[HK]Parelli Natural Horsemanship

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:20

Ik doe met deze temperaturen ook niks. Laatst een wandeling gemaakt (met vliegendeken en masker) maar met dit weer doe ik echt niks alleen een appel geven. Bij ons op stal mag je ook niet eerder dan 8 uur komen en dan is t al te heet.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:21

Leuk dat je op kamp gaat. Ben benieuwd of het lukt. Vast wel.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:25

Ik heb de laatste keren liberty gedaan en freestyle gedaan... maar deze week ook nog niks... veels te warm!

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:47

Ik hoop dat je je doel bereikt, Sassie. Of in ieder geval stappen richting je doel. Wees alsjeblieft ook aardig voor jezelf in het proces en niet te streng voor jezelf. Angst is naar, angst is waardeloos maar angst is ook wat je veiligheid. En je gevoel zegt niet voor niets dat het niet kan. Ik heb bijna twee jaar niet gereden op mijn pony (gelukkig zat daar een zwangerschap tussen, had ik een excuus) maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen.

Mijn filmpje van de weave (een slalom)

(Mees is een zevenjarige Rocky met de neiging om erg lateraal te zijn. Vandaar dat we veel, heel veel "stappen")

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:53

Dank je Wicky! Ik doe het ook heel rustig aan. Ik heb nu echt gekozen om naar mijn gevoel te luisteren in plaats van wat iedereen vind en denkt :-).

Mooi filmpje. Zijn dit allemaal jouw paarden?

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 07:26

Nee, naast Mees heb ik een van de Haflingers (de tweede). De andere zijn van een vriendin van me.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:34

Hoi allemaal al weer wat kunnen doen nu de temperaturen iets prettiger zijn?
Wij zijn level 1 zo'n beetje door. Altijd verbeteringen mogelijk natuurlijk, maar alle oefening lukken redelijk goed. De figuren die erbij horen gaan ook best goed. Nu zat ik in dubio over hoe ik verder ga en misschien weten jullie wel raad.
We gaan nu dus met level 2 beginnen maar dat zou dus online kunnen zijn maar ook freestyle. Mijn vriend wilt graag Verder met online en dan pas freestyle maar ik heb zelf wel wat afwisseling nodig. Wat zouden jullie doen?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:26

Hannatjuh ik zou eerst online de figuren oppakken. En als het paard die snapt kan je ze makkelijker van uit het zadel doen omdat het paard al snapt hoe het figuur in elkaar zit.

Wij hebben overigens nog niks op kunnen pakken. Bak is te zwaar, dazen vallen ons aan als we er ons uberhaupt al aan wagen. Over een week ga ik op vakantie dus ik heb het nu opgegeven, ik ga gewoon lekker tutten met hem en korte dingetjes doen maar niet echt aan onze doelen werken.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:00

Bedoel je de figuren van level 2 online?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:03

Ja van level 2 :)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:33

Welke figuren zijn er anders dan in level 2?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:35

Misschien dat ik nog een verouderde versie heb. Maar in level 1 heb ik geen figure 8 gehad bijv. Die zat bij mij in level 2.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:17

In level 1 heb je idd de figure 8 in stap en een touch it naar een object. Dus ernaartoe sturen en aanraken met de neus. Dat is in level 2 volgens mij met twee benen er op staan?

Wij hebben op dit moment de nieuwste versies van parelli dus dat zal zo nu en dan wel veranderen

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:16

Oh ja dat is inderdaad een beetje anders :) in mijn level 1 was het alleen de 7 games. Ik heb wel de nieuwe freestyle :) ik kan bijna niet wachten om de andere ook te hebben :')

Ben benieuwd hoe het gaat Hannatjuh

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:51

Het nadeel van het materiaal van voor 2009 is dat het van voor de horsenaleties is. Toen werden parelli paarden nog robotjes en dat wil je niet. Als je thuisstudie zonder les volgt, gebruik dan in ieder geval het nieuwste materiaal.

Het fijne van deze methode is dat het blijft ontwikkelen, nadeel is dat er erg veel verouderd materiaal in omloop is.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:19

Ja ik merk idd dat er veel mensen de verouderde versies gebruiken Wanneer we er over kletsen oid. Ook het robot verhaal komt snel naar boven vanuit de tegenpartij die tegen parelli is. Best jammer en moeilijk om er iets over te zeggen wanneer je nog maar met level 1 bezig bent.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:42

Herkenbaar hoor :) ik had toevallig ergens de oude pocketguids op de kop kunnen tikken heel lang geleden. Maar toen ik begon met mijn paard heb ik er niet eens naar gekeken, ben direct begonnen met lessen en aangezien wij niet het programma afwerkten maar gewoon waar we behoeften aan hadden, heb ik ook niet het plan gevolgd :p en daar heb ik geleerd dat we wel eerst het op de grond moesten kunnen en dan erop. Dus ik ben ook super blij als ik ooit de nieuwe savvy's kan bemachtigen, dan ben ik meer up to date :')

