De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:49

Die 2 hechtingen in mijn navel zijn lastig. Daar valt net je broekband op/onder/over, en dat is pijnlijk. Verder valt het wel mee. De narcose was erger. Het inspuiten van het narcosemiddel was heel pijnlijk dus ik begon te "gillen" dus toen hield de verdovingsmeneer er mee op. Later ging hij weer rustig verder met inspuiten. Het gevolg hiervan was dat het spierverlammingsmiddel eerder werkte dan de narcose zelf. Ik kon dus op een gegeven moment niet meer zelf ademhalen maar was nog wel bij kennis. Dat was nogal eng. Toen ik weer bij kwam kreeg ik vreselijke stuipen. Heb echt een poos liggen breakdansen in bed. Dit is me de eerste keer dat ik onder narcose ging ook al gebeurd. Ik denk dat het te maken heeft met de medicijnen die ik krijg tegen de rusteloze benen.
Maar toen ik begon te hyperventileren hebben ze wat ingespoten en toen zakte het weer, gelukkig. Ik denk dat ik wel wat mensen geschopt en geslagen heb. Je schaamt je dood.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:22

Cookies: Nare ervaring voor je, gelukkig is het maar eenmalig .

Ben blij dat m'n vent de sterilisatie voor z'n rekening nam , ben nogal erg kleinzerig.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 00:27

Cookies schreef:
Nou niks gemist, heb het alleen nog niet verteld. Ik ben woensdag gesteriliseerd, dus ben nou als het goed is babyproof. Maar ik heb dus op 2 plekken 2 hechtingen zitten.

Yekkes!

Sterkte!
Laat je Bob wel rennen voor je?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 01:34

jeetje klinkt heftig cookies, en hoop dat je spoedig hersteld, ze zitten toch een beetje in je lijf te peuteren hè

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:16

Balen zeg, dat de narcose zo verliep... hopelijk ben je snel herstelt...hoe doe je dat nu eigenlijk met de paarden?? Laat je man lief het werk opknappen, of kun je het zelf nog?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:26

Antheman schreef:
Cookies schreef:
Nou niks gemist, heb het alleen nog niet verteld. Ik ben woensdag gesteriliseerd, dus ben nou als het goed is babyproof. Maar ik heb dus op 2 plekken 2 hechtingen zitten.

Yekkes!

Sterkte!
Laat je Bob wel rennen voor je?

bah, Cookies, wat een naar verhaal. ben blij dat dat voor mij niet meer hoeft. leeftijd.....

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:30

wendytjeG schreef:
Ik zal de digicam meenemen

Ik ben via een vriendin van me bij haar terecht gekomen. Die vriendin interesseert zich ook voor Nh en natuurlijk bekappen, sinds haar eigen smid een dubbele zool bij haar paard over het hoofd zag. Toen heb ik haar ook eens mijn cursuspakket van paardnatuurlijk geleend, en ze was zeer geinteresseerd. Ellemieke heeft nu 1 keer haar paard bekapt, en het ziet er goed uit en haar paard loopt goed over alle ondergronden.

Deze Ellemieke is wel een natural balance bekapper, maar de basisprincipes komen volgens mij aardig overeen.

dat is schering en inslag bij hoefsmeden.

natural balance bekappen is idd volgens dezelfde principes. ik heb er een DVD van. erg interessant.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:40

Antheman schreef:
Wat een slappe site.
Niet persoonlijk bedoeld hoor Wendytje.
Maar er staat zo goed als geen info op.

Heeft ze nu haar diploma in 3 maanden gehaald??

.

zeker nog in constructie

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:44

angela88 schreef:
Wendytje: heeft ellemieke fransen een website???? ik wil de paarden namelijk weer eens laten bekappen omdat KF een dubbele zool over het hoofd heeft gezien, en ik iemand zoek die die zool er echt helemaal af kan en wilt halen (het is namelijk allemaal overgroeide steunsel)

dat kan gebeuren. is me zelf overkomen bij Briolette. en volgens mij heeft Antheman er ook ervaring mee.

ik doe ook een paard die een dubbele zool heeft/had. om het paard niet gevoelig te laten lopen heb ik die dubbele zool in etappes eraf gehaald. als je het in een keer doet heb je kans dat de daaronder liggende echte zool te dun is en het paard moeilijk gaat lopen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:24

