[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 07:44

Sandra met een pijnlijke rug als gevolg van een trap van 3 weken geleden van Sonja.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:03

@Joviban: Jaja, die bestaat nog. Heb m een keer eerder live gezien en dat was echt een feestje Haha!

@Zwerte: ik ben gisteravond naar de poli geweest en daar hebben ze uitgebreid foto's gemaakt maar er was niets gebroken gelukkig. Ik ben inderdaad vol geraakt op mijn bovenbeen en ik heb een heeeeeeel mooi hoefje in mn been staan. Bij de poli hadden ze krukken dus ik kan nu lekker een beetje rondhobbelen. Ze willen me wel platspuiten zeg Bloos! ik moet 4 keer per dag 2 paracetamol en 3 keer per dag 1 diclofenac (als je het zo schrijft) dus ik ben een behoorlijke zombie.

@MSophie: welkom! Stoer dat je de cross ook bitloos gaat doen. OK dan!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:25

dankkje Airin ik doe alles bitloos;) dus ach ja waarom dit ook niet haha

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:00

goedemorgen!

Welkom Msophie! Wat een leuke pony! En ik vind het ook erg stoer om een cross bitloos te doen! Wist niet eens dat het mocht...

We zijn idd een stelletje mankepoten hier zeg! Nouja, hopelijk huppelen jullie eerder weer rond dan ik! Het gaat hier nog steeds niet zo best, vannacht slecht geslapen door o.a. de pijn (ik heb al jaaaaaaren slaapproblemen dus meerdere oorzaken dan alleen de pijn) en baal gewoon als een stekker van deze terugslag... duurt zolang voordat ik weer op het "niveau" van afgelopen maandag zit..

airiin: gelukkig is er niks gebroken!! Wel grappig, ik had na de operatie thuis exact dezelfde medicatie! 8 paracetemol en 3 diclofenac. Word je lekker wakker van (not!). Let je wel op met de diclo? Genoeg tijd tussen de pilletjes en zodra je maag/darmklachten krijgt gelijk stoppen. Is nogal heftig spul voor je ingewanden namelijk maar werkt wel super!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:16

@Zwerte er zijn veel ste weinig wedstrijden waar je bitloos mag starten:( helaas.
Toevallig wisten we dit omdat Calippo zit hier ook wel ergens heeft 2 jaar geleden ook mee gedaan en toen ook bitloos gestart.

Als ik foto,s heb zal ik ze laten zien na zondag:D vanmiddag nog even oefenen en dan kunnen er er tegenaan:D

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:17

Wat grappig! Ik schrok nogal van de hoeveelheid, het is maar een kneuzing Verward maar de dokters weten het vast allemaal wel beter dan ik.

Stom inderdaad, ik ging gisteren naar Roxy heen met het idee: we gaan er weer voor! Goed bezig met die rug, eerst loswerken dan dan rijden en kijken of dat beter gaat enzo, maar dat zal er nu wel niet van komen en ik ben bang dat het nu nog sneller achteruit gaat Verdrietig ik ben al met mijn ouders aan het overleggen of mijn ruggen-DA weer eens langs kan komen maar mijn vader is daar nogal terughoudend in.

Zitten we nu dus allebei te balen van deze terugslag Knipoog Ik hoop dat het bij jou ook weer zo snel mogelijk beter gaat Ach gut

Ik merk trouwens nog niet zoveel van de diclofenac, heb alleen niet zo'n trek in eten maar dat schijnt een van de bijwerkingen te zijn. Heb nu ook geen rugpijn meer trouwens en dat is wel lekker Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:24

klopt, ik kreeg ook bijna geen hap door mn strot... wel voor/na iets eten want anders kan je maag flink gaan opspelen (ervaring....)
Ik vind het ook veel voor een kneuzing hoor, maar die diclo is ook belangrijk om de ontsteking tegen te houden die anders mogelijk gaat ontstaan. Ik kreeg dus deze hoeveelheid toen ik uit het ziekenhuis kwam, en in het ziekenhuis had ik eigenlijk een morfinepomp moeten hebben maar was hier allergisch voor. Dus van morfine over op deze medicatie, vrij heftig dus!!
Als je het niet nodig vind zou ik dus de paracetemol minder nemen, wel die 3 diclo blijven nemen.

