[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:55

smurf schreef:

als er een paard met een wond van tanden de wei uit komt, krijgt Morrie ook altijd meteen de schuld..... ook als er een deken aan flarden is trouwens, ik koop iedere herfst een grote spuitbus antibijt, niet voor mezelf, maar voor de dekens van stalgenoten die mij aansprakelijk stellen, omdat Morrie alle dekens sloopt......

aha.... buurvrouw....Nu komt de aap uit de mouw!
ik heb vorig jaar een nieuwe deken gekocht á 100 euro, die was gelijk al stuk.... en jerry had een wond, ineens zie ik nu dat het een bijtwond was, de rekening van de DA heb ik nog niet gehad maar ik stuur 'm door!!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:00

tjonge zeg trage DA heb jij, ik heb de rekening altijd al voor ze geweest is....

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:53

nienke07 schreef:
De mogelijkheid om in een uitloopstal te stallen gaf echter doorslag bij de keus voor Assendelft....

Ik wist niet dat ze in Assendelft uitloopstallen hadden, nou weet ik ook niet alles. Ben eigenlijk heel nieuwsgierig waar het precies is . En ...... nee ik ben niet op zoek.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:01

smurf schreef:
tjonge zeg trage DA heb jij, ik heb de rekening altijd al voor ze geweest is....

Ik zou de dag erna gaan betalen maar moest werken. Mijn vader is voor me gegaan en toen was de ass. zo druk dat ze het even niet kon uitrekenen?! Dan moeten ze het zelf maar weten... ik wacht wel op de rekening!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:03

nog ff en het is verjaard

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:38

Vorig jaar zat er ook steeds een ruintje in de staartflap van de deken van Arabel te kwijlen en bijten. Het is ook zo'n onweerstaan baar dier
Dit jaar probeer ik zonder deken. Maar als die deken toch op moet, en die stuk gaat doordat een ander paard en in bijt...is het dan redelijk om een nieuwe deken te eisen. Of in ieder geval een vergoeding?? Want mijn deken is er vorig jaar wel stuk van gegaan..

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:41

Zou ik kul vinden wanneer je schade aan dekens verhaalt op je stalgenoten, tenzij de verzekering uitkeert

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:46

Ik baal er ook van, ieder jaar een nieuwe deken, maar dat is het risico van je paard in een groep buiten houden. Ik vind niet dat je het op een ander kunt verhalen.
(alleen in mijn geval dan smurf!!!)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:16

Citaat:

pas op of ik ga even pendelen..... dan geef ik Morrie opdracht om even wat tandafdrukjes in je teddybeertje te zetten......

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:19

smurf schreef:
Citaat:

pas op of ik ga even pendelen..... dan geef ik Morrie opdracht om even wat tandafdrukjes in je teddybeertje te zetten......

Dat gaat niet... Volgens mij kun je alleen wat vragen en geen opdrachten geven!!!! En als dat wel kan dan zal ik de mijne vertellen dat ie van de winter al morrie's kuil moet opeten!!! Kijken of ie dan nog bijt!!!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:20

Mijn stalgenote met een paard van anderhalf jaar vond het ook al nodig om het paard onder een deken te zetten. Want anders kreeg hij het misschien wel koud.

Gelukkig was het paard niet zo gecharmeerd van dat rammelende krakende ding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:24

ik kan toch vragen of ie even z'n tandjes ergens in wil zetten....

en *uh* die kuil vreet ie toch wel op.... Morrie verhongert weer binnenkort, die komt niet aan bak met eten 's morgens, die wordt van bak naar bak gestuurd

Het is maar goed dat de Fjord niet op de plaat komt, die gaat 24/7 op stal, mag niet in de modder, dat is slecht voor z'n hoeven, anders zou ie nog magereder worden, die komt echt niet aan de bak met eten....
Klunzo gaat ook op stal, dan is Morrie dus zo'n beetje de laagste in rang......

