e_horse schreef:Bij schimmel denk ik dat het aan het voer ligt, is bij veel mensen ook het grootste probleem.
ik eet supergezond, eigenlijk hoofdzakelijk groente en fruit en sta stijf van het eczeem.... had ik vroeger nooit toen ik junkfood en rotzooi vrat....
ik durf niet eens op m'n balkon te staan, springen op een trampoline al helemaal niet..... ik zie me al gaan, van 2 hoog naar beneden als ik nu morgen ineens een trampoline kado krijg, weet ik dat ik meelezers heb die me graag kwijt willen
Aangezien ik er zeker af zou sodemieteren en niet wou verongelukken ben ik afgestapt, kinke nog steeds boos. Stalhoudster kwam er inmiddels bij, die was ongerust dat ik er af zou vallen. Afgezadeld, hoofdstel af en daar ging Kinke door de bak als een bezetene. Ze lijkt dan op een hengst die volledig over de rooie is, galloperen, grote neusgaten, een en al spanning, stuiter stuiter bij de bakrand langs etc.etc. Inmiddels keken stalhoudster en buurmeisje vol verbazing hoe een anders zo relaxt paard volledig over de zeik was. De bak is heel erg groot maar ik ben dus toch maar begonnen met grondwerk. Wat dus neerkwam op wegsturen uit een bepaalde hoek en zodra ze stil ging staan weer wegsturen etc.etc. Na zo'n 20 minuten (gokje) kalmeerde ze een beetje en begon ze eindelijk op me te letten. Uit ervaring wist ik al dat ze dan niet braaf rondjes om me heen gaat huppelen dus het bleef eerst vooral bij over de breedte van de bak rennen en in de hoeken duiken. Ik heb haar vaak precies de andere kant opgestuurd dan wat ze graag wou en na een minuut of 40 begon ze wel op een volte om me heen te lopen. Als ik dan ging ontspannen stopte ze wel en kauwde een heel klein beetje. Wat ik verwachte gebeurde nog wel, ze probeerde me nog een keer in de zeik te nemen
Af en toe heb ik getest of ze naar me toe wou komen wanneer ik een paar passen achteruit deed maar dat zat er niet in. Zo heb ik een behoorlijke tijd haar laten lopen met veel keren van hand wisselen. Uiteindelijk was ze helemaal kalm en toen heb ik haar een halstertje omgedaan en kon ik veilig met haar uit de bak.
je kan beter voor jezelf beginnen....
. Als je alleen staat of je begint zelf wat, kunnen mensen denken dat je maar wat aanprutst.
) dat Keet vd winter in de 'koebocht' mag staan. Dat zijn 2 ruime open stallen met 'bestrate uitloop' , zeg maar het stuk waar de koeien staan als ze uit het land gehaald worden, dus met allemaal hekken eromheen en dus de ingang naar het land. Tankers als Keet wil 'ie sowieso niet op z'n land in het najaar/winter, dus dat geef ik op. In ieder geval staat ze deze winter lekker buiten toch, krijgt ze gewoon weer onbeperkt hooi, heeft gezelschap van een jaarling én ze hoeft niet meer uit te glijden op ijzers.
), daar moet je qua omheining ook rekening mee houden.