Gisteren ben ik voor het eerst weer bij de paarden geweest, daarvoor heeft Bob alles gedaan Ponto moet hoognodig gereden worden want die springt bijna uit zijn vel. Hij stormde gisteren de bak in, galopeerde daarna de paddock in, toen zijn eigen paddock weer in, dwars door de draad heen en de schuur in, toen de schuur weer uit, omdraaien en galopeerd de schuur weer in, en toen was ik hem zat en heb hem naar buiten gejaagd. Beetje druk paard Ook een mooi klusje voor Bob, die kan hem fijn even rijden in de bak (buiten is nu te gevaarlijk)
DIe hechtingen in mijn navel vind ik vreselijk, ik kan al helemaal niet tegen gepruts in mijn navel.

Ellemieke Fransen komt ook bij een paard bij ons op stal. Ze schijnt wel goed te zijn. Zij heeft de klantjes van Joke overgenomen omdat die een burnout had. Joke heeft onze paarden ook een hele poos gedaan, voor dat ik het zelf kon.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 15:13

ik heb idd zelf bij Andor en Merrit een dubbele zool gehad.
Kan iedereen gebeuren.

Fijn Cookies, dat het beter met jou èn met Ponto gaat!!! Super!
Mag ik vragen waarom je meteen maar de heftigste ingreep hebt gedaan en niet voor een ander voorbehoudsmiddel hebt gekozen?

Ik heb zálig gereden door het bevroren bos.
Zelfs nog een galopje gedaan. De Ijsco luitjes waren er niet ,want die staan allemaal op ijzers. Die zullen echt niet rijden vandaag.

Daarna Andor bekapt, dat was wel een maand of nog langer geleden.
Zafgen er keurig uit die hoeven ,alleen wat lang. ik heb er bijna een cm vanaf moeten knippen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:23

@AM, ik heb gekozen voor sterilisatie omdat ik niet tegen de pil kan. Ik heb 5 verschillende soorten geprobeerd, maar werd niet goed van de bijwerkingen. Daarna heb ik de Nuvaring geprobeerd. Op zich ging dat wel aardig maar had toch wel iets last van de hormonen. En tijdens de sex moest dat ding er weer uit want dan deed het pijn en kwam ie wel eens mee naar buiten Tja dan moet je zo'n ding weer op het nachtkastje leggen en daarna weer infrotten. Wat een gedoe! Ik wil perse geen kinderen dus dan maar gelijk goed de boel af laten sluiten.

Goed dat Andor zijn hoeven er zo goed uitzagen!! Die hoeven van Rex groeien ook zo vreselijk hard. Fijn dat je zo lekker gereden hebt. Het was prachtig weer vandaag.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 23:08

Dank voor je openhartigheid! Ik heb ook vreselijk lopen rommelen met allerlei anticonceptie dingen.
heb echt álles geprobeerd! Van spiraal tot pessarium. ik wilde niet aan de pil ,maar mijn hormonen zijn nogal vervelend, Na 4 verschillende pillen gebruikt te hebben , heb ik er nu eentje gevonden waar mijn lijf het goed op doet.

Sterkte met je herstel!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:33

Hoihoi,

Meld me ook weer. Was even afwezig geweest hier. Jan en ik hebben hals over kop een liefelijk huuske gekocht. 100 m verderop. http://www.funda.nl/koop/detail_overzic ... de=normaal
T is kleiner dan onze 2onder1kapper maar erg sfeervol en super netjes verzorgd. Nu aftellen tot einde september. Maar we hebben zo wel de tijd om ons eigen huus te verkopen

Cookies, inmiddels op Ponto gereden. Wat superrrrr! Felies met je sterilisatie! De spuitgebeuren was iets minder ik zou ook wel willen…. Maar heb liever dat Jan het laat doen. Voor man is t minder ingrijpend dacht ik…

Angela, gaat t goed met je vingers?

Opala, ook pech met je vingers

Antheman, met jou en Andor gaat t steeds beter he! lekker in de Ardennen geweest. En vandaag lekker naar het bos gegaan!

Pel, fijn dat Gam wat beter loopt. Mooi dat EJ je bokje gaat maken

Wendy, nog gefeliciteerd met je baan

Toad, wat leuk dat je paardje door Hans Arendse gedaan wordt. Hij bekapt Flanna ook.

