[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:44

ja gek genoeg werd Arabel ook op het laatst wakker..ze miste Shaomi ook, gek is dat. Ook bij de laatste stop ging ze zoeken en hinniken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:46

er vlogen net allemaal forse kiezels door het open raam naar binnen hier en ik hoorde buiten ook vanalles, zijn de kids van de benedenburen aan het smijten met de kiezels uit een tuin hier beneden, ze mikken ze door de ramen bij mij en tegen m'n auto, ik heb er iets van gezegd, maar het gaat gewoon door, dus aankleden en naar beneden maar en naar de ouders, die geen NL spreken... *zucht*......

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:47

Tinkerloos schreef:
Ik ga weg..
Tot over twee weken!!
Haha!

Veel plezier!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:05

Gezellige buurt Morrie

Mag ik nog wel langs komen van de week?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:18

jawel hoor, dan gaan we gewoon naar de wei en zeggen we dat je Ara bent.....

ik woon in een buurt met veel allochtonen met vooral heel veel kids...... die al 1 dag vakantie hebben en zich dus dood vervelen en rottigheid gaan uithalen, dat belooft wat de komende 6 weken, naar Marokko gaan ze niet dit jaar, zijn ze vorig jaar geweest

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:26

Zou ik dinsdag ochtend komen?
Moet je wel even zeggen waar ik heen moet

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:31

ja hoor kan, om een uur of 9/half 10 ben ik er wel..... zoalng het nog zo heet is tenminste, zodra het weer normaal wordt, ben ik er weer op de gewone tijden

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:22

Arno: die tekst van je Haha! , hoe verzin je het. Wat voor studie doe je eigenlijk???

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:47

nou raad es opala, niet in z'n profiel kijken hoor..... Clown Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:54

Achteraf had ik beter meteen de AANHCP opleiding kunnen gaan doen...
Maar ik wist niet wat ik wilde en ik moest toch wat, dus toen begon ik aan journalistiek.
Nog 1 jaartje en dan kan ik iets gaan doen wat me écht leuk lijkt. Jammer alleen dat je als bekapper niet superrijk wordt. Toch iets anders verzinnen om een vrijstaande boerderij met een lap weiland er achter te bemachtigen...

Ik baal echt. Wilde naar de paarden, gaat die (...)<--- stukje zelfcensuur veerpont niet.
Geen zin om 15 kilometer om te fietsen, ik kijk vanavond wel of dat onding gemaakt is.
Misschien moet ik daar eens een roeibooitje neerleggen, dit is al de zoveelste keer dat dat kreng niet gaat.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:58

Citaat:
Jammer alleen dat je als bekapper niet superrijk wordt

praat es met mijn bekapper, die wil van alles maar heeft geen geld, een wederzijdse vriend van ons, heeft geld zat, wil hetzelfde maar heeft geen tijd (te druk met dat geld verdienen)....... maar ja, hij heeft dan ook een echt vak geleerd.... Clown

handig zo'n veerpont, er gaat er hier ook eentje, soms, naar Eemdijk, als ien iet gaat moet je ook zo'n klere eind omrijden....

gisteren nog 4 Zweedse jongemannen, stinkend smerig op de fiets met een hoop bagage, wilden de weg naar het Gooimeer, spraken wat Engels en Duits, ik ook, maar ik kon ze niet duidelijk maken dat er een zwemverbod is ivm blauwalg bij het Gooimeer, die liggen dus nu te rollenbollen met buikkrampen.... Cool

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:01

Hahahaha ach gut, arme Zweden...

Heb liever geen geld dan geen tijd.
Alleen nu heb ik het allebei niet... Boos!

En ik doe liever werk dat me leuk lijkt, je moet het toch 8 uur per dag doen namelijk...
En helaas voor mij, al het werk waar je rijk van wordt, lijkt me verschrikkelijk...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:04

@TL veel plezier op vakantie Doei!

Shy staat waarschijnlijk volgende week voor op plakijzers Ja Als dit werkt kan ze over een week of 8 a 10 gecorrigeerd worden en hopelijk loopt ze dan beter, zo niet wordt ze opgespoten met kunststof om te kijken of dat helpt.
Dus spannend want ik heb haar altijd blootvoets gehad.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:08

arno8 schreef:
Maar ik wist niet wat ik wilde en ik moest toch wat, dus toen begon ik aan journalistiek.
Nog 1 jaartje en dan kan ik iets gaan doen wat me écht leuk lijkt.

Wat dacht je van het schrijven van sprookjes Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:09

tja die Zweden snapten het maar niet dat ik zei dat ze ziek zouden worden als ze zouden gaan zwemmen, dan niet hè.....

Gelukkig voor hem heeft die vriend van ons werk wat hij zelf helemaal geweldig vindt, wij moeten er niet aan denken, maar hij is er gelukkig mee......

plakijzer, spuitijzers...... in hoeverre is dat symptoombestrijding vraag ik me dan weer af, maar ja ik ben een zeikerd, ik zet een kerngezond 8 jarig paard gewoon in de VUT omdat ik het verrek om er martelwerktuigen aan en in te hangen......en kan er nog prima mee leven ook, als mijn omgeving dat nou ook es kon, werd het weer gezelliger om me heen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:12

opala schreef:
arno8 schreef:
Nog 1 jaartje en dan kan ik iets gaan doen wat me écht leuk lijkt.

