[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:52

Cookies, is alles nu wel weer normaal dan? Raar verhaal hoor.
E-horse...wat is er loos dan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:53

Morrie, Emiel kan een leuk praatje houden hoor. Hoe dat vroeger ging met hem weet ik niet, was voor mijn tijd Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:54

dat is dan ook wel z'n eigenlijke vak: hij is schoolmeester van huis uit ..... Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:26

Cookies,misschien een beginnende oorontsteking?
(in je oor zit je evenwichtsorgaan)
Raar hoor..

Moge.

Arno gaat vandaag het zadel testen,MET dubbele inlages,en ZONDER beugels..
Ben erg benieuwd.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:28

Goedemorgen Lachen
Paste het zadel normaal niet TL?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:33

Paste wel,maar Arno's peerd had drukplekken van zijn zitbeenknobbels,dus nu maar eens proberen met dubbele inlages.
(hij zat ook met te korte benen,en dan is je zit ook anders.)
Hij wil de beugels wel langer laten maken,maar pas als het zadel ook echt gekocht is,(anders zit ik straks met mega beugelriemen) dus gaat vandaag rijden zonder beugels,zodat de zit ook weer anders is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:34

Ben benieuwd TL

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:34

ik ook!
(en arno ook!) Cool

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:42

Arabesk schreef:
heb je er weleens een AANHCP-er bij gehad? Of heb je je bij voorbaat al laten omkletsen door een gewone hoefsmid.

Die roepen nl. wel vaker dat iets niet kan Clown

Mijn smid heeft ook NH gedaan, hij doet het nog wel eens als er om gevraagt wordt maar verder is hij het er niet mee eens.
Shy loopt nu al vel beter en daar gaat het om Knipoog

Tinkerloos schreef:
Paste wel,maar Arno's peerd had drukplekken van zijn zitbeenknobbels,dus nu maar eens proberen met dubbele inlages.
(hij zat ook met te korte benen,en dan is je zit ook anders.)
Hij wil de beugels wel langer laten maken,maar pas als het zadel ook echt gekocht is,(anders zit ik straks met mega beugelriemen) dus gaat vandaag rijden zonder beugels,zodat de zit ook weer anders is.

Ik denk dat ik al weet waar de plekken van waren en ze zijn niet van hem
Ze zijn van de het achterboogje, ik heb nog eens nagedacht en herkende de plekken van mijn oude Randols.
Als je druk op het achterboogje zet drukt die aan beide zijdes op de rug, en krijg je van die rare ronde drukplekken.
Zelf denk ik dus als hij langer zit hij minder ver achterin het zadel komt en dat de plekken er dan niet zijn,
hij zou ook kunnen proberen zonder het achterboogje te rijden met bv kussenvulling erin Pling

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:50

Ik hoop dat ie dat nog leest,voordat ie gaat testen...

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:56

Van de zitbeen knobbels lijkt mij ook heel sterk. Ik heb nu ook de vernieuwde barefoot thuis liggen, daar is de vulling van het achterboogje van zacht materiaal, dat is veel beter!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:27

Irritant.
Mijn paard lust wel kuil, maar ook krijgt zij er rare ontlasting van, richting diarree. Daarbij is het spul dat wij op stal hebben meestal heel erg eiwitrijk, niet wat ik wil hebben voor Keet.
Uiteindelijk zal je paard het echt wil gaan eten lijkt mij toch, ik heb het met twee soorten hooi op stal. Eén is groen van kleur, ruikt vers, lange stengels; Dat vliegt erin. De andere berg heeft in een regenbui gelegen, bruin van kleur, kleine sprietjes en andere 'rare' plantjes (een distel of brandnetel en dergelijke is geen uitzondering Vork ) erdoor. Laatst genoemde moesten wij laatst gaan voeren, ze nam geen hap. Toch gegeven, na 2 dagen at ze het gewoon..

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:32

Probleem bij de mijne is dat ze snel afvalt en gewoon niets eet dan. Volgens mij gaat zo'n baal wel 5 dagen mee dus dan eet ze 5 dagen niets.... Hoop niet dat dit zo blijft gaan want ze hebben er geen hooi en kan het zelf ook niet kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:35

En tot die tijd Luzerne dan?
Luzerne kan jij namelijk ook zelf kopen. En dat snel afvallen is idd een nadeel dan, heb ik geen last van met mijn tank; maak ik me niet druk om haha Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:41

Ze zal mischien even aan de smaak moeten wennen Gouda. Sommige paarden hebben dat. Wij hebben ook wel eens een baal die minder goed gegeten wordt. De meeste paarden bij ons zijn te dik dus dat is niet zo'n probleem. Ponto eet zowiezo slecht hooi/kuil. Luzerne blieft meneer ook niet. Hij krijgt nu een seniorenvoer waar alles in zit en dat vreet ie als een jekko. Helaas komt hij nog steeds niet aan. Je kunt nog steeds zijn ribjes zien. Wel heeft ie op zijn rug een hele goot lopen waar het water in blijft staan als het regent.

