus keurig bij en... ze zorgt zelf voor een mustangroll en... ze is nu voor de 4e keer op mijn aanwijzingen bekapt!!!
Met andere woorden: Kate doet het goed zo! En tot mijn verbazing draafde ze ook de dag van bekappen met haar pas bekapte hoefjes over het beton! Mooi toch.
Bij haar weidemaatje (echt TS bekapt zonder aanwijzingen van mij, paardje is ook niet van mij) diende er veel meer van de hoeven afgehaald te worden. Pleit dit nu voor of tegen mijn manier???
*Roos* schreef:Helaas is ze momenteel enorm kreupel. De eigenaren en mn vriendin konden niks vinden en afgelopen zondag heeft hun hoefsmid ernaar gekeken. Ze was heel gevoelig aan de zijkanten van haar hoef (één hoef, links voor geloof ik).
Wat zou dit kunnen zijn? En zou het door het natuurlijk bekappen kunnen komen? Of zou ze er door natuurlijk bekappen juist weer vanaf kunnen komen.
Ze is alleen aan de zijkant van de hoef gevoelig. Aan de voor- en onderkant reageert ze niet. Echt raar.
iemand een idee?
nienke07 schreef:Volgens mij gaat het hier bij vlagen! Ik heb op voeten gebied niet zo heel veel te melden... Hoewel ik gister wel zag, dat Bruut van al dat op de weg geloop scheef afslijt... aan de ene kant van de hoef helemaal bij het hoekje van de verzenen totaan de zool en aan de andere kant van de hoef nog lang niet... zal ik dit 'gelijk' vijlen? Of wachten op de bekapper (die komt pas over twee weken...)
smurf schreef:Citaat:Wil je mn paperclip verzameling zien?
ja berrrrt asjeblieft....... laat zien berrrrrt......
smurf schreef:en wat is hier "natural" aan???
viewtopic.php?f=53&t=520376
een NB-)st)er die ook ijzers onder slaat.......