Morrie is ook makkelijk in de groep, hij is altijd de laagste dus hij gaat altijd stuk als er nieuwe paarden bij komen....
Ik heb eerst ge-Parelliet in de bak, hij is nog een paar keer weggespoten voor het veulen, maar toen bellef het veulen een poosje uit zicht, dus tuig erop.... hoor ik de merrie van het veulen steeds gillen, roept iemand me vanaf de weg, is dat veulen tussen de draden door bij een ruin gaan staan die in het ziekenweitje staat *aarrgghhh*
Weer aftuigen dus, erheen, en zie dan dat veulen maar eens terug te krijgen, merrie erg over de emmer en niet echt vriendelijk naar mij (slaan) veulen snapte er niets van en ruin die niets liever wil dan in de wei..... toch gelukt, ik loop terug naar de bak, tuig er weer op, hetzelfde verhaal.
Het is geen bijdehand veulen hoor, hij heeft ook al in de sloot gelegen. De 2e keer heb ik hem uitgelegd wat stroomdraad is en wat de bedeoeling ervan is en nu blijft ie ver uit de buurt van draden
Uiteindelijktoch de bak gedeeltelijk gesleept op een touwhalster dit keer, ik was het bitloze hoofdstel vergeten.....
Verder voer gehaald en de auto leeggehaald want morgen wordt mijn zwaar demente vader 81 en moet ik ouwe tantes vervoeren in de jeep
Is het eindelijk een dagje mooi weer, zit ik in een geriatrische inrichting *aaarrgghh*