[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:36

e_horse schreef:
Bij schimmel denk ik dat het aan het voer ligt, is bij veel mensen ook het grootste probleem.

ik eet supergezond, eigenlijk hoofdzakelijk groente en fruit en sta stijf van het eczeem.... had ik vroeger nooit toen ik junkfood en rotzooi vrat.... Verward

ik durf niet eens op m'n balkon te staan, springen op een trampoline al helemaal niet..... ik zie me al gaan, van 2 hoog naar beneden als ik nu morgen ineens een trampoline kado krijg, weet ik dat ik meelezers heb die me graag kwijt willen Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:38

Je kan ook binnen op dat ding springen.

Er stond op de doos, voor kinderen tot 6 jaar, maximaal 90 kilo.
Arme kinderen van 6 jaar die al 90 kilo wegen Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:39

@ Lenneke, wat voor arabk is Anouar eigenlijk? Arabesk is een Egyptisch mormel Haha!. Die zijn gefokt voor de show en kunnen eigenlijk niks, geen dressuur, geen springen Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:41

Anouar is een Rus. Die zijn meer gefokt voor gebruik, daarom is hij ook wat groter en steviger van bouw.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:42

ik heb vanavond ook wat beleefd. ik zou even gaan rijden, had mn buurmeisje ook meegenomen, die had vorige week ook even op kinke gereden. Vanavond had Kinke andere ideeen, terwijl wij naar de bak wandelden deed de stalhoudster de paarden naar binnen. Ik zat inmiddels op Kinke toen ze het laatste paard ging ophalen, daar was kinke het dus niet mee eens. Boze blikken, staart zwiepen en ik proberen om gewoon door te rijden. Toen probeerde ze te bokken en weg te rennen. Dat zag ik niet zo zitten Knipoog Aangezien ik er zeker af zou sodemieteren en niet wou verongelukken ben ik afgestapt, kinke nog steeds boos. Stalhoudster kwam er inmiddels bij, die was ongerust dat ik er af zou vallen. Afgezadeld, hoofdstel af en daar ging Kinke door de bak als een bezetene. Ze lijkt dan op een hengst die volledig over de rooie is, galloperen, grote neusgaten, een en al spanning, stuiter stuiter bij de bakrand langs etc.etc. Inmiddels keken stalhoudster en buurmeisje vol verbazing hoe een anders zo relaxt paard volledig over de zeik was. De bak is heel erg groot maar ik ben dus toch maar begonnen met grondwerk. Wat dus neerkwam op wegsturen uit een bepaalde hoek en zodra ze stil ging staan weer wegsturen etc.etc. Na zo'n 20 minuten (gokje) kalmeerde ze een beetje en begon ze eindelijk op me te letten. Uit ervaring wist ik al dat ze dan niet braaf rondjes om me heen gaat huppelen dus het bleef eerst vooral bij over de breedte van de bak rennen en in de hoeken duiken. Ik heb haar vaak precies de andere kant opgestuurd dan wat ze graag wou en na een minuut of 40 begon ze wel op een volte om me heen te lopen. Als ik dan ging ontspannen stopte ze wel en kauwde een heel klein beetje. Wat ik verwachte gebeurde nog wel, ze probeerde me nog een keer in de zeik te nemen Lachen Af en toe heb ik getest of ze naar me toe wou komen wanneer ik een paar passen achteruit deed maar dat zat er niet in. Zo heb ik een behoorlijke tijd haar laten lopen met veel keren van hand wisselen. Uiteindelijk was ze helemaal kalm en toen heb ik haar een halstertje omgedaan en kon ik veilig met haar uit de bak.
Tjongejonge wat kan mijn paard een draak zijn. Het was heel lang geleden en ik had het absoluut niet verwacht dat dit zou gebeuren vanavond. Ik heb helemaal niet zoveel lef en vond het behoorlijk spannend maar was toch wel vastberaden om haar niet te laten winnen.
Denk dat ik voor de volgende keer rijden maar een parachute ga lenen van een collega Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:46

Nou Kinke, dat gebeurt dus nooit. Boos!
Ik heb trouwens nog geen pensionhouder meegemaakt die me uit zichzelf dingen vertelt en me informeert over hoe en wat. Huilen
Het zit me nog steeds dwars, en wil er toch nog een keer over beginnen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:47

Groot gelijk dat je het gaat aankaarten. De clou zal wel zijn dat ze de omheining nog niet in orde hebben en dus ligt het aan hun he Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:49

Citaat:
Je kan ook binnen op dat ding springen.

yeaahhhhhh dan komt Ara erbij viool spelen en dan kunnen we de benedenbuurvrouw bij het grofvuil zetten Haha! Clown

Stalhouders.... Lips are sealed je kan beter voor jezelf beginnen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:50

... en lees nu je verhaal. Kinke wordt dus hyper wanneer haar kuddegenoten haar verlaten.

Doe je wel vaker grondwerk met haar? Ik denk dat dat goed is om te doen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:52

Dat denk ik ook Knipoog
Dit is voor het eerst dat ze hyper werd, ze stond eerder 's avonds ook alleen thuis en overdag bij haar vriendin. Blijkbaar trekt ze nu veel meer naar de andere paarden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:53

Morrie schreef:
Stalhouders.... Lips are sealed je kan beter voor jezelf beginnen....