Wat was er ook alweer met roxy?

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:03

Zwerte schreef:
klopt, ik kreeg ook bijna geen hap door mn strot... wel voor/na iets eten want anders kan je maag flink gaan opspelen (ervaring....)
Ik vind het ook veel voor een kneuzing hoor, maar die diclo is ook belangrijk om de ontsteking tegen te houden die anders mogelijk gaat ontstaan. Ik kreeg dus deze hoeveelheid toen ik uit het ziekenhuis kwam, en in het ziekenhuis had ik eigenlijk een morfinepomp moeten hebben maar was hier allergisch voor. Dus van morfine over op deze medicatie, vrij heftig dus!!
Als je het niet nodig vind zou ik dus de paracetemol minder nemen, wel die 3 diclo blijven nemen.

Wat was er ook alweer met roxy?

Kissing spines, gaat de laatste tijd vrij hard achteruit Boos! weet niet goed of het nog wel weer zo goed gaat komen dat ik weer kan rijden.

Woah, dit in plaats van morfine? Dat is best wel heftig! Vroeg me ook al af waarom mijn been ineens zo weinig zeer meer deed (4 paracetamol en 3 diclo gehad vandaag) Clown die dokters zijn trouwens wel humor, lig je op de poli, komt er een zuster naar je kijken *prik, por* "AUUUUU" "hee, dat doet zeer, ik haal er even een dokter bij", komt de dokter: *prik, por* "AAAAAAHH" "Hee, dat doet zeer", en ondertussen moet je echt een half uur wachten voordat er weer iemand komt prikken en knijpen en porren Clown

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:17

Haallo , ik had een vraag geplaatst op pagina 30
hebben jullie enig idee ?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:26

@jamie, dan raad ik je aan om eens de zoekfunctie te gebruiken en eventueel een nieuw topic aan te maken als je specifiek op die vraag antwoord wil.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:46

nou het werkt lang zo sterk niet als morfine hoor... alle sterke pijnstillers lijken echter ook op morfine dus mag ik niet hebben... en dan was dit het beste daarna blijkbaar! dus ik legde het niet goed uit, het is een flinke slag minder pijnstillend (en drogerend hihi) dan morfine! Misschien dat ik anders wel morfine in tabletvorm ofzo had meegekregen ipv alleen dit.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:50

o0jamie0o schreef:
hallo allemaal,
ik wil van nuture wat meer gaan weten.
dus leek t mij leuk een cusus te gaan volgen( als beginnetje)
weten jullie waar dat ergens kan?
in de buurt van Zuid holland? en een beetje betaal baar
ik had al op de site gekeken van : Terra natura

Groetjes Jamie

nou omdat je het zo lief vraagt zal ik het antwoord geven van wat ik ervan weet:
Google en zoekfunctie op bokt Haha! Ik zou het namelijk niet weten, ben ook niet bekend in Zuid-Holland en al helemaal niet met cuRsussen dus kan je niet verder helpen maar google is altijd erg behulpzaam!
Wat bedoel je eigenlijk met nuture? Als je gaat zoeken op internet kan juiste spelling wel erg belangrijk zijn...

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:19

Zwerte schreef:
nou omdat je het zo lief vraagt zal ik het antwoord geven van wat ik ervan weet:
Google en zoekfunctie op bokt Haha! Ik zou het namelijk niet weten, ben ook niet bekend in Zuid-Holland en al helemaal niet met cuRsussen dus kan je niet verder helpen maar google is altijd erg behulpzaam!
Wat bedoel je eigenlijk met nuture? Als je gaat zoeken op internet kan juiste spelling wel erg belangrijk zijn...

awwwh, niet zo hard schoppen Zij zijn groot en ik is klein!

@Jamie: misschien kun je eens langs gaan bij Eddie Modde in Zeeland? Die doet Parelli Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:21

ik schop toch niet? Ik kan werkelijk niet meer helpen dan deze tips! Ben dr zelf ook totaal niet bekend mee namelijk en die omgeving al helemaal niet. Enne, ik snap ook serieus niet wat er bedoeld word met nuture. Nature? Maar wat wil je dan precies van de natuur weten? of word er NH bedoeld?
edit: het lief gevraagd bedoel ik ook zo, niet sarcastisch...

