De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:57

smurf schreef:
een vrouwelijke tandarts die ook verstand heeft van paardenvoetjen

Laten we hopen dat Tommie, die op beide gebieden wat extreem is, haar niet afschrikt!
Kleine wollig popje is het....
Nu verlaat ik dit topic weer, heb hier verder weinig te zoeken eigenlijk.....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:01

Dat is idd een erg fijne, rustige en kundige tandarts... Banjer vond haar erg lief... ze wou zelfs een kusje geven na de behandeling (en de VA die haar kwam inenten kreeg dus echt bijna een lebber in z'n nek)

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:44

Nienke: de iniminihoefjes kunnen wel wat verzorging gebruiken zo te zien

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:56

Ja geweldige tandarts. In februari mag ze weer met mijn monsterlijke pony aan de gang (ze weet het nog niet, wil haar niet afschrikken)

Handig Nienke dat ie erbij gaat liggen. Ik wilde maar dat mijn knollen dat ook deden, is volgens mij veel makkelijker.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:30

ohhhhh....kon me niet inhouden in het strasser topic op medisch.
Maar lijkt wel of ik tegen een muur praat ofzo......
Nieuw voornemen voor 2006: niet reageren in zulke draadjes

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 21:54

Oh, wat is ie toch leuk!

Maar *schrik* die voetjes!

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:32

Kinke schreef:
ohhhhh....kon me niet inhouden in het strasser topic op medisch.
Maar lijkt wel of ik tegen een muur praat ofzo......
Nieuw voornemen voor 2006: niet reageren in zulke draadjes

Ja dat is meestal zo in zulke topics. Het heeft echt geen zin. Meestal krijg je vanalles naar je hoofd. Net als hij nu, over dat geen omheining rond je paard zetten. Flauw hoor.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:40

Cookies schreef:
Ja, paard staat erbij. Zelfs op het doosje staat paard. Net boven het stukje waar staat dat ie niet meer mag autorijden en voorzichtig moet zijn met het bedienen van machienes en spelen op straat.

om te gieren.....de ouwe lül heeft wel een streepje voor!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:41

@Kinke: kon het ook niet laten. je kunt alleen maar hopen dat er ook mensen meelezen die geen oogkleppen van ijzer op hebben

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:13

jackie schreef:
Cookies schreef:
Ja, paard staat erbij. Zelfs op het doosje staat paard. Net boven het stukje waar staat dat ie niet meer mag autorijden en voorzichtig moet zijn met het bedienen van machienes en spelen op straat.

om te gieren.....de ouwe lül heeft wel een streepje voor!

Pfff gelukkig maar.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:35

Nienke??? Pip moet volgende maand naar de orthodontist, maar misschien wil hij zijn afspraak wel wisselen met Tommie??? Persoonlijk zie ik meer problemen met de tandjes dan met de voetjes, want het meeste is al een blijvend gebitje toch??? 2½ zo te zien (ben daar zeer slecht in) Maar het is wel enorm schattig. Verwaarloos Bruutje niet hoor!!! En doe je tandarts maar de groeten, die bemoeit zich ook met de voten van mij dikbil. Heeft 1x zijn tanden gedaan, maar die waren nog puik voor zo'n middelbare vent

Truste allemaal

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 08:10

@BZ: het is precies andersom. het meeste wisselt nog. normaal gesproken zou hij nu precies acht van zijn blijvende kiezen moeten hebben. 4 krijgt hij er nog bij en 12 kiezen en 12 snijtanden zijn veulenkiezen/tanden die hij nog gaat wisselen en dat levert voral bij mini's vaak nogal problemen op. en de onderbijt blijft.

allemaal erg goed voor het portemonnee van de tandarts.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 08:30

Goedemorgen!

Pffft, kon niet meer slapen en was al rond 6 uur op. Effe tijd om bij te lezen.

Kijker is niet gekomen moest volgens makelaar hals over kop geregeld worden aan t eind van de dag en s’morgens hadden ze mail van die man dat t huis te klein leek naja we zaten er iig netjes bij

Nog bedankt voor de felies voor manlief!

Nienke, wel vaak ze iedere 3 tot 5 jaar verhuizen. Ik ben nu 27 en nog maar 1x verhuisd en dat was toen ik met Jan verder ging Verbouwen hebben we wel veel gedaan, leuk he! Leuk dat Tommie een lila halster kreeg Wat een leuke kop heeft hij toch ook. Heerlijk Met tandjes en hoefjes kan het toch wel goed komen na ingrijpen?

Hihi Cookies, wat leuk dat Ponto ingeschreven staat in de apotheek Haha, en autorijden mag ie ook al niet

Opala, leuk dat je een wit uiteinde van 2e kerstdag had

Fijne dag allemaal!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:00

Tommie is echt een schatje zeg... erg handig dat ie gaat liggen.... misschien kun je wel met hem gaan vrijheidsdressuren, zo te zien heeft ie aanleg..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:05

vandaag komt Gaia!!!

Kwetal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:27

jackie schreef:
@BZ: het is precies andersom. het meeste wisselt nog. normaal gesproken zou hij nu precies acht van zijn blijvende kiezen moeten hebben. 4 krijgt hij er nog bij en 12 kiezen en 12 snijtanden zijn veulenkiezen/tanden die hij nog gaat wisselen en dat levert voral bij mini's vaak nogal problemen op. en de onderbijt blijft.

allemaal erg goed voor het portemonnee van de tandarts.