Vandaag lekker met Flan gemend. Gaat nog steeds goed met haar hoefjes

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 23:40

Je bent een schatje Jellie ,altijd voor iedereen een aardig woordje!

Felies met je huis!! Vertel eens meer

Wow! Net even de fotoos bekeken ,daar zou ik ook als een blok voor gevallen zijn! Moet paard nu verhuizen?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:44

Jellie: Een plaatje van een vrijstaand huis, gefeliciteerd

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:58

@Jellie: prachtig huis zeg! Ik zou er ook helemaal verliefd op kunnen worden, geweldig!

@cookies: ik had inderdaad ook gehoord dat zij klantjes van Joke had overgenomen. Mijn bedoeling is wel om zelf bij te gaan houden, maar dan moet Walter toch eerst fatsoenlijk op zijn hoeven staan, en wat controle erbij is nooit weg. Er is hier verder echt niemand die een beetje kan controleren wat ik doe, en dat vind ik geen fijn idee.

Ik ben er zelf nog steeds niet uit of ik ooit wel kinderen wil, maar van de pil die ik slikte merkte ik wel behoorlijk wat bijwerkingen. Dus daar ben ik mee gestopt, maar dat gedoe met condooms elke keer was toch ook niks. Uiteindelijk heb ik begin september een mirena spiraaltje laten plaatsen, die geeft in ieder geval veel minder hormonen af, en tot nu toe ben ik er erg blij mee. Het plaatsen was wel erg pijnlijk, ging zowat van mijn stokkie en dat gebeurt me niet zo snel

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:17

Tja, anti-conceptie perikelen zijn ook bij mij zeer bekend...
De pil is leuk voor mensen wiens humeur er niet onder lijdt, ik was niet te genieten . Mede daarom slik ik nu al anderhalf jaar geen pil meer. Ook een spiraaltje is in mijn geval niet handig, ik kan niet zo goed tegen hormonen en een koperhoudende variant was ook niet zo geschikt. Dus dan maar aan de rubbers .

Het nadeel van geen pil slikken is dat ik weer net zo onregelmatig ben als voor mijn pil-carriëre (ooit de reden waarom ik begon met de pil). Aangezien ik nog niet uitgebroed ben wat kinderen betreft valt sterilisatie voor mij nog even af. Ik ben wel al manlief aan het overtuigen dat het bij hem een kleinere ingreep is, maar mannen en hun vruchtbaarheid ligt wat gevoelig blijkt !

Nu even ontopic:
Kate's hoeven gaan geweldig! Geen nieuws dus van dat front .

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:04

Hoihoi,

Bedankt voor de felicitaties Jan en ik zijn er helemaal happy mee.

Antehman bedankt Flan verhuisd niet hoor. Zij blijft lekker bij haar vriendinnetjes op pensionstal.
Het is mss een beetje een zweverig verhaaltje maar ala. Jan en ik waren 2 vrijdagen terug vrij om even lekker bij te komen. S'nachts was ik allemaal over huisjes aan het dromen dus toen ik s'morgens wakker werd keek ik voor de zekerheid eens op de site van de makelaar. En ineens zag ik het te koop staan. Ik ken het huisje nog van vroeger. Vrienden van een ex-vriendje van mij hebben er in gewoond. (Ben er zelfs wel eens flink aangeschoten én misselijk geweest )

Ik heb gelijk gebeld. Er stonden al wat afspraken maar diezelfde middag konden we nog net als 1e langskomen Binnen gekeken en we waren allebei helemaal hotel de botel We hebben gelijk een optie genomen. Op zaterdag konden we bij de bank terecht. Dat was geen probleem. S'maandags een bod gedaan maar omdat er zo'n grote vraag naar was wilden ze niet zakken. Gelukkig konden we het hele bedrag bieden dus dat is accoord.