Wat dacht je van het schrijven van sprookjes Knipoog

Over eenhoorns Lachen
Schrijven is heel leuk, maar om er geld mee te verdienen... dan moet je op zoek naar een uitgever en je in het 'wereldje' mengen. En mensen noemen je 'schrijver'... heb weleens beelden gezien van zo'n boekenbal, wat lopen daar een afschuwelijke mensen rond!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:18

Dat kleine half uurtje bij de wedstrijd vanmorgen was weer genoeg om allerlei verschillende hoeven voorbij te zien komen. In de ring naast die waar mn stalhoudster reed hoorde ik steeds het getik van een ijzer, blijkbaar tikte dat paard zichzelf steeds aan ofzo? Ik zou er dan niet eens op durven rijden Lachen
Ook zag ik een fries die van die enorme hoge voeten had, beetje zoals hackneys ze ook hebben brrrrrr

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:18

Morrie schreef:
plakijzer, spuitijzers...... in hoeverre is dat symptoombestrijding vraag ik me dan weer af, maar ja ik ben een zeikerd, ik zet een kerngezond 8 jarig paard gewoon in de VUT omdat ik het verrek om er martelwerktuigen aan en in te hangen......en kan er nog prima mee leven ook, als mijn omgeving dat nou ook es kon, werd het weer gezelliger om me heen

Het is niet bedoeld als symptoombestrijding maar als middel om een beter hoef te krijgen wat anders met heel veel kunst en vliegwerk zou moeten.
Dit is de snelste oplossing om Shy beter te krijgen, en om de schade te beperken.
Zoals ze nu staat kan nietmeer of ze zou dus nietmeer op het harde mogen komen 8 a 10 weken en daar is het niet de pony voor
Morrie kan dat wel aan maar Shy moet echt lopen en ontdekken, dan is ze het gelukkigst (dat merk ik dan).
Dus dit is momenteel het minst kwade om het doel van blijvend gezond blootvoets rijden te bereiken Ja

Morrie is gewoon een ander verhaal met een andere baas en als jullie zo gelukkig zijn en langer van elkaar kunnen genieten is dat de beste oplossing voor jullie OK dan!
Het blijft voor iedereen anders Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:25

ik geloof nu eenmaal niet dat als een paard zou kunnen kiezen tussen in een weiland lopen grazen met vriendjes en met een zadel en mens op z'n rug rondlopen dat hij voor het laatste zou kiezen. Ik ben ervan overtuigd dat geen enkel paard vrijwillig daarvoor zou kiezen. Geen enkel paard heeft "werk"nodig, als ze maar 24/7 weidegang hebben met soortgenoten........ maar ja dat maakt mij nu eenmaal de extreme natural.

Als ik zie hoe blij Morrie met 30 graden naar z'n vriendjes galoppeert nadat hij mj echt weg heeft zien fietsen/rijden, dan weet ik waar zijn prioriteiten liggen.
Hij is graag bij me, maar liever bij z'n soortgenoten.

Ik kan zelfs in het weiland waar z'n vriendjes (die hem geregeld het licht uit de ogen slaan overigens) lopen met hem spelen, samen bij de pomp klieren (ik pomp hem op hij drinkt hem leeg en kwijlt mij onder), als ik naar het hek ga en echt wegga, is hij alweer bezig met z'n soorgenoten

Je kan ook kwalitijd (geen spelfout) doorbrengen met je paard....

Morrie heeft mij echt niet nodig, overleeft heet ook wel zonder oogzalfje en vliegenspul en appeltje, dat zit allemaal tussen mijn oren, maar ik zou geen dag rust hebben en panisch zijn dat "ze" "hun" dreigementen waar maken en met hem gaan rijden.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:32

ik heb er ook geen enkel probleem mee dat kinke heel erg veel grasmaaier is (nu alleen hooi eter). Ik heb maanden niet op haar gereden. Alhoewel ik altijd het beste voor haar wil vind ik het beter voor haar lichaam dat we toch het rijden een beetje oppakken i.s.m. een goede instructrice. Dit betekent 1x per 2 weken 3 kwartier les en af en toe een rondje stappen met mij in de bak tusen de lessen in. Lijkt me toch echt geen zwaar leven voor d'r. In dit tempo zou ze nog jaaaaaren meekunnen Knipoog

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:16

Ik denk ook niet dat Giel zo'n leventje als dat Morrie heeft erg zou vinden.
Hoewel, misschien verveeld dat ook wel weer voor een paard...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:23

Morri heeft het zwaar: hij ziemij 2 x perdag momenteel,s traks raakt ie overspannen.... hij zal blij zijn als het 4 sept. is, dan heb ik de eerste weken héél weinig tijd voor hem en dan staat ie héél ver weg.....
Ik ga hem maar weer ff pesten met een bus Veerust, lekker natural Clown maar het meest effectieve middel wat ik gevonden heb......

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:48

Zo, weer terug van de camping.. Ga nu eerst 'even' bijlezen Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:22

Gaat morrie weer verhuizen??

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:55

marina schreef:
Gaat morrie weer verhuizen??

nee hoezo, was het maar waar..... per 1 nov. moet ik weg, maar er is net een paard met de noorderzon vertrokken dus m'n box is weer vrij eventueel.....

Hij kan niet eens verhuizen, want ik heb nog een trailerprobleempje en kan niet oefenen want de trailer die ik altijd leen is er niet.......

Nu had ik wederom het idee dat er een zadel op gelegen heeft, ik heb met een stalgenote staan studeren en we hadden beiden zwaar de indruk een singelafdruk te zien.... en de toestand van de hoeven is ook dusdanig bedroevend dat het bijna niet anders kan Boos! Ga maar es een webcam bij de wei hangen denk ik...