Ik zei al: ik ben daar erg slecht in. Ik zag nieuwe tandjes in de hoek verschijnen en de rest scheen aangetast door de grote vergeler en dus blijvend te zijn...
Sorry Ik zal me niet meer met tandjes bemoeien

Maar jij bent tenminste weer verzekerd van een goed inkomen dit komende jaar

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:07

ik zag vandaag toch iets curieus langskomen, dat wil ik even met jullie delen hoor:

iemand die 4 Easyboots bij een pony OVER de ijzers aandeed en zo ging wandelen op een stukje gestrooid erf..... ik wist niet wat ik zag

Ze beweerden dat ze er speciaal voor waren, maar ik zag geen verschil met gewone Easyboots eigenlijk....

jackie weet nu precies bij welke pony het was.....

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:25

Tjongejonge, het moet toch ook niet gekker worden... straks moeten er nog ski-tjes onder die easy-boots gemaakt worden .

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:19

De tandarts is geweest... heeft een zwaar gesedeerde Tommie van zijn haken en punten afgeholpen.. Toen ie eenmaal weer een beetje op aarde was, begon ie meteen te eten!!!!
De tandarts had nog iemand meegenomen! Een speciale voeten mevrouw! Laat die (in amerika gestudeerde dame) nou bij ons om de hoek wonen... (bijna... ) Meteen een afspraak gemaakt! Ze heeft er 4 klanten in 1x bij..Waarvan 1 met ernstige bokvoeten.......Eind januari komt ze!
En toen de VA er toch was om het popje te sederen meteen maar naar de sinds een dag of 5 hoestende Brutus laten luiseren...sh*t... bronchitus... aan de antibiotica en zeer tegen mijn principes in maar op ernstig aanraden van stalgenoten, hoevenmevrouw en tandarts met deken op achter het draadje (hij kan dan zijn stal wel uit, maar maar een meter of twee....en staat in de luwte....)... t is wat... AB wilde hij natuurlijk niet... 'opgewaardeerde' slobber werd compleet genegeerd! Gelukkig had de plaatselijke voerboer grote spuiten en de plaatselijke supermarkt plenty appelmoes....Hij heeft het dus vandaag in iedergeval binnen..... nu de komende 10 dagen nog......

Morgen heb ik een crematie aan de andere kant van het land! Ik wens iedereen dus nu alvast een fijne jaarwisseling en een goed begin!!!

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:40

Mooi dat Tommie alvast baat had bij de tandarts! Wel akelig dat Bruut ziek is... Ik hoop dat hij snel opknapt van de AB. Heb je poederAB, omdat je het door de slobber doet? Meestal heb je dat spul toch in spuitvorm, tenminst dat had ik voor Kate toen ze die beenwond had. Poeder gaat trouwens ook wel naar binnen met behulp van twee boterhammetjes. Binnekanten van het broodje natmaken, poeder erop en tweede natte broodje erop. Even pletten en in stukjes geven. Zo gaf ik Son haar Ventipulmin altijd.

Sterkte met Bruut en de crematie.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 18:43

Jemig, Nienke!

Wat een gedoe!

Tommie moest door de VA worden gesedeerd? Waarom had hij niet bedacht dat hij kan gaan liggen?

En Bruut aan het hoesten? Hoe kén dat nou??????
Deken lijkt me dan een hele goeie hoor!!!!!! ik heb niet voor niks die dure Bucas ,ongebruikt in mijn kist liggen

Maar ik snap niet waarom hij maar 2 metertjes krijgt? Waarom niet zijn hele paddock?

Sterkte met je oom morgen!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:46

hé die hoevenmevrouw ken ik ook, die zat bij mij op de bekapcursus!

Naar dat Bruut ziek is zeg, sterkte met de AB toedienen......

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 18:46

smurf schreef:
ik zag vandaag toch iets curieus langskomen, dat wil ik even met jullie delen hoor:

iemand die 4 Easyboots bij een pony OVER de ijzers aandeed en zo ging wandelen op een stukje gestrooid erf..... ik wist niet wat ik zag

Ze beweerden dat ze er speciaal voor waren, maar ik zag geen verschil met gewone Easyboots eigenlijk....

jackie weet nu precies bij welke pony het was.....

Zo raar nu ook weer niet . Ik heb een keer mijn eigen Dallmers meegenomen naar Amersfoort, daar was ee nmeneer en hij wilde weten of dat wat was voor zijn draver. We hebben de Dallmers over zijn geijzerde paard gedaan. Zijn smid stond gelukkig open voor die dingen ,dus ijzers zijn erafgegaan en de Dallmers gekocht

Maar je hebt wel gelijk, dat is natuurlijk redelijk curieus om ze aan te doen om te gaan wandelen. Bij die Fjord soms????

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:48

nee bij de Haf.... daar mogen de ijzers met zooltjes, siliconen en wiggen absoluut niet onderuit..... ze zou geen stap kunnen lopen zonder....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:54

Nienke: Veel sterkte en op naar een nieuw 2006

Dat laatste geldt voor iedereen