Truste alvast iedereen (alhoewel ik vermoed dat driekwart al in dromeland is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Morrie schreef:Interesting, de enige Laura die ik ken die Parelli doet, is pas 12 en heeft een Fjord en al level 1.....
Eddy heeft zeker Opère bij zich, een donkere schimmel.....?
Ik heb weer waanzinnig slecht geslapen: kiespijn, lasst van m'n schouder en piekeren, piekeren en nog es piekeren. Ik ga er nu de turbo ingooien om naar Morrie te gaan, ben er niet gerust op (wanneer wel)
Wat was een paard hebben 2 jaar geleden toch relaxed en makkelijk zeg, nu zie ik zoveel wat niet klopt en mis is.... dat het bijna niet leuk meer is
Jovarna schreef:Even m'n ei kwijt hier.
Gisteren was ik op stal en ik kreeg een vreemd gevoel over me heen. Ik zag dat mijn stal gebruikt was; er lag een dik pak schoon stro in en de voerbak hing erin. In eerste instantie dacht ik dat er een paard in m'n stal had gestaan. Maar vervolgens 'wist' ik dat Jovarna en Banouck in de stal hadden gestaan. Maar waarom? En wanneer dan? Ik kreeg een onbehaaglijk gevoel en besloot ze er naar te vragen wanneer ik ze zou zien.
Vandaag liep ik in de wei (ze hebben er weer een behoorlijk stuk bij gekregen, met enorm veel gras) en één van de campinggasten sprak mij aan. "Dat was wel schrikken zeker hè, dat ze op straat liepen". HUH?? Ik vroeg wat ze bedoelde en ze vertelde me dat de paarden (Jovi en Noek en hun twee kuddemaatjes) in de nacht van donderdag op vrijdag uitgebroken waren en op straat liepen. Alle campinggasten hadden het erover gehad. Nou ik schrok behoorlijk!! De stroom had er niet op gestaan en de uiterste omheining (naast de weg) was nog niet omheind. Dus het afzetlint stond niet op stroom, konden de veulens dus gemakkelijk onder- of doorheen, merries er achteraan, uitgang naar de weg stond gewoon open....., de meiden besloten op avontuur te gaan.
Toen ik de pensioneigenaresse zag, vroeg ik hiernaar. Ze reageerde erg laconiek, jolig en luchtig, alsof het grappig was ofzo..... Ja, ze liepen met z'n vieren op de weg, ze waren wakker geworden en hebben ze op stal gezet. Ze vertelde het op een manier alsof het heel normaal was, terwijl ik allerlei visioenen had van wat er allemaal had kunnen gebeuren!!! Ik baalde ook van haar reactie! En ben ook boos op het feit dat de omheining niet voor mekaar was en mijn paarden (mijn ALLESIES!) simpelgezegd in (levens)gevaar verkeerden....!
Vandaag heb ik de omheining geïnspecteerd en zo te zien is het nu wel goed.
Morrie schreef:rode string = level 1....
Morrie schreef:rood=level 1
blauw=level2
groen=level3
zwart=level 4 (denk ik) maar niemand heeft level 4 in NL
het is net als met de banden bij judo: je begint bij wit en eindigt bij zwart... als je je witte string nooit wast, wordt ie vanzelf zwart (met de modder hier heel snel zelfs)
marina schreef:Super angela dat het zo goed ging
Heb je geen foto's?