De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 10:22

opala schreef:
Net heb ik nog even de berichten doorgelezen van Mac en Jackie n.a.v. hun bezoek aan de Ramey-clinic. Zeer waardevolle informatie. En eigenlijk valt het mij op dat ik Mac i.d.d. al een tijd hier niet meer gesignaleerd heb.

Zijn ze dan nog een keer geweest?

Ik heb uitgezocht om evt in juni te gaan. Wordt echt veel te duur,de clinic alleen al kost 300 pond , meen ik. En dan je overtocht, je overnachtingen, je eten erbij.
Nee hoor, dat treekt bruin niet.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:48

Antheman schreef:
Zijn ze dan nog een keer geweest?

Nee, maar dat maakt het voor mij niet minder interessant om die informatie nog eens door te lezen.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:41

Banjer schreef:
hadden jullie trouwens al gezien dat Bram de Langen zich op Bokt heeft aangemeld?

wie is dat?

of stel ik nu een blonde vraag

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:43

Echt niet, je zal elke persoon maar kennen . Zie pag. 1 het openingsbericht.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:12

Bram is een smid die natuurlijk bekapt en kunststof beslag doet.
hij heeft bij ons op stal een aantal (!) paarden dusdanig bekapt/beslagen dat ze stokkreupel waren... 1 stalgenootje is zelfs haar Nederlands Kampioenschap misgelopen door hem....

Hij was vandaag bij ons op stal en vind het paardenmishandeling als je endurance rijdt op blote voeten...

Hans Arendse was vandaag ook weer bij Banjer... en die was blij dat hij al weg was... anders hadden ze een felle discussie gehad...

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:19

Banjer schreef:
hij heeft bij ons op stal een aantal (!) paarden dusdanig bekapt/beslagen dat ze stokkreupel waren... 1 stalgenootje is zelfs haar Nederlands Kampioenschap misgelopen door hem....

Hij was vandaag bij ons op stal en vind het paardenmishandeling als je endurance rijdt op blote voeten...

En zo sprak de mishandelaar

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:43

hehe, dat zei ik dus ook.... "dan mishandel ik dus ook mijn paard!"

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:05

Banjer schreef:
hij heeft bij ons op stal een aantal (!) paarden dusdanig bekapt/beslagen dat ze stokkreupel waren...

ik heb vorige week bij een kennis zijn werk mogen aanschouwen. paard loopt ook niet lekker na 9 maanden van de ijzers af te zijn. ik heb haar voorzien van de telefoonnummer van dezelfde bekapster die zich ook met Tommie's hoeven bezig gaat houden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:21

wie komt er bij jou Jackie?

Banjer wordt al bijna 2 jaar bekapt door Hans Arendse, naar volle tevredenheid...

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:28

eerst Yolande Couillault (Strasser). was niet naar mijn zin. daarna Wout Overbeeke. wel naar mijn zin, wel erg voorzichtig. nu doe ik het helemaal zelf. ik deed er tussen door al veel zelf aan en op gegeven moment was het zo dat ik er express niks aan deed dat Wout nog wat te bekappen had. vervolgens constateerde ik nadat hij klaar was dat ik precies hetzelfde had gedaan. dat is de reden waarvoor ik het nu helemaal zelf doe.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:39

hehe, Wout is idd voorzichtig... naar mijn mening TE voorzichtig...
hij is 1x bij Banjer geweest, en ik zag eigenlijk weinig verschil met voor en na het bekappen...

Maar beter TE voorzichtig, dan dat ie er teveel vanaf haalt...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:41

Wout komt ook bij Morrie (vrijdag weer) 1 x in de maand en ik heb altijd het idee dat hij niet veel doet, maar Morrie heeft toch in anderhalf jaar prima hoeven gekregen, nog een jaartje en hij kan misschien zelfs voor de kar (als meneer Parelli daar tenminste tegen die tijd een oplossing voor heeft om dat op een savvy manier te doen)

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:50

Ik dacht ik waai ook weer eens langs.

Banjer schreef:

hmm, dan ben ik dus een paardenmishandelaar? >;)
Nou mooi dan. Maar zolang het gaat, gaat het!

Weten jullie misschien iets over de relatie tussen hoefzweren en natuurlijk bekappen?
De paarde van een vriendin van me worden al jaren natuurlijk bekapt. Nu heeft 1 van de 2 al voor de 2e keer in korte tijd een hoefzweer, aan hetzelfde been en d'r andere paard ook op dit moment.
Omdat het eerste paard nu tijdelijk op een pensionstal staat is daar een andere hoefsmid bij geweest en die en de pensionhouder beweren dat hoefzweren vaker voorkomen bij paarden die natuurlijk bekapt worden.

