De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 01:03

Leuke kerstgroeten zie ik voorbij komen!

Nien, sterkte!!!!!

Ik ben net lekker bij Harry Pruttel wezen kijken , spannend ! En morgen weer vroeg op ,dus hier laat ik het bij.

Truste!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:04

Nienke: Waardeloos zeg en pijnlijk en dat met de komende vrije dagen in zicht

Iedereen: alvast fijne vrije dagen, een prettige jaarwisseling en alvast de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:23

Nienke: sterkte, en doe het alsjeblieft rustig aan!

Stalgenoten, je zou ze soms..... gisteren kreeg ik commentaar dat ik de paarden zaterdag naar buiten had gezet in het kleine weitje. Of ik de paarden van de anderen daar niet meer neer wilde zetten, want het was te nat en dan konden ze beter binnen staan... aan de andere kant zit de staleigenaar constant te zeuren dat de paarden zijn weides kapot trappen, dus ik had ze in de kleine wei gezet om gezeur te voorkomen. Het is ook nooit goed he?

De volgende keer zet ik ze in de grote wei. Ik vind het wel best. Ik ga Walter ook niet binnen laten staan omdat zij dat beter vinden.

Verder had de ene stalgenoot problemen met rijden, haar pony begon in elke hoek van de wei te stijgeren. De oplossing was volgens hen om maar een kleinere rijbak af te zetten... maar ja, wat wil je als je pony aan de hand niet eens luistert, dan kun je ook niet verwachten dat ie het onder het zadel wel doet of niet dan?
Ik heb haar meerdere malen aangeraden om eens goed les te nemen. Ik wil het ook wel doen, als ze een tijd afspreekt voor het rijden. Maar nee, les is niet nodig.....

De andere stalgenoot heeft een merrie van anderhalf, maar die wil ze nu een deken op leggen, want de merrie heeft zo'n dikke vacht waar alles aan vast vriest? En dat vast vriezen is natuurlijk vreselijk zielig, dus moet de merrie van anderhalf een deken op.

Volgens benno moet ik me niet zo verantwoordelijk voelen, maar ja....

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:36

Tja, W. ... Voor je eigen 'gemoedsrust' zou het op de lange duur beter zijn om niet het leed van de hele stal op je schouders te nemen... je maakt er in iedergeval geen vrienden mee... eerder vijanden... en of dat zo handig is op stal ... Zolang het welzijn van het dier niet ècht gruwelijk in gedrang komt, houd ik mezelf steeds voor, dat ieder op zijn manier doet wat hij denkt dat voor zijn paard het allerbest is en bemoei ik me er zo min mogelijk mee.... (hoewel een beetje 'voorlichting' op z'n tijd natuurlijk nooit kwaad kan )

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:40

Je hebt gelijk hoor. Mijn eigen paardje is al verantwoording genoeg, verder zoeken ze het maar uit.... denk ik nu dan.
Het vervelende is, het ene moment zijn ze het roerend met je eens, het andere moment ben je gek. Maar ik kan ze inderdaad beter te vriend houden en ze het lekker zelf uit laten zoeken. Maar als ze dan met een probleem bij mij komen zoeken ze het in het vervolg ook maar lekker uit.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:49

...en zo is het!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:14

Bedankt voor alle lieve berichtjes. Ik heb zelf de hechtingen er uit gepeutert (mocht van de dokter) En het gaat nu een stuk beter. Die ene hechting zat zo strak dat ik net een rollade leek, en die deed echt vreselijk pijn. Pijn in mijn buik heb bijna niet gehad.

Ik heb van 1 van de reuniecommitees een kerstpakket gehad. Allemaal lekkere dingen en ze hadden zelfs aan de paarden gedacht: een zakje paardensnoepjes. Dat vind ik dan zo lief he. Die mensen zijn allemaal 80 en dan zo'n gebaar.
Van mijn werk heb ik een hartslagmeter gehad. Ik weet niet wat ik ermee moet want ik ben niet vooruit te branden. Ik loop alleen hard als ik heel nodig naar het toilet moet. Maar goed, Bob is er wel blij mee.

