[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:54

Jep, ik ga ook maar weern's. Mijn schoolweek start weer.
Truste alvast iedereen (alhoewel ik vermoed dat driekwart al in dromeland is Clown ) en tot .. morgen?

Doei!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:57

pfoe, ik ga ook maar eens slapen, ben doodop.
Doei!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 23:15

*zwaait vanuit Ierland...

Morgen weer terug...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:06

*zwaait druk terug naar Ierland*

Moge allemaal.
Wat is het nog eng donker hé..

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:18

goede morgen! ik heb net naar school gebeld om me ziek te melden... nog steeds koorts en ik heb geen stem meer.
Maar nu zit ik allemaal mailtjes te sturen naar collega's om afspraken af te zeggen beetje jammer!!

Jeetje Jovarna dat is balen! ik kan me voorstellen dat je hier super boos om bent!! Gelukkig is mijn stalhouder anders... hij weet echt niets van paarden (zelfs niet hoe hij een halster om moet doen dat ga ik hem nog wel snel leren in geval van nood altijd handig) dus hij belt altijd op als er wat is. wel een fijn idee dus. Owja en voor hem is het de normaalste zaak van de wereld dat we bitloos en ijzerloos rijden Haha! en dat de paarden geen dekens hebben en buiten willen staan in de winter Haha! (hij kent namelijk alleen onze paarden Knipoog van evenaar en mij)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:22

Bah Koe,griep?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:23

jeps... al het hele weekend Boos! naar is dat altijd... maar goed ik hoop dat het morgen over is.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:25

Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst ziek geweest ben..
Gelukkig..
Maar als ik ziek ben,dan ben ik ook ECHT ziek..
Als je griep hebt zonder overgeven,dan is het wel te doen,maar die misselijkheid...
pffff....
Beterschap..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:35

jij bent pas nog ziek geweest TL, buikgriep, eerst jij en toen je dochter, toen het zo warm was in juli....

het lijkt wel winter, ik heb het licht aan in huis zo donker is het Boos!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:41

Nu je het zegt...
Brrrr...spugen en diarree...
Ik weet het weer...
(ik had het verdrongen..) Clown

Ik heb ook het licht aan,en de kippen zitten nog in het hokje!!
Die komen eruit met zonsopgang.. Cool

[edit]ze zijn wel uit het hok.. Koe

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:47

ik heb alweer haast: voeren.... wel 20 minuten minder lopen door de weilanden, maar nu moet ik de andere paarden bij Morrie weghouden terwijl hij eet. Ik durf hem niet het hek uit te halen, als ie er vandoor gaat, ben ik helemaal vet te laat, dan moet ik hem van de boerderij weer ophalen , want daar gaat ie heen.....

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:03

Goedemorgen Lachen

Zo, weer bijgelezen. Jovarna, wat belachelijk zeg, van die stalhoudster! Boos!
En dinka, beterschap!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:58

Goeiemorgen

Ik heb vanmorgen al even gewandeld met Anouar

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:16

Morrie schreef:
Interesting, de enige Laura die ik ken die Parelli doet, is pas 12 en heeft een Fjord en al level 1.....
Eddy heeft zeker Opère bij zich, een donkere schimmel.....?

Ik heb weer waanzinnig slecht geslapen: kiespijn, lasst van m'n schouder en piekeren, piekeren en nog es piekeren. Ik ga er nu de turbo ingooien om naar Morrie te gaan, ben er niet gerust op (wanneer wel)

Wat was een paard hebben 2 jaar geleden toch relaxed en makkelijk zeg, nu zie ik zoveel wat niet klopt en mis is.... dat het bijna niet leuk meer is

Eddy is idd met Opère. Dat meisje had een rode (ofzo) string als ik met niet vergis...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:21

rode string = level 1....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:25

Jovarna schreef:
Even m'n ei kwijt hier.
Gisteren was ik op stal en ik kreeg een vreemd gevoel over me heen. Ik zag dat mijn stal gebruikt was; er lag een dik pak schoon stro in en de voerbak hing erin. In eerste instantie dacht ik dat er een paard in m'n stal had gestaan. Maar vervolgens 'wist' ik dat Jovarna en Banouck in de stal hadden gestaan. Maar waarom? En wanneer dan? Ik kreeg een onbehaaglijk gevoel en besloot ze er naar te vragen wanneer ik ze zou zien.
Vandaag liep ik in de wei (ze hebben er weer een behoorlijk stuk bij gekregen, met enorm veel gras) en één van de campinggasten sprak mij aan. "Dat was wel schrikken zeker hè, dat ze op straat liepen". HUH?? Ik vroeg wat ze bedoelde en ze vertelde me dat de paarden (Jovi en Noek en hun twee kuddemaatjes) in de nacht van donderdag op vrijdag uitgebroken waren en op straat liepen. Alle campinggasten hadden het erover gehad. Nou ik schrok behoorlijk!! De stroom had er niet op gestaan en de uiterste omheining (naast de weg) was nog niet omheind. Dus het afzetlint stond niet op stroom, konden de veulens dus gemakkelijk onder- of doorheen, merries er achteraan, uitgang naar de weg stond gewoon open....., de meiden besloten op avontuur te gaan.
Toen ik de pensioneigenaresse zag, vroeg ik hiernaar. Ze reageerde erg laconiek, jolig en luchtig, alsof het grappig was ofzo..... Ja, ze liepen met z'n vieren op de weg, ze waren wakker geworden en hebben ze op stal gezet. Ze vertelde het op een manier alsof het heel normaal was, terwijl ik allerlei visioenen had van wat er allemaal had kunnen gebeuren!!! Ik baalde ook van haar reactie! En ben ook boos op het feit dat de omheining niet voor mekaar was en mijn paarden (mijn ALLESIES!) simpelgezegd in (levens)gevaar verkeerden....!
Vandaag heb ik de omheining geïnspecteerd en zo te zien is het nu wel goed.