Mij lijkt het heel sterk maar ik dacht; ik gooi het eens in de groep?!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:56

bij ons op stal is het andersom: het trad. bekapte paard dat naast morrie staat heeft een aantal keer per jaar en hoefzweer, Morrie heeft er nog nooit eentje gehad

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:59

Oop heeft ook nog nooit hoefzweren gehad

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:23

hoefzweren komen voor bij beslagen en onbeslagen (wel of niet natuurlijk bekapte) paarden.

volgens mij (en Pete Ramey) heeft het met de zooldikte te maken.

nadat mijn paarden voor de tweede keer door de Strasser bekapster gedaan waren liep ik met Jackie een half jaar lang te tobben met hoefzweren. volgens mij omdat de zool de dun gemaakt en de steunsels te ver weggesneden waren. mustang roll werd ook achterwege gelaten.

aan de andere kant had Briolette vroeger ook wel eens last van een hoefzweer.

al deze hoefzweren zaten in het steunsel aan de buitenkant. bij beide merries hebben de steunsels de neiging om over de zool heen te "kruipen". de traditionele smid deed daar nooit wat aan.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:10

Ik ben erg blij met de bekapster die Jackie laatst meenam! Eerdere bekapper beviel niet echt (echt niet!) en hoewel zowel Am als Jackie over mijn schouder keken, vond ik helemaal zelf doen toch geen optie. Bruut heeft wel goede hoeven ... maar dan nog! Tommie heeft veel extra zorg nodig en deze bekapster is naast jackie proof , goed opgeleid en lief voor de paarden, ook nog eens een prettig mensen-mens en woont bijna letterlijk bij mij om de hoek!!! Helemaal goed dus!!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:14

Witte heeft wel een hoefzweer gehad, maar dat heeft nmm ook niets met het natuurlijk bekappen te maken. Ook de 2 DA die erbij zijn geweest, waren van mening dat het gewoon pech hebben is.. (en vonden de hoeven er verder erg goed uit zien, op een te platte zool na)

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:58

endurance blootsvoets paardenmishandeling...

ja ja en al die paardjes op de steppe zijn ook zielig

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:16

hihi... ja... zo zielig....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:45

ik voelde me erg schuldig tegenover Banjer, toen Hans er weer was, en niet een of andere reguliere smid met een heel scala aan hoefijzers...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 12:27

sflj schreef:
Ik dacht ik waai ook weer eens langs.

Weten jullie misschien iets over de relatie tussen hoefzweren en natuurlijk bekappen?
De paarde van een vriendin van me worden al jaren natuurlijk bekapt. Nu heeft 1 van de 2 al voor de 2e keer in korte tijd een hoefzweer, aan hetzelfde been en d'r andere paard ook op dit moment.
Omdat het eerste paard nu tijdelijk op een pensionstal staat is daar een andere hoefsmid bij geweest en die en de pensionhouder beweren dat hoefzweren vaker voorkomen bij paarden die natuurlijk bekapt worden.

Mij lijkt het heel sterk maar ik dacht; ik gooi het eens in de groep?!

Gezelli Bert!

ik hoor dit ook steeds vaker om me heen.
Ik ben er nog niet uit of het nu komt doordat die paarden van de ijzers afgehaald zijn (jaren ijzers , contractie!) en dan inene blootvoets. Het bloed gaat stromen, dus er komt weer leven in. De evt ontstekingen gaan er dmv de zweren uit.

En verder heeft het mijn inziens met de zooldikte te maken.
Volgens mij , maar Jackie weet dit meestal beter dan ik, is dit toch ook de reden dat Ramey SCHOENEN adviseert? en wie dit niet doet en dunne zolen bij zijn paard heeft, loopt risico op zweren.

Maar dit zijn mijn eigen woorden.

PS : ben je er nu al uit welk zadel je neemt??

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:33

ik hoor net dat mijn (tijdelijke) baan waarschijnlijk ergens in february af zal lopen...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:12

He balen zeg...

dat wordt dus druk op zoek naar iets anders...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:14

ja...

heeft hier nog iemand een secretaresse, telefoniste/receptioniste, management assistente of Beveiligingsmedewerkster nodig?