[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:41

Morrie schreef:
ziet er gaaf uit zeg!

ik heb een middagje opstappen-vanaf-de-grond geoefend in de wei, wat een drama. mijnz adel blijft dus echt niet liggen, zelfs neit nu ik bijna 20 kilo minder weeg...... dat wordt niets op de cursus.... geen level 1 voor mij, weggegooid geld dus......
Voorheen mocht je met een opstapje opstappen als het echt niet ging vanaf de grond, maar helaas zijn de eisen natuutlijk net een stuk strenger geworden.....

Weggegooid geld? Leer je dan alleen maar opstappen vanaf de grond? Leer je verder helemaal niks?
Dat kan ik me niet voorstellen, dus aan al dat andere heb je dan wel wat gehad.
Of zie ik het (als niet-parellier) fout?

Dat Dutsch Joy kost alleen 900 euro voor een week

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:44

ik ga voor de levels, ik had me ingeschreven omdat ik m'n level 1 wilde halen, maar dat kan ik dus wel op m'n buik schrijven, ik ben er bijna 20 kilo voor afgevallen, heb gymnastiek gedaan tot ik bont en blauw was,maar het lukt gewoonweg niet: zadel glijdt onder de buik......

Ik weetniet of je verder dingen leert op zo'n cursus,, als toeschouwer wel, daar heb ik ervaringm ee, maar ik ben nog nooit met paard op zo'n soort cursus geweest. Volgens mij ben ik de hele dag bezig met Morrie uit de buurt van merries te houden. Hij is dan wel ruin,maar zo gefrustreerd wat merries betreft, dat is echt niet normaal meer....

Ik ga in ieder geval niet voor de lol, daar is het veel te duur voor, ik ga voor resultaat

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:26

En als je nou eens veel gaat oefenen?
Ik kom er sinds kort ook weer op zonder opstapje.
Wat voor onderkant heeft je pad?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:33

wat denk je dat ik al wekenlang, wat heet, maandenlang doe.... oefenen, oefenen,oefenen als het weer meewerkt en er is een bak of plaat leeg en dvd's kijken en boekjes leren.....

ik heb een Torsion pad met sympanova onderkant, ik heb er mijn antischuifmatje van de barefoot onder gehad, helpt niets, een gewoon sjabrak eronder met inlages in het zadel (kan bij Torsion) ipv dat dikke pad: helpt niets

Het model van Morrie helpt hier ook al niet aan mee: kogelrond en geen schoft en een superglad zomervachtje......

Ik ben al sinds mijn LiesBeuker-tijd niet meer vanaf de grond op een paard gestapt, daar was het verplicht met opstapje opstappen en later heb ik die gewoonte erin gehouden....

Helaas heb ik de komende weken weinig tijd: examentijd en veel, heel veel vergaderen. Die cursus komt precies op een fout tijdstip, maar het is de laatste op die lokatie

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:34

Succes dan maar alvast

LindsyImmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:44

Ehm misschien een ideetje... ik weet niet of het is toegestaan...
Maar er is toch ook zo'n beugel die je helpt op een bareback pad op te stappen? Een soort riem om de buik met een beugel eraan..

Het is maar een idee, ik weet niet of je het wat vind, maar misschien dat die je kan helpen met opstappen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:45

Misschien moet je een nep schoft op Morries rug plakken

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:53

ik denk niet dat zo'n ding gaat passen bij mijn paard, die heeft enigszins een buitenmodel...... en ik vrees dat het precies volgens de voorschriften zal moeten

Van de winter ging het prima: broodmager paard,maar om m'n paard nou 3 weken te laten uithongeren, gaat mij echt te ver. Hij moet op die cursus 2 nachten op stal, dat vind ik al dierenmmishandeling........ hij zal de hele tent af gaan breken daar, dat weet ik zeker

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:55

Er zaten daar wel heel veel muggen. Ik ben onderhand gewoon één grote muggenbult. Anouar is ook één grote bult, maar bij hem jeukt het niet

Rauka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:57

Dat is het! muggen op morrie's schoft!! krijgt ie een bult (lees: schoft) en dan blijft het zadel misschien wat beter liggen!!
slecht idee

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:58

Of een touw aan de rechterkant van het zadel en aan de hoef? Morrie valt toch niet om.

Rauka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:00

ofe en paaltje onder je linkerbeugel zetten? dan schuift je zadel ook niet

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:01

er waren vandaag voor het eerst dit jaar dazen, ik heb er zelfs een paar doodgeslagen...... heel opmerkelijk, want ik heb in dit deel van het land nog amper dazen gezien, ben Brabant gewend.....