Ik negeer de mensen die er niet mee bezig zijn en er commentaar op hebben altijd. Ze oordelen terwijl ze er niks van snappen. Je hoeft er niks over te zeggen waarom je het doet. Iedereen doet het weer anders. Ik probeer ook van zoveel mogelijk dingen iets mee te pakken maar de basis is parelli omdat het meer is dan grondwerk of rijden.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:49

Hier ook nog steeds druk aan de slag met level 3. Liberty en Online gaan echt enorm goed. Heeft iemand nog filmpjes van liberty level 3? Ik wil mezelf graag ook nog filmen, kun je heel veel van leren en ook met andere vergelijken. Ben ook wel benieuwd naar filmpjes van freestyle, ik blijf nog een beetje hangen in level 2... Ik heb trouwens ook nog de verouderde versies liggen en ik merk wel veel verschil in de dvd's en in de lessen die ik krijg. Zit er ook aan te denken om de nieuwe aan te schaffen, wat zijn jullie ervaringen?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:59

Ik ben zelf wel fan van de nieuwe versie :) ook al heb ik alleen de freestyle. Ik vind wel de prijs te duur, maar als je het tijdens een korting actie koopt dan is het wel te doen :) (volle prijs zou ik er niet voor willen betalen, dan steek ik dat liever in lessen).

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:12

Vandaag weer een les gehad van Anna de Winter.
Het was weer erg leuk!
Het begin van onze cirkels at liberty beginnen te komen :)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:45

Als je zoekt op "Parelli audition", dan soort en level op youtube is er volgens mij genoeg te vinden.

Wat leuk Rowenaduke, dat je les goed ging. Anna heeft heel veel kennis, die kan je vast goed helpen met dat stuk. Ze is vast behoorlijk zwanger ondertussen

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:19

Wat leuk Rowenaduke! Klinkt goed joh. Geen beeldmateriaal toevallig?

Wij zien Anna 13 augustus weer... Vrees nu al voor de periode erna, want wat moeten we zonder Annales?!

Vandaag ben ik gefilmd door stalgenootje en medeparelliër. Bij het terugkijken werd ik spontaan weer verliefd op mijn dominante sprookjespony. Hij heeft nog exact dezelfde uitstraling als 6 jaar geleden. Scheelt wel dat ik nu langzaam leer om te gaan met zijn karakter. De filmpjes waren ook erg confronterend, want er mankeert nog genoeg aan mijn uitvoering. Het mag nog een heel stuk consequenter en het zou ook leuk zijn om hem wat langer te laten draven. Gelukkig heb ik nog ruim 4 weken vakantie om eraan te werken :D

Stukje stick to me:

Toch een hele verbetering als ik eraan terugdenk dat ik hem altijd achter me aan sléépte :P

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:32

Leuk Sonja, wat een bereidheid om te bewegen.

Je zal merken dat Hoe meer je hem begrijpt en bij hem aansluit, hoe meer hij geeft en meedenkt

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:41

Hallo allemaal, mag ik me hier melden? :D
Een tijdje geleden heb ik de keuze gemaakt om mijn paarden op NH manier zadelmak te laten maken. In juli heb ik dan besloten om mezelf voor mijn verjaardag te trakteren op het on line pakket van Parelli, een carrot stick, savvy string en het boek '101 horsemanship oefeningen'. Duur cadeautje wel, maar bon... :=
Ik wil mijn paarden, ook al zijn ze goed opgevoed, toch nog wat extra voorbereiden. En mezelf eigenlijk ook. Ben lang op zoek geweest naar een methode die me ligt. Heb lang getwijfeld om het programma van Tristan Tucker te volgen, maar ik hou nogal van effectieve boeken, kant en klaar materiaal, ...
Mijn paarden zijn twee Arabische hengsten van dik drie jaar, halfbroers, maar ze kunnen niet meer verschillen van elkaar.
Gisteren ben ik begonnen met de friendly game. Dat ging boven verwachting heel goed, met de savvy string al over hun rug en zo. Vond het ook grappig om het kauwen op te merken. Dus ik hoop dat we vanaf nu echt een goeie houvast hebben.
Ik ben niet echt een regelmatige prater, maar als ik hier ga meelezen, is het maar zo netjes om me ook voor te stellen ;-)

Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:46

Vandaag wou ik liberty doen met Heaven. Ze had er niet echt zin in en heb ze een paar keer weggestuurd... het haalde vandaag niet veel uit maaaaaar toen kwam haar weidemaatje af (voor de snoepjes :D ) en besloten om stick to me te doen en kleine basisdingen (paard heeft 1 lesje parelli gehad) daarna men eigen paard online gepakt, ze was eerst opgefokt door de keren dat ik haar weggestuurd had maar ik kreeg ze terug lekker fijn en toch nog fijn online gewerkt :)