[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:03

Wat een rust hier vandaag zeg!

Vandaag weer een lekker ritje gemaakt, Gieltje was alleen wel erg fel Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:39

Even m'n ei kwijt hier.
Gisteren was ik op stal en ik kreeg een vreemd gevoel over me heen. Ik zag dat mijn stal gebruikt was; er lag een dik pak schoon stro in en de voerbak hing erin. In eerste instantie dacht ik dat er een paard in m'n stal had gestaan. Maar vervolgens 'wist' ik dat Jovarna en Banouck in de stal hadden gestaan. Maar waarom? En wanneer dan? Ik kreeg een onbehaaglijk gevoel en besloot ze er naar te vragen wanneer ik ze zou zien.
Vandaag liep ik in de wei (ze hebben er weer een behoorlijk stuk bij gekregen, met enorm veel gras) en één van de campinggasten sprak mij aan. "Dat was wel schrikken zeker hè, dat ze op straat liepen". HUH?? Ik vroeg wat ze bedoelde en ze vertelde me dat de paarden (Jovi en Noek en hun twee kuddemaatjes) in de nacht van donderdag op vrijdag uitgebroken waren en op straat liepen. Alle campinggasten hadden het erover gehad. Nou ik schrok behoorlijk!! De stroom had er niet op gestaan en de uiterste omheining (naast de weg) was nog niet omheind. Dus het afzetlint stond niet op stroom, konden de veulens dus gemakkelijk onder- of doorheen, merries er achteraan, uitgang naar de weg stond gewoon open....., de meiden besloten op avontuur te gaan.
Toen ik de pensioneigenaresse zag, vroeg ik hiernaar. Ze reageerde erg laconiek, jolig en luchtig, alsof het grappig was ofzo..... Ja, ze liepen met z'n vieren op de weg, ze waren wakker geworden en hebben ze op stal gezet. Ze vertelde het op een manier alsof het heel normaal was, terwijl ik allerlei visioenen had van wat er allemaal had kunnen gebeuren!!! Ik baalde ook van haar reactie! En ben ook boos op het feit dat de omheining niet voor mekaar was en mijn paarden (mijn ALLESIES!) simpelgezegd in (levens)gevaar verkeerden....!
Vandaag heb ik de omheining geïnspecteerd en zo te zien is het nu wel goed.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-06 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:44

Bah jovarna Boos! Ze hadden je ook wel even kunnen bellen ipv dat je het van andere meot horen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:49

Schandalig!!
Niet dat ze ontsnapt zijn,maar dat ze je niks verteld hebben...
Ik zou echt koken van woede..
Die mensen hebben waarschijnlijk geen flauw benul van wat er kan gebeuren met loslopende paarden....
Ik moet er ook niet aan denken wat er had KUNNEN gebeuren... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:57

Dat ze mij niks verteld hebben, baal ik ook enorm van! "Wat niet weet wat niet deert" zullen ze wel gedacht hebben. Ik vind het best achterbaks, het zijn verdorie MIJN paarden! En haar reactie toen ik er naar vroeg, minstens zo banaal. Alsof ze zelf helemaal niet geschrokken zijn, en 'm knepen, en blij zijn dat het godzijdank goed afgelopen is.... Boos! Boos! Neuuuu, ze vertelde het heel nonchalant met een lachend gezicht. Boos! Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:12

ja die "wat niet weet wat niet deert" mentaliteit ken ik helaas ook goed..... als er bij ons iets gebeurt, wordt dat ook niet verteld, maar meestal "voel" ik het wel of hoor ik het van derden.... Boos!

Bij ons in het dorp zijn ze "vee" op straat wel gewend, vanmorgen nog zo'n tig koeien los het viaduct over de A27 over (waar ze aan alle kanten de snelweg op kunnen) en niet om een uur of 5, nee hoor, tegen half 11... Clown

Ik liep net vanavond Morrie aan een learope en in de andere hand een hoelahoep door de wei met de koeien, dat vonden de dames wel spannend..... kwamen allemaal op ons af gerend, die beesten zijn echt véél te mak..... Morrie hinniken, uit volle borst (doet ie anders nooit) maar de dames sprongen vrolijk om ons heen

De hoelahoep was in Lunteren Morries favo speeltje, hij vindt het geweldig, vooral het geluid, want er zit iets in, als je hem beweegt, maakt ie geluid....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:35

@ Jovarna. Ziek nou daar ben je lekker klaar mee dan Boos! vervelend!

*brr* ik was vandaag even gaan kijken op de pensionstal vlak bij ons, er was een dressuurwedstrijd Cool meer hoef ik niet te zeggen denk ik...
keurig om 17h kregen de paarden hun voer, biks op ooghoogte en een plakje hooi in hun isoleercelletje Boos!
Alle dressuur paarden op ijzers natuurlijk Zij zijn groot en ik is klein!.

Even verderop kwam ik een man tegen die met zijn tweespan Sleeswijkerkoudbloeden blootsvoets ment Haha! Daar nog een tijd mee staan praten, hij bekapt ook zelf en rijdt niet met ijzers, wel met hoefschoenen over de weg. Hij kende Wanda ook van de verhalen... was weer niet positief....