Morrie is gewoon geen rijpaard, hij vindt het ook niet leuk, ik ook niet, dus na de cursus doen we het ook gewoon niet meer

Rauka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:04

hé, positief blijven!!
dalijk moet morrie (of wij?) met jou gaan spelen omdat jij hardstikke RB bent!
met die cursus is rijden echt niet alles. elianne heeft met haar 2 jarige hafje toch ook meegedaan, en zij kon ook niet rijden. maar had wel een hoop andere dingen geleerd

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:16

ja en heeft het level dan ook niet gehaald, niemand van die cursus heeft het gehaald, dat vind ik niet bepaald hoopgevend. Ik heb een paar uur staan kijken bij die cursus en er waren zeker 2 deelnemers die ik erg goed vond..... en waar ik erg verbaasd over was dat ze hetniet gehaald hadden...

Ik ga echt niet zoiets duurs voor de fun ondernemen, er moeten wel resultaten geboekt worden en ik heb er bijna een jaar keiharde voorbereiding op zitten

Omdat ik nu al stijf sta van de stress, gaat er een vriendin van me mee, die Morrie op de trailer gaat zetten e.d. en die 10 x zoveel gaat leren als ik die 3 dagen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:22

Eerlijk gezegt vind ik het wel een beetje vreemd dat je voor een NH cursus zakt als je niet vanaf de grond kan opstappen.
Is dat echt het belangrijkste van NH?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:30

he tis niet het belangrijkste maar wel een criterium , het hele assesement kan je via deze site bekijken.
Het hoort erbij, want bij Parelli moet je 100 x van je paard omdat je problemen vanaf de grond oplost en je zal er dus ookweer zonder hulp op moeten zien te komen.

Het echte Horesemanship komt pas véél later, level 1 gaat over veiligheid..... level 2 is fun met je paard hoor ik net Stepahny Burns zeggen op een dvd, heb ik nog niet ontdekt overigens.....

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:09

Morrie, heb je al eens geprobeerd om je aan de manen van je paard op te trekken? Dat werkt 100 x beter dan je aan het zadel omhoog hijsen. Gewoon een voet in de beugel 1 hand op het zadel, in de andere hand de teugels en een flinke pluk manen en hijsen maar.

Succes met je cursus.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:16

dank voor de tip, maar ik stap op de door Parelli voorgeschreven manier op, anders slaag ik nog niet voor het assessement.... maar ook daarbij moet ik een pluk manen pakken, iets waa r ijn paard een enorme hekel aan heeft, als ik naar zijn manen wijs, gaat ie al lopen en dat mag nu net niet

Was ik maar 18 jaar jong en soepel, slank en lenig (toen ik 18 was was ik zwaarder dan op dit moment )

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:19

Héhé, als je 18 bent wil dat nog niet meteen te zeggen dat je soepeltjes opstapt vanaf de grond

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:21

tjee als je dat op die leeftijd al niet meer kan, hoe verwachten ze dan dat een bijna 50 jarigemet een versleten lijf het doet???

Ik vind mezelf echt te ud voor dit soort fratsen, ik vind mezelf al te oud om nog paard te rijden zelfs en wil het ook niet meer, heb er geen lol meer in, veel teveel risico en stress, ik speel liever op de grond......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:23

Bij de Fasna heb ik heel wat oudere mensen gezien, een paar toch wel boven de 60, die reden gewoon 160 km

LindsyImmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:40

Hmm... ik ben zelf ook niet een van de lenigste. Gelukkig ben ik erg lang dat scheelt dan weer! Ik kan nu sinds kort op een (kleine) Criollo springen, dat vind ik al heel knap van mezelf, haha.

Heej... weet hier iemand misschien iets over Paso Fino's? Vind het zulke mooie paarden, heb er pas één in het echt gezien, West Harlem, mooi beest! Weet iemand misschien een handelsstal o.i.d. van dit ras in Nl?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:45

kanp hoor, maar alle mensen waarmee ik vroeger in de les reed, zijn al jaren gestopt met paardrijden en verklaarden mij voor gek toen ik 4 jaar geleden nog een jong paard kocht.....

LindsyImmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:52

Hmm zie net dat dit best kleine paarden zijn (voor mij) ... tot 1.55
Raar, dat paard dat ik me herinnerde was zeker 1.65 m.
Waarom zijn er nou niet van die mooie (barokke) paarden die groter zijn? Oké, Paso is niet echt barok, maar je snapt wel wat ik bedoel...

Maar hiervoor kwam je er toch ook op? Hoe kan het dan dat dat nu niet lukt? Of ging je dan ook met opstapje... o ja zei je net... sorry