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:27

En Jerry de 2e in rang, heeft dus een hele badkuip kuil voor hem alleen met als gevolg een paard met grasbuik... in de winter!!! Bah... ook niet leuk hoor als je in de winter je singen niet meer dicht krijgt!

Een jaarling met een deken, 't zal wel een watje worden!!! Moet gewoon lekker zonder deken zoveel mogelijk naar buiten, wordt ie hard van!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:29

wij krijgen van de winter een shetlander met een deken..... ik heb de passessie al gezien, hij komt ook op stal en niet in het shetten-weitje

@IMJ ik ga van de week met Klaas over het voeren van Morrie praten ...... ik geef mezelf weinig kans, maar ik kan het proberen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:50

Als ze gewoon op stal hun eigen portie kuil krijgen is er niets aan de hand krijgen ze allemaal wat ze nodig hebben. Ben benieuwd!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:55

IMJ schreef:
Een jaarling met een deken, 't zal wel een watje worden!!! Moet gewoon lekker zonder deken zoveel mogelijk naar buiten, wordt ie hard van!

Vind ik ook.

Toen ik meldde dat ik walter lekker zonder deken laat, en er ook geen heb, bood ze aan dat ik er wel een van haar mocht lenen
Wel lief hoor, maar niet nodig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:57

IMJ schreef:
Als ze gewoon op stal hun eigen portie kuil krijgen is er niets aan de hand krijgen ze allemaal wat ze nodig hebben. Ben benieuwd!

maar.... dan moet de boer vroeg z'n bed uit of laat beginnen met uitmesten, zal ie beide geen trek in hebben..... hem kennende.... ze willen tegen 10 uur klaar zijn met de stallen

Ik heb ook wel eens een deken aangeboden gekregen, omdat die arme, zielige Morrie ook bij slecht weer en ijzige kou in z'n blootje buiten moet staan.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:25

Anouar staat ook in z'n blootje.

Wordt alleen af en toe een beetje moe van mensen die zeuren dat hij dan te snel bezweet is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:59

haha... ze maken geen dekens voor Morries!!! Volgens mij zou hij er ook diep ongelukkig van worden, z'n waardigheid zou je hem afnemen net als zijn oerinstincten!!! Morrie zou denken dat ie een meisje was in een rokje!!! Mijne daarin tegen krijgt er wel één op, gewoon een waterdichte, ongevoerd, maar ja, ik heb dan ook geen Morrie!

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:10

Ik had tot voor 2 jaar terug ook een ongevoerde deken, maar sinds ik gehoord heb dat het paard de haren niet meer overeind kan zetten om zo de warmte vast te houden, houd ik haar dekenloos. Ze is zo lekker zacht met haar vachtje nu

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:19

Morrie heeft nog een zweetdeken van 2.15 waar ie in verzuipt...... en als er passende dekens voor Jack zijn, zijn er ook passende dekens voor Morrie....... hij krijgt ze niet, maar dat is een ander verhaal.....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:29

opala schreef:
Ik had tot voor 2 jaar terug ook een ongevoerde deken, maar sinds ik gehoord heb dat het paard de haren niet meer overeind kan zetten om zo de warmte vast te houden, houd ik haar dekenloos. Ze is zo lekker zacht met haar vachtje nu

Heb ik ook wel is aangedacht. Er zit tegenwoordig wel een fleece laagje in die ongevoerde dekens, hij voelt ook echt nooit koud onder die deken hoor en 's nachts gaat ie op stal (per 1 nov.) De deken krijgt hij pas als het kouder wordt en het blijft regenen en/of sneeuwen.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:06

Oop: Stal is bij een boer in Assendelft. De andere paarden staan in gewone boxen en 's winters overdag in een paddock ... De boer heeft één stal met uitloop.. en die is dus per 1 november voor Bruut en zijn vriendin... vette mazzel dus

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:31

Ja vette mazzel

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:47

IMJ schreef:
Ik baal er ook van, ieder jaar een nieuwe deken, maar dat is het risico van je paard in een groep buiten houden. Ik vind niet dat je het op een ander kunt verhalen.

Nou nee ,das het risico van dekens gebruiken.