[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:20

marina schreef:
Volgens mij trekken ze dan alsnog het halster kapot toch?
Nee,want het rubber veert mee,(het rekt,het geeft mee) dus het halster trekken ze niet stuk..
Als je een meeverend halstertouw zou hebben dan blijft het halster toch ook heel?
(dit rubber ding is eigenlijk een rekbaar halstertouw)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:23

gouda schreef:
Ok de mijne doet het idd wel beter als ik haar aan 2 kanten vastzet dat is ze ook wel gewend. Alleen nu moet ik vaak buiten poetsen (vandaag dus ook) en daar kan dat dus niet. Als ze zo'n bui als vandaag heeft dan schrikt ze van elke poep en scheet.
Ik bedoelde eigenlijk 2 voor elke ring in dat rubberen ding.
Afbeelding

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:24

aha ik snap het, best handig voor hangende paarden idd!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:25

ok nu vat ik hem. Zal eens kijken als ik wat nodig heb bij de agradi kan ik zo;n ding wel meebestellen. Klikt wel handig igg.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:33

een halster stuktrekken is zoooo slecht voor de halswervels.....

Ik zet Morrie sinds ik Parelli nooit meer vast en als het echt moet (van de boer bv) aan een zeugenband, niet aan een halster

Ze zijn dus niet verkampt, dus ik heb net weer eenuur in de wei gezeten, tot er eentje opgehaald werd en er nog maar 1 achterbleef, toen moest Morrie terug, want die ene die overbleef begon een beetje te flippen....... er staan er zelfs nu 2 op de plaat..... terwijl er in de wei ook geen vreten staat, zal wel een diepere gedachte achter zitten die een natural niet kan volgen.....Over 2 uur weer naar de wei, wel goed voor de lijn, het is 2 x 500 meter lopen iedere keer Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:41

Lenneke_: bij de gamma ofzo een steekwagentje met stevige wielen kopen, plaatje multiplex tegen de achterkant en daar je zadelsteun tegenaan met bouten/moeren.

Ik heb het niet zo op die rekdingen om je paard aan vast te zetten. Als ze gaan hangen heb ik liever dat het halster afschiet als dat ze idd de nekwervels bezeren.
En wat dacht je dat er gebeurd als zo'n ding wel knapt... ergens houd die rek natuurlijk ook op. Het wordt dan een levensgevaarlijk ding wat terugschiet met een kracht dat wil je niet weten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:45

Citaat:
Het wordt dan een levensgevaarlijk ding wat terugschiet met een kracht dat wil je niet weten.

*poingggg* dat zie ik in gedachten al gebeuren als ik Morrie aan zo'n ding vast zou zetten... in mijn normal tijd had ik voor Morrie een ketting met forse schakels, want halstertouwen knaagde ie door..... en de hele tijd schrapen, sinds ik hem niet meer vastzet, schraapt ie nooit meer.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:12

ik was net ff in een speelgoedwinkel voor tennisbalen voor op de uitstekende paal op het hek en daar heb ik een hoepel gekocht, op de cursus in Lunteren was de hoepel het favo speeltje van Morrie, ze hadden een heleboel dingen maar Morrie ging steeds de hoepel halen, er zit iets in dat geluid maakt en daar raakte ie steeds helemaal door geobsedeerd, nu heeft ie z'n eigen hoepel

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:04

vooral als je ziek bent kunnen die kleine dingen je zo raken Lachen
de laatste tijd rende netam vaak weg als ik hem wilde pakken vooral in de grote wei met veel gras (hij deed het bij zijn vorige eigenaresse ook) nou had ik gister de catching game gedaan en dat ging super!
Vandaag was iedereen al geweest dus moest in ondanks dat ik ziek was toch zelf de ponies gaan voeren. toen ik aan kwam stonden netam en fen nog in de grote wei en ik dacht al ojee ik trek het nu echt niet als hij weg rent hoor! dus ik loop naar hem toe ik zie hem denken hmm eigenlijk zou ik nu weg moeten lopen.... en ik loop naar zijn HQ en hij geeft me 2 ogen en loopt zo @ liberty mee naar de kleine wei Haha! heerlijk zeg!
maar nu duik ik snel mijn bedje weer in!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:11

soms is het net alsof paarden voelen dat ze beter maar ff mee kunnen werken Haha!