Wat een schade dat ze niet even gebeld hebben zeg!!!! Echt te gek voor woorden...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:33

@Jovarna pff wat een %##"_ ze hadden je toch wel ff kunnen zeggen wat er was gebeurt.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:37

Goedemorgen, op de foto's ziet het er netjes uit Lenneke!
Verder alles bijgelezen, en alles alweer vergeten Clown

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:43

Morrie schreef:
rode string = level 1....

dan is ze wel erg goed voor level 1... ze deed alles in liberty, en het paard werkt volledig mee. Echt super om de band tussen die 2 te zien...

Ik weet niet of oranje (of iets anders wat op rood lijkt) een ander level is, want ik heb de sting niet van dichtbij gezien..

Maar zo'n band zou ik ook wel met mijn paard willen....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:50

rood=level 1
blauw=level2
groen=level3
zwart=level 4 (denk ik) maar niemand heeft level 4 in NL

het is net als met de banden bij judo: je begint bij wit en eindigt bij zwart... als je je witte string nooit wast, wordt ie vanzelf zwart (met de modder hier heel snel zelfs)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:54

oja.. goedemorgen!

Het horse event zit er weer op. Het was erg druk, maar ook erg gezellig.

Zaterdag ging het super met Witte. Hij was om 12.30 aan de beurt bij Annemarie (Monty Roberts). Ze heeft eerst zijn rug na gekeken en zei dat hij wel last van zijn rug heeft (te veel bespiering op zijn rug, die hij erg aanspant) maar niet dusdanig dat we niet met het opstijgen konden gaan beginnen. Eerst is ze met hem gaan rondlopen om te kijken hoe hij op de grond is en of hij respect voor je heeft, dat bleek zo te zijn. Hij ging goed achterwaarts voor druk en liep netjes met je mee. (maar dat wist ik natuurlijk al Lachen ) Daarna hebben ze hem met een racezadel opgezadelt, het zadel is erg licht, en het heeft een groot handvat bovenop zodat je gemakkelijker op kunt stijgen.

Eerst is Karel begonnen met het opstijgen, hij liep naar Witte toe, tilde zijn been op, Wit blijft stilstaan, dus hij loopt weer weg. Zo steeds een stapje verder, en vanuit het in de beugel staan, langzaam naar het er helemaal opzitten. Uiteraard ging Witte tussendoor al een paar keer lopen. Zodra hij dat deed, zette Annemarie hem weer achteruit. Als hij stilstond, stapte Karel af en nam dus de druk weg.

Daarna was ik aan de beurt. Witte had het snel door, en al snel kon ik zonder dat Annemarie hem nog vasthad opstijgen, terwijl hij braaf stil bleef staan. Het was dus een geslaagde sessie! Tip was om te proberen om zoveel mogelijk met iemand erbij op te gaan stijgen, die hem achteruit kan zetten als hij begint te lopen. Als ik alleen opstijg, dan moet ik hetzelfde doen bij hem, als hij wegloopt, meteen achteruit zetten en als hij stilstaat weer afstijgen. En dan net zolang tot hij wel stil blijft staan.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:56

Super angela dat het zo goed ging Lachen
Heb je geen foto's?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:57

Morrie schreef:
rood=level 1
blauw=level2
groen=level3
zwart=level 4 (denk ik) maar niemand heeft level 4 in NL

het is net als met de banden bij judo: je begint bij wit en eindigt bij zwart... als je je witte string nooit wast, wordt ie vanzelf zwart (met de modder hier heel snel zelfs)

dan was ze echt een level 1.... met zeker protenties voor meer .... ze was nu 2 jaar in het programma bezig werd er gezegd. De level 2 zal dan ook wel niet lang op zich laten wachten denk ik.... maar goed, misschien heeft ze het grondwerk super voor elkaar, maar het rijden nog niet helemaal?? Ik weet het niet... ze was wel er lekker met haar paard bezig in ieder geval! Eddy had zijn groene sting niet bij... hij had gewoon een witte.... misschien lag ie in de was Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:00

marina schreef:
Super angela dat het zo goed ging Lachen
Heb je geen foto's?

ik heb ze nog niet online staan, zal dat meteen ff gaan doen!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:00

ach ik heb momenteel een paarse string aan een stick hangen, ik heb 2 witte, die zijn allebei stuk, ik maak ze zelf tegenwoordig