Mijn evenwicht is weer helemaal normaal. Ik heb echt geen idee waar het vandaan kwam.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:50

Hoop inderdaad dat ze er gewoon aan moet wennen inderdaad. Bijvoeren was ik eigenlijk niet van plan. Betaal nu zoveel per maand (265.00) dat ik dat eigenlijk nauwelijks kan bekostigen.

Cookies: fijn dat je je weer wat beter voelt. Goed voor je zelf zorgen en opletten he. ALs je twijfelt toch maar naar laten kijken.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:18

Lastig probleem Gouda.. Zeker met een paard dat zo snel afvalt.

Gelukkig is je evenwicht weer helemaal zoals het hoort Cookies!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:19

Citaat:
ik heb het met twee soorten hooi op stal

je hebt kuil, dat is gemaaid, een keer geschud en nat in pak gegaan, dat is koeienvoer en voordroog dat is gemaaiid, een aantal keren geschud zodat het heeft kunnen drogen en is pas na een aantal dagen in pak gegaan, dat is geschikt om aan paarden te voeren

Bij ons op stal hebben ze ze ook allebei en soms maakt de boerin (die weet niet waar wat ligt) een fout pak open in de winter en krijgen de paarden kuil, ik merk het meteen, want Morrie zit dan tegen de koliek aan en scheit als een koe, hij vreet het namelijk gewoon, andere paarden laten het liggen

Er is, zoals ik al wel dacht, wéér niet verkampt.... de boer is aan het maaien, schudden en ruggen en heeft geen tijd..... Boos! eerst moet het gras in pak, als het volgende week gaat regenen gaat ie denken aan verkampen..... de meeste dames vinden het niet erg, zo schraal mogelijk en vooral geen vreten geven, dan worden ze niet dik, ik trof zelfs nog een ruin op de plaat aan, de wei is nu een dependance van de plaat: staat ook geen vreten. Ik heb Morrie dus anderhalf uur laten grazen om bij te eten, ik zie nu niet alleen ribben, maar na anderhalve week geen gras voel ik zo ook.....

nu loop ik hopeloos achter: stofzuigen, dweilen, boodshcappen voor de hele week enz......

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:23

Er bloeit overigens iets oranjes in de wei... iets wat je niet ziet met het blote oog, m'n crocs waren oranje, Morries voeten zijn oranje en z'n neus ook, die veegde hij af aan m'n rok, dus die is nu ook oranje en je krijgt het er met water en zeep niet uit.......

Er zitten ook heel veel van die enorme langpootmugdingen in de wei, ik had al een paar dagen gezien dat Morrie zo vreselijk liep te slaan met z'n hoofd tijdens het grazen (kauwspiertraining noem ik het maar) en ik ben vandaag eens meegelopen, dat doet ie dus als ie zo'n mug mee ophapt, om hem weer kwijt te raken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:35

Morrie schreef:
Er bloeit overigens iets oranjes in de wei... iets wat je niet ziet met het blote oog, m'n crocs waren oranje, Morries voeten zijn oranje en z'n neus ook, die veegde hij af aan m'n rok, dus die is nu ook oranje en je krijgt het er met water en zeep niet uit.......

Dit was mij vorig jaar een keer opgevallen. Het is een soort van "roestvorming".

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:41

Jemig 265 euro in de maand, Gouda, heeft je paard gouden kranen in de stal. Wat een bedrag.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:47

Citaat:
Dit was mij vorig jaar een keer opgevallen. Het is een soort van "roestvorming".

mijn voeten zitten ook vol en het jeukt als een gek, zou dit soms bij sommige paarden die korsten veroorzaken in deze tijd van het jaar dat de zon geen enkele kracht meer heeft?

Ik betaal in de winter ook ruim 250, 200 aan de boer om het hok te huren, 2 pakken vlas per week die ik zelf aan moet laten voeren, voer, zelf uitmesten omdat Morrie op vlas staat (snapt de boer niet) , zelf de plaat scheppen en zelf buiten zetten als het vriest/sneeuwt want dat durven ze niet dan

Ik zat net de groep te bekijken van een afstandje: ruinen die niets te vreten/te doen hebben, beginnen gewoon aan elkaar, wat een klieren zeg, ik zag er zo al 3 die niet rad liepen (alle 3 ijzers) , maar goed dat zeggen ze van Morrie ook altijd.... zonder ijzers kan je niet rad lopen namelijk Cool

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:04

goede middag,.... ik ben ziek Scheve mond ik zit te snotteren achter mijn pc dus duik zo maar weer mijn bedje in Boos! balen hoor!
en maandag moet ik gewoon beter zijn :'( naar goed even een beker echinaforce drinken en weer mijn bedje in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:18

Da's lekker in het weekend... Beterschap!!