[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:06

ik heb vroeger altijd jachtparden gereden, die waren minstens 1.75, maar altijd met opstapjes of speciale opstapbeugels opgestapt. In de jacht werden dames altijd te paard geholpen, maar dat is al héél lang geleden, zo'n 30 jaar.....

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:21

@anouar, felies met je behaalde 4e plaats. Goed hoor. Mooie foto´s ook. Als ik volgend jaar zo ver ben dat ik ook endurance kan rijden dan kan ik mooi alles aan jou vragen.

@morrie, als je geen zin meer hebt om te rijden en om dingen te doen met je paard, dan laat je het toch? Waarom ga je dan op cursus? Zonde van je geld. Ga lekker dingen doen die jij en Morrie leuk vinden.

Hier het bewijs dat ik echt al met Ves aan het rijden ben.

Afbeelding

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:42

Citaat:
@morrie, als je geen zin meer hebt om te rijden en om dingen te doen met je paard, dan laat je het toch? Waarom ga je dan op cursus? Zonde van je geld. Ga lekker dingen doen die jij en Morrie leuk vinden.

Parelli is ons leven, alleen het grondwerk echter..... maar om verder te kunnen in het programma, zal ik ook moeten rijden en ik heb te weinig (boren)verstand om zonder hulp van een instructeur verder te komen met Morrie, een véél te moeilijk paard voor de lagere levels.
Aangezien de enige instructeur die NL rijk is geen les aan huis geeft, zal ik dus op cursus moeten en daar en plein public fors voor gek gaan staan......

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:50

Nou ik heb lol met het nieuw aangekomen level twee pakket. Kostte een paar cent, want natuurlijk moesten wij wel invoergeld betalen en toen nog op zoek naar een regio-vrije DVD-speler. Maar DVD 1 is uit. Er zitten leuke dingen in. Ook al dingen die we zelf al uitgevogeld hadden, zoals een duidelijkere fase vier-beweging. Maar dat hebben we nu eigenlijk nooit meer nodig. Zelfs bij Wiz niet omdat hij als veulen al parelli-dingen deed.

Ben benieuwd naar DVD 2
Die is voor ergens deze week om te bekijken.
Eerst naar Pinkpop morgen.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:51

Morrie zijn er geen NH-instructeurs die veel van parelli weten en wel aan huis komen?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 00:07

Ik gebruik gewoon een krukje om op mijn paard te stappen. En als ik tijdens een ritje om een of andere reden van mijn paard moet, dan moet ik eerst naar een hekje of zo lopen om er weer op te komen. Of mijn vriendin geeft me een beentje.. zij heeft een pony, dus ze stapt zo op.

Kortom: niks mis met een opstapje. Schijnt nog beter te zijn voor de paarden ook.

Leuke foto Cookies

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 00:54

tja, het is beter voor het paard, maar morrie gaat het om het behalen van level 1.
Kom op Morrie, je gaat daar in ieder geval een hele hoop leren als je je niet zo negatief opstelt. Als ze je daar zouden gaan uitlachen zou het hele parelli programma wat mij betreft niks waard zijn.
Level 1 kun je altijd later nog halen door een video te maken, toch?
Ik zou die cursus zien als een manier om unstuck te raken. Je zit nu met een aantal dingen vast. Als je nou even opschrijft waar je problemen mee hebt (maakt niet uit als het een hele lijst wordt) dan weet je tijdens de cursus waar je veel begeiding bij nodig hebt. Het is een cursus waarbij een enkeling heel toevallig al zijn diploma kan halen. Die enkeling heeft waarschijnlijk al een makkelijk paard en is misschien zelf ook al tijden bezig. Maar het diploma is toch niet het doel van de cursus? Die cursus helpt je gewoon een flink stuk op weg. Daarna kun je thuis verder zodat je uiteindelijk die video kunt maken.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 01:12

Anya schreef:
Morrie zijn er geen NH-instructeurs die veel van parelli weten en wel aan huis komen?

www.naturalhorses.com

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 01:17

Deze link ga ik dan maar over het hoofd zien
Ik snap het wel hoor. Ik ga ook liever niet zo'n eind op sjouw met mijn paard. Van Twente even naar E. Modde rijden is niet mijn ding.

Maar gelukkig voel ik niet de behoefte levels te halen en heb ik iemand aan huis die goed kan helpen als ik vast zit

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 07:23

Lekker niks doen vandaag,laat de boel maar de boel:
Afbeelding
Ik ben JARIG!!!
WHIIIIEEEE!!!!!!
(en dus weer een jaar ouder...)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 07:39

gefeliciteerd TL!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 08:49

Linda van harte meid!

dielink van jackie gaik ook maar snel vergeten, er ismaar 1 Parelli instructeur in NL, punt uit en verder zijn het nepperds....

Ik ga btw niet helemaal naar Oostburg hoor, maar naar Lunteren, dat is maar een half uurtje rijden bij mij vandaan. Verder zou ik niet gaan met Morrie

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:03

gefeliciteerd, Linda *o/* . prettige dag toegewenst.

@Anya: thanks

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:05

@Morrie: suit yourself. als je perse je levels wilt halen zit idd vast aan de club.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:23

precies en ik wil persé die levels halen en zoals jullie weten ben ik dol op in hokjes zitten, ik heb niets tegen hokjesgeest! Ben allang blij dat ik eens ergens bij hoor!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:26

Gefliciteerd Linda

Rauka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:46

gefeliciteerd tinkerloos! weer een jaartje ouder

morrie: je hóórt toch ergens bij!! je hoort bij je paard, je hoort hier in het natural topic en op het nh-forum. En natuurlijk bij je leerlingen, die het gegarandeerd heel cool vinden om jou wegwijs te maken op hyves. En vast nog bij veel meer dingen waar ik het bestaan niet van weet! kop op, maak jezelf niet gek...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:51

ìk zie dat anders Rauka.... maar dat ga ik hier niet uitleggen

Rauka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:58

oké...!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:58

Anouar was weer eens helemaal hyper. Ik heb me rot gelachen om hem

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:04

Ik had trouwens zaterdag nog iets heel stoms. Na iets van 15 km dacht ik, laat ik eens naar de hartslag kijken. Dus ik druk op dat knopje van m'n horloge '---' Ik denk, dat is vreemd, hij meet geen hartslag. Was ik hem vergeten eraan te doen, hij lag nog in de auto

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:53

Feli Tinkerloos!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:03

Dank allemaal voor de feli's !!

Ik ben vandaag naar Friesland geweest,naar de paardenmarkt in Oude Schoot.
Leuk hoor!!
Veel paarden gezien,worsten en oliebollen...

Hahahaha,Anouar,da's echt grappig!!!
Was er iemand in de buurt die het gemerkt heeft??

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:08

@TL, gefeliciteerd met je verjaardag!!

@anouar, ach iedereen vergeet wel eens wat. Sommige mensen vergeten hun zadel (zal geen namen noemen ) andere vergeten zelfs hun paard.
Maar goed dat niemand het gezien heeft, dat je appelig naar je horloge zat te staren.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:13

op 2e Pinksterdag is het bij ons in de polder nationale maai- en schud-dag..... wat een trekkers zeg.... we zijn het erf weer niet af geweest.....

Ik miste een paard, stond geen auto van eigenaar/bijrijders, dus ik zoeken langs de vaart en de sloten (boer/in dagje uit): niets te zien..... de overgebleven ruinen liepen ook wat onrustig rond.... maar hopen dat ie gewoon uit rijden is en dat de eigenaar op de fiets is ofzo....