Nou, genoeg flauwigheid, ik ga naar stal en naar het bos samen met nog een andere geflipte knol

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:Antheman schreef:Trekkers wachten hier wel, als ik midden op de weg ga staan en mijn hand opsteek.
Maar ja, dan moet ik er nog langs. Daar heb ik weinig trek in, het is errug smal bij ons. Dan maar liever even een oprijlaan zoeken hoor.
...
En verder ben ik het met je eens Smurf, als je kiest voor ijzerloos, dan doe je bepaalde dingen niet. Ik denk dat daar ook de moeite voor veel mensen inzit, omdat veel gewoon geen zin hebben om bepaalde dingen te laten.
Inderdaad je moet al midden op de weg gaan rijden en gebaren met je hand dat ze langzamer moeten gaan... meestal helpt dat wel, zeker bij trekkers. Vrachtwagens luisteren wat minder goed. Gelukkig kan ik tegenwoordig binnen een seconde afstijgen.
Volgens dat boekie van Frans zijn er wel mensen die aan 'hogere sport' doen met hun paard op blote pootjes. Endurance, dressuur, draver, en springen. Maar ja je moet minstens een jaar geduld hebben he, en dat hebben veel mensen niet, geduld. (ik ook niet maar wel voor de hoefjes!)
Ik denk dat de mensen die voor NB kiezen, mensen zijn die verder durven denken dan hun neus lang is. De deelnemers aan dit topic hebben soms wel erg veel gemeen met elkaar. Er zit hier niemand geloof ik die echt warm loopt voor dressuurwedstrijden enzo. (Ik vind het opgeprikt gedoe en als je leuke pasjes wil maken moet je maar op jazzballet gaan ofzo....
)
smurf schreef:en toch zijn er mensen die het heel normaal vinden dat een paard altijd in een box staat:
viewtopic.php?f=1&t=375841&hilit=
het wordt dan afgedaan met: in de Randstad kan het niet anders......l
smurf schreef:wat sommige mensen nog steeds niet vatten is dat mensen die 1000% overtuigd nb toepassen geen wedstrijden rijden, geen proppen in willen draaien om een volte van 6 meter op gras te rijden, niet 1.50 willen springen op gras en noem maar op waar je ijzers en kalkoenen voor nodig hebt. Op de cursus werd als voorbeeld western gebruikt: slidingijzers, als je overtuigd bent dat nb het beste is, maak je die slidings gewoon niet, punt uit. Dan doe je alleen dingen die je kan doen zonder hulpmiddelen aan de voeten.
Dat is op stal ook zeker 3 x per week de dischuusie: ga je mee naar de lage Vuursche?? Nee dat kan niet, mijn paard heeft geen ijzers, dan sla je er toch gewoon weer ijzers onder? dan kan je ook eens rijden.... ik wil helemaal niet naar de Lage Vuursche ..... ik gun mijn paard gewoon een goed leven, zonder ijzers....![]()
smurf schreef:ik wil helemaal niet naar de Lage Vuursche ..... ik gun mijn paard gewoon een goed leven, zonder ijzers....![]()
Kan ik zo boos over worden en dat in het weekend.... terwijl het ook nog regent.....
Apple schreef:Ik denk dat je met Morrie wel een iets ander type paard te pakken hebt dan ik heb. Morrie komt van de Alm en staat nog behoorlijk dicht bij de natuur.
Die van mij is net even iets teveel doorgefokt om het nog buiten te redden. Ik had het erg leuk gevonden als hij in de zomer minimaal 2 tot 3 maanden 24/7 op het land had kunnen staan (of alleen al als ik bijvoorbeeld op vakantie zou zijn). Maar helaas, geprobeerd en het kan niet.
Als ik een fjord, tinker of gewoon robuuste Gelder had gehad dan had ik die ook in de zomer gewoon op het land gezet.
ellenlouise schreef:Sliding stops en andere slijtageslagen uitgezonderd natuurlijk.
sflj schreef:ellenlouise schreef:Sliding stops en andere slijtageslagen uitgezonderd natuurlijk.
Een sliding stop is niks meer slijtageslag dan andere sporten hoor! Ik denk dat het minder slijtage en schadelijk is dan bijv. springen, om maar eens wat te noemen. 't Is maar net hoe ze getraind zijn.
jeanie schreef:sflj Kevin van Apple kan echt niet op het land hij doet het heel slecht en eet niet veel waardoor hij erg vermagerd.Bijvoeren was zinloos met de week zag je het paard invallen.
Als kevin mijn paard zou zijn dan had hij ook niet 24/7 op het land gestaan in de zomer.Sommige paarden doen het gewoon niet op het land.
ellenlouise schreef:Hoe bedoel je dat Jeanie? Kun je alleen maar 24/7 buiten staan 's zomers of anders helemaal niet?
jeanie schreef:ellenlouise schreef:Hoe bedoel je dat Jeanie? Kun je alleen maar 24/7 buiten staan 's zomers of anders helemaal niet?
Ja daar komt het op neer, het land van de stalhouder staat in Rijnsburg een km of 10 van stal.