De geruchten gaan al rond dat er zielig en eenzaam paard is verschenen (Arabesk), de hele buurt vraagt zich al af van wie dat paard is Boos!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 17-09-06 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:35

ik meld mij ook nog even... nog steeds ziek Boos! morgen ga ik mij dus ook weer ziekmelden... goeie start hoor al 2 keer ziek in die paar weken... maarja vandaag 40 graden koorts dus dat moet ik maar even niet onderschatten!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:46

Citaat:
Hij kende Wanda ook van de verhalen... was weer niet positief....

laat es raden: hij is zelf nooit bij Wanda geweest het het nooit gezien, alleen van "verhalen"..... ik weet ook wel uit welke hoek die komen.....

@koe da's niet best......beterschap!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:11

Zielige, eenzame paard is toch niet zo heel lang meer zielig en eenzaam?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:11

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:12

@ Jovarna: inderdaad schandalig! Ze hadden je minstens kunnen vertellen wat er gebeurd is! Boos!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:13

Lijkt mij soort voetschimmel...

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:14

Arabesk schreef:
ja ik kan niet heksen, itt wat sommige mensen hier denken Haha!

Savino heb ik ook niet 123 daarheen...

Issie al van jou?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:15

Ik ben er ook weer.
De wedstrijd ging echt super. Anouar liep heerlijk. We waren 4e. En dat voor iemand die nooit in de bak rijdt en ook nog eens zonder bit

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:16

Heb trouwens vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt in m'n uppie..
Alleen was de heenweg rustig aan en de terugweg iets minder rustig aan.. maar Harlie bleef braaf Lachen

Morrie

ja, schimmeltje, de DA zegt vast dat er ijzers onder moeten Clown het medicijn voor alle kwalen.....

ik moet m'n peerd opvoeden en zorgen dat ie niet meer schuurt op het hek 's nachts..... hoe ga ik dat doen?

Draadje zetten mag niet van de boer..... ontwormen heb ik al gedaan, preventief smeren met sweet itch doe ik ook al, Stimix heb ik eruit gegooid...... hij wil natuurlijk dat ik met een end hout in de bosjes ga liggen en Morrie verrot sla als ie in de buurt van het hek komt..... Pling

Arabesk

e_horse schreef:
Issie al van jou?

nee

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:18

Tja, dat helpt vast Morrie.. Knipoog alleen zijn paarden zo slim dat wanneer jij niet in de buurt bent ze het lekker toch weer doen, denk je ook niet?
Draadje spannen lijkt me enige optie..

Als ik daar als paard stond zou ik ook blij zijn dat ik eindelijk iets had om tegen te jeuken.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:20

Bij schimmel denk ik dat het aan het voer ligt, is bij veel mensen ook het grootste probleem.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:20

Arabesk schreef:
e_horse schreef:
Issie al van jou?

nee

Jammer, maar hij komt er wel bij binnenkort (-er of langer)???

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:27

Tjonge Jovarna, da's toch compleet belachelijk. Ze horen je alle bijzonderheden te vertellen, lijkt me niet meer dan normaal.
Gelukkig is het goed afgelopen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:27

Morrie schreef:
Een trampoline lijkt me enig, alleen niet 2-hoog op een balkonnetje Clown Haha!

Mijn trampoline is 90 cm doorsnee Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:31

Behalve dat m'n hand een beetje op een rare plek zit is dit toch best een mooie foto. Kan in de bak nooit lekker galoperen met dit zadel, dan kan ik niet op m'n kont zitten en ga ik raar hobbelen.
Afbeelding.

M'n been een beetje te ver naar achteren
Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:32

ja en nee, ik vind 2 paarden wel erg veel, maar ja ik wil ook niet dat als de eigenaar komt te overlijden, hij is nu 71, dat paard verkocht wordt....

Oh mijn verzorgkindjes waren vanmiddag zoooo lief bezig in het weiland. Ze gingen helpen poepscheppen (7 en 10 zijn ze), laat ik ze even Peter en Anniek noemen, Peter is 10 en Anniek 7. Het meisje bezweek bijna met de kruiwagen toen ie vol zat Haha!. Ik ben met haar ook nog even naar de manege geweest waar een dressuurwedstrijd aan de gang was. (Heb maar niet gezegd dat ik stond te gruwen van alle bitten, sporen, hoefijzers, isoleercellen, kilo's biks en miniplakjes hooi)

Ze heeft thuis een hele set playmobilepaardjes (had ik ook vroeger Go jij! Go jij!) een playmobile poppetje heeft zelfs een dressuurpakje aan Haha! Haha! Haha! Haha!

geweldig doe mij nog maar een dozijn van die leuke verzorg-kindjes Haha! Ik heb ze al geleerd om hoeven te krabben en Arabesk te borstelen. Elke middag staan ze op me te wachten na werktijd *zoef* "mogen we arabesk borstelen??????"

Ze mogen ook vaak even op arabesk rijden, en Peter heeft het lichtrijden nu al door!! Ja