Nou dan heb je weer 1001 mensen die op je letten in de buurt....
Bij een pensionhouder staat ie tenminste bij mensen die er ECHT verstand van hebben Gestoord. Als je alleen staat of je begint zelf wat, kunnen mensen denken dat je maar wat aanprutst.

Zie je ze weet niet eens dat een paard een deken/ijzers/stal nodig heeft Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:57

Citaat:
Bij een pensionhouder staat ie tenminste bij mensen die er ECHT verstand van hebben

*whahaha* inderdaad...... een paard heeft ijzers, bit en dekens nodig en moet zoveel mogelijk op stal staan, voor z'n rust.....
Frusty
o ja en je moet goed hard tegen paarden schreeuwen, ze zijn namelijk allemaal een beetje doof.... Hamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:59

En niet teveel gras of hooi, want daar worden ze dik van. Frusty

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:00

ja, klopt en biks is goed voer, doe daar maar een paar kilo extra van per dag....

en een flink pas slaag op z'n tijd doet wonderen, want die etterbakken doen alles om je te treiteren.....ze moeten goed weten wie de baas is Sigaar

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:01

Morrie schreef:
o ja en je moet goed hard tegen paarden schreeuwen, ze zijn namelijk allemaal een beetje doof.... Hamer

komt door die haren in hun oren
oren uitscheren Pling

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:03

oh is dát het....... ik heb toevallig laatst de ergste uitstekende bossen afgeknipt bij Morrie......dat zal wel helpen......

voorlopig komt steeds de verkeerde naar het hek: zijn vrouwtje heeft ook (soms) een jeep mee...... en als hij vooraan staat, durft Morrie niet te komen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:12

Mooie foto's Lenneke!!

Kinke: Ieder paard heeft wel eens zo'n bui..
Femke is de mutsheid zelf,maar soms... Clown

Ik ga slapen,en ik hoop in bed...
(vanacht op de bank geslapen,wegens snurkende man...)
Ik heb een twee persoonsbank... Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:22

* Gaat bijlezen *

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:28

Arabesk schreef:

Oh mijn verzorgkindjes waren vanmiddag zoooo lief bezig in het weiland.

Ik had vandaag ook hulp van een pennymeisje en een pennyjongen, die waren daar met hun ouders aan het kamperen.
Toch handig, alleen jammer dat er maar 1 paard op de wei stond waar ik ze bij durfde te laten... Volare kan nieuwe mensen nog wel eens jolig op de proef stellen... en bij Vanilla kunnen ze ook niet, want Volare staat er bij en die wordt jaloers als niet alle aandacht naar hem gaat.
Maar goed, de manen van het gepensioneerde paard zijn nu heel goed uitgekamt (had ik gisteren zelf ook al gedaan maar je moet ze toch wat te doen geven).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:34

Zo, bijgelezen.

@Jovarna; Jeetje wat achterlijk zeg Boos! ! Gelukkig is er niks gebeurd.........

@Tinkerloos: Leuke foto's!

@ Lenneke_ : Ziet er netjes uit OK dan! ! Mooie foto's zijn't ook, ondanks de kwaliteit.

Ik heb via die 'advertentie' die ik hier op Bokt had gezegd instructie gevonden (Juin), ben echt reuze benieuwd. Ze had vooral veel ademhalingsoefeningen en dergelijke zei ze, vrijdag 4 uur isset. Wil zó graag weer rijden; Maargoed. Ben dus benieuwd Lachen
Verder heb ik het voor elkaar bij de boer (die vandaag lekker vrolijk en weern's aardig deed tegen me Go jij! Go jij! ) dat Keet vd winter in de 'koebocht' mag staan. Dat zijn 2 ruime open stallen met 'bestrate uitloop' , zeg maar het stuk waar de koeien staan als ze uit het land gehaald worden, dus met allemaal hekken eromheen en dus de ingang naar het land. Tankers als Keet wil 'ie sowieso niet op z'n land in het najaar/winter, dus dat geef ik op. In ieder geval staat ze deze winter lekker buiten toch, krijgt ze gewoon weer onbeperkt hooi, heeft gezelschap van een jaarling én ze hoeft niet meer uit te glijden op ijzers. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:39

Da's goed nieuws Miirthe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:42

Ja, ben der echt super blij mee. Lachen
Met de stal én de geplande lessen Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:44

Raar verhaal Jovarna, misschien dat die mensen zich zo kapot schamen dat ze doen alsof het grappig is? Dan nog is het wel een rare reactie.
Ook wel gemeen van die veulentjes, dat ze zomaar van hun moedertje wegrennen, dat hoor je wel vaker eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:51

Het kan natuurlijk zijn dat ze zich schuldig voelden en het rot vonden om het mij te vertellen. Laat ik daar maar van uit gaan dan.....

Er stond afzetlint met (wiebelige) afzetpaaltjes halverwege de wei. En daar stond geen stroom op. Tja, en veulens zijn ondernemend en nieuwsgierig (tenminste, Banouck Tong uitsteken ), daar moet je qua omheining ook rekening mee houden.

Ik ga zo m'n bed in. De komende dagen ben ik overdag niet online; heb namelijk cursus. Gaaaap

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:53

Ik gooi dalijk (als de computer meewerkt) nog wat bekap foto's er op en dan duik ik ook het bed in.

Wat voor cursus doe je dan?