@Nienke, sterkte met je knie, vervelend hoor!

@jellie, felies met je nieuwe huis! Nou het verhuizen nog, dat vind ik altijd zo'n pokkeklus.

@ wendy, lastig he die stalgenoten. Ik erger me ook nog wel eens aan hoe het bij ons gaat. Vooral de desintresse voor de paarden irriteert me. Bah.

@Am, leuk is Harry Potter he, ik heb hem vorige week gezien. Ik vond het geweldig. Ik heb ook voorfilmpjes van Narnija gezien, daar wil ik ook graag heen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:44

Cookies schreef:
Van mijn werk heb ik een hartslagmeter gehad. Ik weet niet wat ik ermee moet want ik ben niet vooruit te branden. Ik loop alleen hard als ik heel nodig naar het toilet moet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 20:14

Cookies schreef:
Bedankt voor alle lieve berichtjes. Ik heb zelf de hechtingen er uit gepeutert (mocht van de dokter) En het gaat nu een stuk beter. Die ene hechting zat zo strak dat ik net een rollade leek, en die deed echt vreselijk pijn. Pijn in mijn buik heb bijna niet gehad.

Lieverd ,ik zit net te eten ,serieus waar, met bord achter de PC, fout he

Ligt de inhoud nu bijna op mijn toetsenbord....

Citaat:
Ik heb van 1 van de reuniecommitees een kerstpakket gehad. Allemaal lekkere dingen en ze hadden zelfs aan de paarden gedacht: een zakje paardensnoepjes. Dat vind ik dan zo lief he. Die mensen zijn allemaal 80 en dan zo'n gebaar.

Geweldig!!!! Super ,dat soort mensen

Citaat:
Van mijn werk heb ik een hartslagmeter gehad. Ik weet niet wat ik ermee moet want ik ben niet vooruit te branden. Ik loop alleen hard als ik heel nodig naar het toilet moet. Maar goed, Bob is er wel blij mee.

Ombouwen , naar paarden hartslag meter! Weet je eindelijk wat Ponto doet! EN bob wil dat vast voor zijn endurance wedstrijden hebben.

Citaat:
@Am, leuk is Harry Potter he, ik heb hem vorige week gezien. Ik vond het geweldig. Ik heb ook voorfilmpjes van Narnija gezien, daar wil ik ook graag heen.

JAAAAHHH! Ben echt fan hoor! Die Dinsney film trekt me minder,. Maar las wel in t krtantjhe over een film met mister Bean en iets over de Pinquins op Antartica. Dat lijkt me gaaf!

En met Oud en nieuw ben ik nu eindelijk onder de pannen! De hele bups die gisteren mee was ,gaat lekker een pyjamaparty houden met veel drank en eten!

En ik doe uiteraard mee.

En ik heb zojuist veel te dure schoenen in het turquoise gekocht en ga nu dus naar een pyjama party. Volg je het nog

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:00

AM: da's je straf voor eten achter de PC

En het enige wat Ponto doet is klieren, rennen en lastig zijn. Nog effe en hij moet weer in het opvoedingsgesticht.

Ik had nog nooit van Narnia gehoord, maar er schijnen nogal wat boeken van te zijn, en lezen is ook een grote passie van me.

Leuk dat je wat gevonden hebt voor oud en nieuw. Wij zijn nog aan het bedenken wat we gaan doen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 21:01

Nou ,meedoen bij ons! Neeem leuke DVD mee ,en je sloffen!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:58

Lief aanbod maar heb geen pyama, ik slaap altijd in mijn blote kont. Ik hoop dat je niet weer zit te eten als je dit leest

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 22:51

Cookies schreef:
Lief aanbod maar heb geen pyama, ik slaap altijd in mijn blote kont. Ik hoop dat je niet weer zit te eten als je dit leest

Ik ook en die warm ik altijd lekker tegen Martijn aan En mijn voeten ook!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:22

Nienke, ik kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent op die hummel! Wow wel minder dat je zo’n blessure hebt! Weet je er al meer over?