De makelaar is dinsdag bij ons geweest om ons huis te taxeren. (dat viel ook nog erg mee ) en op woensdag hebben ze foto's gemaakt. Van de week komt dat op Funda en hun eigen site te staan. Ook komen we in de etalage te hangen. Als t langer duurt komt er een bord in de tuin enz..
We hebben iig een tijd om dit huis kwijt te raken en dat is wel fijn. woensdag komt er een bouwkundig onderzoek in ons huis. Ook fijn om te weten of er nog iets geks aan de hand is…

Het huisje ligt 100 meter verderop maar in een totaal andere omgeving. We hebben net als in ons huidige huis een flinke woonkeuken. Erg prettig, hihi. Allen de woonkamer is wel klein daar. Voor de rest is het huisje ook kleiner. We hebben er geen zolder meer en 1 kamertje minder. Maar goed dat geeft niet. Jan en ik willen geen kinderen en ons huidige huis staat alleen maar volgestouwd met spullen. We zijn nu dus al begonnen met een flinke opruiming Er zit een lekkere badkamer in met douche én ligbad De tuin is ook iets groter als we nu hebben. Er zit ook een leuke vijver in!!!! Ben gek op vijvers, haha.

Afgelopen vrijdag zijn we er nog geweest voor een 'sfeerbezichtiging' en toen was de vrouw des huizes thuis. Kennisgemaakt. Was een leuk mens. Ze zei dat we altijd langs mochten komen als we wilden meten of we het aan vrienden/fam. willen laten zien. Vrienden en fam moeten maar even wachten maar ik vind t ontzettend leuk dat ze dat zei. We hebben iig nr's en mail uitgewisseld.

Oeps, t is wel een erg lang berichtje geworden…

Wendy, Ik kan me voorstellen dat je t fijn vindt dat er wat controle op je 'werk aan de hoeven' is.
Ik zou er zelf vrij onzeker in zijn. Ik zit nog steeds aan de pil. En ik weet eigenlijk van kleins af aan dat ik geen kinderen wil. Eigenlijk wil ik dat Jan zich laat 'helpen' maar die is nog niet zo ver dat hij dat durft. Hij heeft vroeger al 15x in t ziekenhuis gelegen en heeft t er niet meer zo op
Pfft, dat inbrengen van mirena klinkt niet fijn

Jossie, fijn dat het zo goed gaat met de hoeven van Kate! Ik vind t voordeel van de pil wel dat je steeds weet wanneer je ongesteld moet worden. Anderzijds baal ik van de hormonen die mijn lijf ingepompt worden… Ik ben allergisch voor die rubbers

Verder allemaal een hele fijne dag!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:14

@ jellie: Super huis zeg!! ziet er erg gezellig uit! Met de vinger gaat het iedere dag beter. Witte rij ik donderdag weer. Hij gaat dan mee naar de manege, kan ik meteen lessen met hem, en dat is hard nodig....

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:18

Bedankt Angela. Fijn dat het steeds beter met de vinger gaat! En donderdag weer lekker rijden, dat wordt lekker genieten

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:35

Afbeelding

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:44

Dag NB-ers! Ik post wel niet veel, maar lees trouw mee hoor!! Jellie felie met je huis! Afbeelding Cooks... ellendige ervaring, sterkte er mee! Afbeelding Alle vinger-slachtoffers ook sterkte!! Afbeelding
Am...snel weer meeten?! Afbeelding
..ik heb naar volle tevredenheid al bijna 5 jaar een mirena..
En last but nog least..
Afbeelding

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:59

Bedankt Nienke! Wat een super gaaf paardebeest heb je toch, prachtig!

Ons huidige huis staat nu iig bij de makelaar te koop. Jan ontdekte het net. http://www.hofstedemakelaardij.nl/start.asp en dan bij nieuw in ons aanbod: rivierdijk 830...
Is een zooitje binnen tuinbank staat er ook nog ivm visite... Na de kerst komt ze gelukkig nog eens foto's maken...

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:28

jellie...je oude huis is ook leuk!!
Thanx voor het kompliment aan adres van paardenbeest... ben ook nog steeds blij met mijn hummel...al kan ik momenteel niet zoveel met em... hoor morgen of ik voor een mri moet... na sprong van hummel hoorde ik iets kraken in knie.. nu, na anderhalve week zit er 0 verbetering in... fysio wilde niet behandelen... na lange intake en onderzoek, gaat hij eerst met de huisarts overleggen... hij vermoed beschadigde meniscus en beschadigde (aanhechting) van mijn buitenste kruisband... even rustig aan dus....