[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:57

Mijn oude paardje zorro heb ik er 2 jaar geleden heen gebracht. Mis hem wel nog erg maar geen spijt dat ik hem daar heen heb gebracht. Staat daar op blote voeten, zonder deken en veel buiten. Hij kon niet meer tussen jonge paarden in pension dus dit is voor hem perfect.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:58

Anouar wilde me een trap geven
Ik liep met hem door het weiland, hij liep los, ineens draait hij z'n kont naar me toe en haalt zo uit (twee benen) Hij stond te dicht bij me om me echt een harde trap te geven, alleen z'n kont en z'n hakken raakte me, gelukkig. Maar ik ben me toch boos geworden.
Ik word niet gauw boos, maar dit vind ik echt niet kunnen. Hij deed het gewoon expres en er was verder helemaal niks aan de hand

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:58

gouda schreef:
Mijn oude paardje zorro heb ik er 2 jaar geleden heen gebracht. Mis hem wel nog erg maar geen spijt dat ik hem daar heen heb gebracht. Staat daar op blote voeten, zonder deken en veel buiten. Hij kon niet meer tussen jonge paarden in pension dus dit is voor hem perfect.

Ik ging daar vroeger altijd heen, toen ik klein was

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:00

Anouar15 schreef:
Anouar wilde me een trap geven
Ik liep met hem door het weiland, hij liep los, ineens draait hij z'n kont naar me toe en haalt zo uit (twee benen) Hij stond te dicht bij me om me echt een harde trap te geven, alleen z'n kont en z'n hakken raakte me, gelukkig. Maar ik ben me toch boos geworden.
Ik word niet gauw boos, maar dit vind ik echt niet kunnen. Hij deed het gewoon expres en er was verder helemaal niks aan de hand

Das raar zeg
Dat kan inderdaad niet, nooit. Dan mag je hem best op z'n plek zetten hoor!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:03

Ik heb hem een loeiharde klap gegeven met het uiteinde van het touw, toen rende hij met z'n staart tussen z'n benen weg en ging verderop heel onschuldig staan kijken.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:15

gouda schreef:

ik heb je knollie daar toen nog gezien

veel mensen brengen hun paard erheen met ijzers en een stapel dekens erbij. En ze bellen op als het regent of hun paardje weer naar binnen mag.

De mensen daar zeggen 'u heeft afstand gedaan van uw paard, hij redt zich prima op dit moment' Alle paarden staan daar zonder ijzers en zonder dekens! IJzers is het eerste dat er onder vandaan gaat en de dekens gaan meteen in de prullenbak

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:16

Gelijk hebben ze

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:29

Heb je enig idee waarom hij je trapte Anouar?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:05

Nee, ik kan niks bedenken. We liepen gewoon door de wei naar achteren, er stonden geen andere paarden, ik liep gewoon, hij liep gewoon, hij liep met z'n hoofd naast mijn schouder. Ineens loopt hij door zodat ze kont bij mij was en haalt uit, echt gericht

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:12

Arabesk schreef:
gouda schreef:

ik heb je knollie daar toen nog gezien

veel mensen brengen hun paard erheen met ijzers en een stapel dekens erbij. En ze bellen op als het regent of hun paardje weer naar binnen mag.

De mensen daar zeggen 'u heeft afstand gedaan van uw paard, hij redt zich prima op dit moment' Alle paarden staan daar zonder ijzers en zonder dekens! IJzers is het eerste dat er onder vandaan gaat en de dekens gaan meteen in de prullenbak

Klopt je had toen ook nog foto's genomen van hem Ze zijn daar idd erg natural bezig. De mijne had toen ook voorijzers toen ik hem daar bracht Hij stond veel op stal toen en was echt megakreupel zonder dus ben blij dat het hen wel gelukt is. Hij ging daar meteen dag en nacht het land op dus zere voeten had hij daar niet wat de genezing vast bevorderd heeft! Ze hadden zijn hoeven ook veel korter bekapt dan dat mijn toemalige hoefsmid deed. Zijn hoeven werden ook afgrond. Loopt er daar geen een met ijzers ook de hoefbevangen en artrosepaardjes niet! Heb nog steeds niet gevraagd wie hun smit nu eigenlijk is

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:20

Tjonge wat een goed werk doen die lui. Wat kost het eigenlijk om je paard daar heen te brengen? Betaal je eenmalig iets?
Of kost het helemaal niets? En hoe betalen zij het dan om al die paarden eten te geven?