Am Harry Prutzel Veel plezier alvast voor je pyamaparty

Grrr wendy, van dat stalgenotengezeur moet ik ook niet veel hebben hoor Ik sluit me ook wel bij Nienke aan met haar mening maar heb zelf af en toe ook van die neigingen…

Haha cookies lijkt dus op een rollade Smakelijk hapje zo rond de kerst Nou iig fijn dat je niet veel pijn meer hebt! Wat leuk van die paardensnoepjes in dat pakket Bedankt nog voor de felicitaties mbt huis.

Ik heb vandaag heerlijk op Flan gereden. Jan vond het er ook netjes uitzien dus was blij dat hij dat vond Zegt ie niet zo vaak, haha. Meestal zegt ie niets daarover echt een man

Ik ga zo lekker mijn nestje in. Trusten allemaal

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:55

Ik kom maar even binnen vallen om jullie even te verwensen en lees gelijk allemaal kommer en kwel!!!!
Dus behalve dit:
Afbeelding

Iedereen die sterkte behoeft...heel veel sterkte en beterschap en desondanks toch veel lol de komende weken.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:28

Ik ben zo blij.....

De afgelopen keren wilde Witte met geen mogelijkheid te trailer op. Pas na zo'n 40 minuten, een hoop getrek en gedruw en gestress later stond die erop... om er vervolgens na de rit weer heel hard af te rennen... geen pretje voor hem, en voor ons dus....

Omdat ie morgen weer mee gaat op de trailer, zijn we gisteren weer begonnen met oefenen. Hetzelfde verhaal als altijd. Dat moest dus anders... Met Moty Roberts in het achterhoofd, hebben we een spelletje bedacht waardoor Wit het liefst IN de trailer stond...

Het heet: Brokjes in de trailer.... Omdat meneer in eerste instantie na lang aandringen niet verder wilde als 2 benen op de laadklep, heb ik de hulptroep ingeroepen. Orlanda.... ze heeft zichzelf wederom bewezen. Omdat Orlanda wel snel doorheeft wat ik van haar wil, heb ik haar eerst op de trailer gezet, en haar daar wat brokjes gegeven, haar weer van de trailer afgestuurd, en terwijl Wit stond te kijken (JALOERS!!!) haar de hele tijd de trailer oplokken met brokjes. Na 3 keer liep ze zelf de trailer op, en op commando ging ze er weer rustig af. Om er op commando weer op te lopen.

Vriend lief hield Witte de hele tijd vast, die natuurlijk stik jaloers was op het feit dat Orlanda alle brokjes kreeg...
Wit was dus aan de beurt. Na de eerste 2 benen kreeg hij 1 brokje, en hebben we hem meteen weer van de trailer afgestuurd. Hij snapte er niks van... De 2e keer (met 4 benen op de laadklep) kreeg hij weer een brokje, om weer van de trailer afgestuurd te worden.... de 3e keer ging het helemaal zonder aarzelen, hij zal en moest de brokjes krijgen! (Orlanda riepen we tussendoor de hele tijd de trailer op, zodat Wit zag dat er echt iets te halen viel.) Na de 4e keer ging ie helemaal op de trailer staan, dus met de kont binnen en niet meer op de laadklep.

Vanmorgen heb ik het spelletje herhaalt. Na de eerste keer weigeren, heb ik het weer met Orlanda voorgedaan (die is niet zo vergeetachtig) en ging het de 2e keer goed. Ik heb hem vanochtend 8 keer achter elkaar op de trailer gezet, en hem er weer afgehaald. Hij vondt het zowaar leuk worden! Vanavond nog een keertje oefenen in het donker, en dan is er er morgen denk ik wel klaar voor!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 14:43

Wat heerlijk voor je Angela!!!!

En Wendy: is het gezemel al minder op je stalling?

Móoie kaart BZ, maar dat had ik al gezegd.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:46

Voor:

Afbeelding
Afbeelding

Na:

Afbeelding

Ik wens iedereen een gelukkig kerstfeest en het beste voor volgend jaar!
En ik hoop dat meer paarden volgend jaar hun vrijheid een beetje terugkrijgen..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:52

Gisteren was ik heerlijk alleen, en hadden ze walter ook nog eens braaf laten buiten staan totdat ik kwam
Een van de stalgenoten werkt bij een concurrent van de paardendrogist en had zomaar voor iedereen een wormenkuur en iets gezonds voor de paarden meegebracht (voor de mijne zeewier). Dat is dan wel weer hartstikke lief natuurlijk, ook al heb ik het zelf niet zo op al die supplementen.