's morgens heb ik weinig tijd en van de week stonden alle paarden helemaal achteraan, ik ga dan halverweg al fluiten en roepen en ik zag 2 schaduwen aankomen in de mist, werd Morrie door z'n vriendje (die nu weg is Huilen ) min of meer naar het hek geduwd, zo van: komop joh, je moet eten, schiet es op, ze komt voor haar werk helemaal hierheen voor je.... Haha!

Die actie heb ik wel beloond hoor, hij heeft een worteltje gehad Vingers aflikken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:23

ik krijg net een mailtje dat m'n peerd waarschijnlijk is verkampt (de boer ging mopperend met de trekker vol met prikpaaltjes en draadje richting de dijk) , ik ga nu eerst eens experimenteren met dat rottige kapotte hek en als hij gaat schuren, zet ik het af met een draadje......

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:31

Ik heb gewoon halstertouwen met een niet zo sterke haak. Anouar is één keer gaan hangen. Voor hij goed en wel kon gaan hangen was de haak al gebroken en was er niks aan de hand.
Nu gaat hij nooit meer hangen. Zodra hij te ver naar achteren gaat en druk achter z'n oren voelt doet hij een stapje naar voren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:34

Ik heb morgen een onderlinge dressuurwedstrijd, bitloos Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:37

bij ons moeten ze morgen ook al op wedstrijd, 1 paard heeft geen chip, wel dna en die krijgt vanavond nog een chip naders mag ze niet meedoen... vreemd..... uiterst vreemd.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:39

Ik was helemaal verdwaald in Amsterdan ZO
Uiteindelijk ben ik maar weer naar huis gegaan.

Ik moest naar Arena P1. Het was vrezelijk druk op de weg en ik zat alleen in de auto. Dus voor ik goed kon zien wat er op de borden stond zat ik alweer in het verkeerde vak. En keren gaat daar niet. Al het verkeer rijdt maar door, dus je kan alleen maar meerijden.
Echt een ramp

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:46

daar durf ik dus al sowieso niet heen, bij Diemen ga ik al hyperventileren.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:54

Ik vond het niet eng, maar wel frustrerend

Volgende keer neem ik iemand mee. Dan kan die op de borden kijken waar ik heen moet en hoef ik niet alles tegelijk te doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:56

ik neem tomtom mee, maar ook met hem kom ik niet overal..... hij is regelmatig de kluts helemaal kwijt...

ik ga voor de 3e keer vandaag naar Morrie, alleen voeren en proberen met het hek te knutselen..... veel gras staat er ook hier niet, de koeien hebben goed hun best gedaan, aan het begin van de zomer aten ze amper maar nu bunkeren ze stevig door

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:57

Ik wil ook tomtom.

Bij Anouar staat heel veel gras

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:05

Lenneke_ schreef:
Ik wil ook tomtom.

Ik ook. Hoe duur is zo'n ding eigenlijk?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:12

Te duur voor mij Clown

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:28

3 a 400 euro toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:33

gouda schreef:
3 a 400 euro toch?

Is dat zo? Dat valt me nog mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:22

ja zoiets, ligt eraan welke je neemt, ik heb een tomtom-go alleen voor NL.

Dames help me eens:

als je aan 3 kanten van je weiland draad hebt staan, dan kan daar toch nooit stroom op staan???
Dan moet het draad toch doorlopen???

Morrie stond te lekken van het zweet op sommige plekken stond het schuim erop, maar hij at wel en liet ook scheten..... ik twijfelde of hij tegen de koliek aanzat, maar ik denk dat de boer hem flink heeft opgejaagd met verkampen, er was er nog eentje klammig. Als je har dtegen Morrie schreeuwt, raakt ie over de zeik en gaat ie zweten en kolieken.... ik kon het niet navragen, want er was niemand thuis...

Er is nu nog iemand rijden, die zal straks even bellen hoe hij erbij staat. Hij heeft gegeten, scheten gelaten, gerold en gerend.... niet gemest waar ik bij was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:43

Morrie,

Wat de tomtom betreft, zijn er meerdere soorten en merken? Heb je een website voor me?

Wat de stroom betreft: loopt er stroomdraad onder de grond? Dan kan het wel hoor, dat er gewoon stroom op staat.

Wat sneu voor Morrie dat hij zo snel zweet en kolierig wordt. Hopelijk krijg je straks positief bericht.