@ Anouar: Waar ging je met hem naartoe? Misschien beviel de bestemming hem niet? Niet dat dat een goed excuus is, maar ja...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:32

*pff* het zit zeker in de lucht, de boerin vroeg i=of ik de bak wilde slepen en terwijl we dat aan het doen waren wrden er een merrie en een veulen voor het eerst in de wei achter de bak losgelaten en *hoppa* Morrie aan de kletter de bak uit..... geen houden aan (kwam volgens de boer omdat er geen eens een bit in zat, maar met bit had ik ook los moten laten)

Morrie stond bij de auto te wachten en kwam alweer naar me toe, nog een rondje gesleept met veel approach en retreat, uitgespannen, wat spelletjes gedaan en eruit..... een bak zal ie nooit meer slepen, vrees ik...... tuig kan ik verkopen, dat is gebeurd nu

Ik ga m'n handen verzorgen: pleister plakken en een passend spalkje uit m;'n ruime collectie zoeken

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:44

Misschien zit het idd in de lucht. Volare liet mij gisteren zijn nieuwe 'kunstje' zien. 200 meter verderop zette iemand een merrie in het weiland en hij begint te brullen (nou ja... voor zover dat gaat met een kapotte huig) en rent weg van mij. Toen ik hem benaderde begon hij weer te rennen en gaf een bok mijn kant op. Er zat wel 6 meter tussen maar toch, ik heb hem nog niet eerder zien bokken en hoopte stiekum dat hij niet wist hoe dat moet.
Ben toen een half uur aan het friendly gamen geweest voordat hij weer kon nadenken.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:47

het wordt gewoon tijd voor warm, rustig en droog weer....... met een normale luchtdruk..... Morrie wordt altijd onrustig van lage luchtdruk

Als het me niet gevraagd was, zou ik ook nooit zijn gaan slepen, ik had andere plannen, wilde op-en afstappen oefenen, ergens achteraf waar niemand me kon zien......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:04

arno8 schreef:
Tjonge wat een goed werk doen die lui. Wat kost het eigenlijk om je paard daar heen te brengen? Betaal je eenmalig iets?
Of kost het helemaal niets? En hoe betalen zij het dan om al die paarden eten te geven?

@ Anouar: Waar ging je met hem naartoe? Misschien beviel de bestemming hem niet? Niet dat dat een goed excuus is, maar ja...

Naar z'n weiland. Dus dat de bestemming hem niet beviel lijkt me sterkr

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:28

Euh... misschien liep je niet snel genoeg?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:42

Maar hij liep los, normaal rent hij naar achteren en wacht daar op mij. Hij weet dus dat hij niet bij mij hoeft te blijven, maar dat deed hij nu wel.
Nou ja, ik denk dat ik de oorzaak nooit te weten kom.
Maar één ding is voor mij wel duidelijk, er wordt niet getrapt, wat er ook aan de hand is.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:54

ik zit nu dvd 3 van level 1 Parelli te kijken ik hoor Linda Parelli zeggen:

horses only kick for two reasens: they don't respect you or they are afraid of you......

Rauka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:04

Morrie schreef:
Als het me niet gevraagd was, zou ik ook nooit zijn gaan slepen, ik had andere plannen, wilde op-en afstappen oefenen,
ergens achteraf waar niemand me kon zien...
...

herkenbaar...

anouar: tjee dáár word je niet blij van... helaas heel herkenbaar, ik heb een dikke week geleden hetzelfde gedaan in ongeveer dezelfde situatie. Ik had echt zoiets van wat is dít nou??
Ik vermoed dat het bij mij een respect-probleem was, dat Ráka nu dus vreest dat ík de leider ben ipv zij en dat ze dat even recht moest zetten ofzo...?

Ik wist niet dat ze in Soest zo goed bezig waren, echt super!!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:08

Daarom vind ik het zo raar, Anouar heeft echt wel respect voor mij, hij loopt altijd als een lammetje achter me aan en doet altijd netjes wat wat ik vraag enzo.
Hij was daarna ook wel geschrokken van wat hij had gedaan, hij keek echt zo: vergeef je me

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:58

@Anouar Jeetje was wel ff schikken zeker?

Shy heeft een keer naar mij getrapt in de eerste week dat ik haar had, ik heb terug getrapt met mijn scheen tegen haar kont.
Tjee wat keer die zielig daarna maar ze heeft nooit meer 1 voet verkeerd opgetild.
Net als met bijten, ze beet en ik beet terug in der neus was ook in de eerste week.
Toch is het blijven hangen en hebben we geen problemen meer over wie de baas is
1x stampen en mevrouw staat op der plek

@Morrie Auw moet pijnlijk zijn geweest, kan jeje handen nog een beetje bewegen of zijn ze al dik? Beterschap

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:43

m'n rechtrwijsvinger doet het niet meer, die is dik en blauw en beweegt niet meer vanzelf... typt ook wat onhandig enzo, tja dat komt ervan als je gaat slepn zonder bit in.... eigen schuld dikke bult .... niet dat ik met bit vast had kunnen houden hoor, daar niet van....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:18

Goeiemorgen
Ik ga zo naar school en na school met de trein naar Ruurlo. Dus tot zondag avond of maandag

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:19

Morrie schreef:
m'n rechtrwijsvinger doet het niet meer, die is dik en blauw en beweegt niet meer vanzelf... typt ook wat onhandig enzo, tja dat komt ervan als je gaat slepn zonder bit in.... eigen schuld dikke bult .... niet dat ik met bit vast had kunnen houden hoor, daar niet van....

Sterkte met je vinger

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:21

Ik ga jullie ook verlaten voor dit weekend!