Maar als de mensen er niet zijn, kunnen ze natuurlijk ook niet tegen je zemelen

@angela: wat slim zeg om het voor te doen met orlanda! Ken je toevallig de boekjes van Mark Rashid? Zijn engelse boekjes met NH verhalen laat maar zeggen. Mark vertelt dan wat hij zoal tegen komt als paardentrainer en hoe hij dat dan oplost, daar staan hele leuke en nuttige tips in, over bijvoorbeeld trailerladen, of zorgen dat een paard stil staat bij het opstijgen. Helemaal vanuit het perspectief en denkwijze van het paard geschreven.

@BZ leuke kaart hoor

Uhm, ikke slaap ook bijna altijd bloot maar niet tegen Benno aan, want dan krijg ik het veels te heet....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:55

nee, die boekjes ken ik niet. Mijn engels is ook erg slecht... dus ik zoek meestal naar NL boekjes..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:02

Heel slim van jou Angela, super dat het zo op deze manier wel lukt zonder stress. Geweldig!! Witte is inderdaad prachtig wit. Ik schijn ook een witte pony te hebben maar meestal is het een groezelig bruin/zwart/grijs ding.

@wendy, wel lief dat je stalgenoot wat meegenomen had voor de paarden. Zeewier kan gelukkig geen kwaad. Ik kreeg laatst een hele zak bejaarde-paarden voer als dank omdat ik Ponto mee had genomen. Dat voer zat alleen tjokvol met melasse, iets wat Ponto mijn zijn ziekte echt helemaal niet hebben mag.

@AM ja vooral die kouwe voeten dat doe ik ook altijd. Helaas heeft Bob ook regelmatig kouwe voeten dus ben ik ook nog wel eens de klos

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:13

@ cookies: Witte is alleen Wit als ik hem net gepoetst heb... meestal is het een groot moddermonster. Al is dat in de winter beperkt tot het deel waar de deken niet komt...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 15:16

Cookies schreef:
@AM ja vooral die kouwe voeten dat doe ik ook altijd. Helaas heeft Bob ook regelmatig kouwe voeten dus ben ik ook nog wel eens de klos

Iets doe je hier niet goed!

Oeps, rennen ,ik begin mijn spliterwten te ruiken ,ben erwtensoep aan het koken.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:19

@AM: idd rennen, das zonde van al je werk!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:26

Hallo!

Leuke kaart ook Buitenzinnig!

Angela, wat heerlijk dat je zo blij bent! Mooi dat je het op die manier wel voor elkaar kreeg! Foto's ziet t er goed uit zeg! Ik sluit me helemaal aan bij je wens

Wendy, wel erg lief van die stalgenoot! Klinkt leuk die boekjes van Mark Rashid. Jammer dat ik altijd zo weinig tijd heb….

Cookies, brrr kouwe voeten van je Bob Jan heeft ook wel eens van die pegels

Antheman, wat heerlijk erwtensoep

Hier weinig te melden. Flan's hoefjes zien er goed uit. Paard verderop heeft aan 4 benen rotstraal dus hoop dat het niet over en weer gaat. Dier lekt ook snot uit neus en heeft boxrust.
Gisteren met rijden been verrekt. Ik reed zonder beugels en ze struikelde dus ik klemde gek… autchhhhhhhhhhh voel t nog erg goed. Traplopen is nu geen fun,haha. Gaat wel over. Jan gaat vanaaf springen.

Vanmorgen is de bouwkundige opname van ons huis geweest. Niet voor gekke verassingen gekomen. Staat nu een heel verhaal bij ons te koop staande huis… wat maken ze er een werk van
http://www.hofstedemakelaardij.nl/hsext ... =3371EN830

Prettige avond allemaal