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:23

Zwerte schreef:
ik schop toch niet? Ik kan werkelijk niet meer helpen dan deze tips! Ben dr zelf ook totaal niet bekend mee namelijk en die omgeving al helemaal niet. Enne, ik snap ook serieus niet wat er bedoeld word met nuture. Nature? Maar wat wil je dan precies van de natuur weten? of word er NH bedoeld?
edit: het lief gevraagd bedoel ik ook zo, niet sarcastisch...

Je was nogal... taalterroristisch Clown
Ik heb maar gegokt dat ze idd NH bedoelde.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:25

nee hoor, ik hield me nog in Tong uitsteken Maar ik ben stiekem wel een beetje taalpurist (die ook eerlijk toegeeft zelf veel fouten te maken....) maar wat betreft die nuture, als je daarop gaat zoeken vind je ook niks... nature ook nog niet trouwens.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:28

Jawelll Clown bloempjes enzo.
Ik heb het al lang opgegeven met de n00bjes die de ene letter niet van de andere kunnen onderscheiden en nog nooit gehoord hebben van zinsopbouw. Ik kan mijn frustraties kwijt want ik moet altijd de leerwerktaken van mijn vriend controleren, lekker zeuren over komma's en stijlfouten en d's en t's. Ben ik daarna een week weer tevreden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:36

hahaha ik leef me nu heerlijk uit in het taalblooperstopic!
Maar die mensjes heb ik ook allang opgegeven... het verschil tussen ligt en licht wordt vaak niet eens gezien... zucht... (oja, zelf maak ik heerlijk inconsequent d/t foutjes...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:36

Ik kan ook niet tegen slecht Nederlands. Boos!

Vanmiddag even met de paarden balkjes en labyrint gelopen. M'n oudste heeft vaak de neiging om de balken opzij te schoppen zodat ze er langs kan ROFL , maar als ze weet dat ik het toch echt serieus bedoel, doet ze het wel goed, zowel in de vooruit als de achteruit. Haha!

Het regent hier de hele dag al zachtjes door. Hadden we afgelopen zomer wat meer van moeten hebben.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:48

Gelukkig is 90% van bokt vrij goed met het Nederlands. Fijn om te lezen Lachen

@JoviBan: Mijn paard wil niets meer als het regent Bloos bij 1 druppel duikt ze de schuilstal in en gaat hooi vreten en zodra ik haar dan meeneem krijg ik heftige protesten Tong uitsteken leuk idee zo'n labyrint! Gaat ook op het lijstje dingen-die-ik-kan-doen-zodra-ik-niet-meer-op-krukken-loop.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:16

juij!!! Mijn nieuwe boek is binnen: Tao of Equus!
Heb ik weer leesvoer voor de komende week!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:39

labyrinth is idd een leuk idee! Denk dat mn tankje alleen hetzelfde denkt als jouw oudste: dr doorheen is toch veel sneller?
Deze regen hadden we idd van de zomer moeten hebben! Nu is alles al blubber genoeg... Wel lekker voor de droge hoefjes van Rock! Maar minder leuk voor tankje, die heeft ook zo'n hekel aan regen... hij is geen fan van overdag op stal maar met dit weer wel! Als hij naar buiten wordt gebracht als het regent, is hij in staat om te draaien om weer naar stal te gaan, maf paard... dat noemt zich fjord en kan niet tegen regen... je moet al helemaal niet willen rijden ofzo in dit weer, dan heb je toch een chago paard!

Waar gaat tao of equus over? nog nooit van gehoord eigenlijk (moet ik me nu schamen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:40

Wat is dat voor boek? Wil je de achterkant 'es overtikken? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:42

Wat een mietjes van paarden hebben jullie. Clown Duivel

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:45

ernstig he? Ik lach me altijd al rot om hem, zo'n stoere fjord en dan een hekel hebben aan een spatje regen.... dan is hij echt niet meer te genieten! Heeft hij dikke pech, overdag mag hij dr lekker in gaan staan.
Rock daarentegen wil nog niet eens op stal als het stormt... Die is helemaal in zn element buiten! Twan normaal ook, behalve als het dus regent...kou/wind kan hem niet boeien maar regen, oei! Straks word je nat...