De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:41

Dat is zeker een compliment. Er is blijkbaar niet veel voor nodig om een paard keurig op te voeden, behalve leren dat ze je niet voorbij mogen en jouw tempo volgen.

Voorlopig vijl ik zelf nog wat bij, en als het goed is komt in januari ellemieke fransen langs, een natural balance bekapper die ik ook in Arnhem aan het werk heb gezien

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 23:48

Ben heel benieuwd naar haar werk!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:34

Hee, antheman, super dat de ardennen zo super was!

Ik ben ook wel benieuwd naar de nb-er uit arnhem, ik wil de paarden eigenlijk eens door iemand anders als Klaas Feuth laten doen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:16

Ik zal de digicam meenemen

Ik ben via een vriendin van me bij haar terecht gekomen. Die vriendin interesseert zich ook voor Nh en natuurlijk bekappen, sinds haar eigen smid een dubbele zool bij haar paard over het hoofd zag. Toen heb ik haar ook eens mijn cursuspakket van paardnatuurlijk geleend, en ze was zeer geinteresseerd. Ellemieke heeft nu 1 keer haar paard bekapt, en het ziet er goed uit en haar paard loopt goed over alle ondergronden.

Deze Ellemieke is wel een natural balance bekapper, maar de basisprincipes komen volgens mij aardig overeen.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:44

Antheman schreef:
Kinke schreef:
Hoezo toeval...had nog nooit van Chris Meulyzer gehoord, hij komt volgende week langs op mn pensionstal. Is ie goed of niet? Wie o wie??

Wat doet ie dan? ik heb eventjes iets gemist.

Paardentandarts. Volgens de pensionhoudster is ie heel goed, maar ja, ik ben een Drent en dus achterdochtig

Toad

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:04

mijn fjordje +shetje zijn allebei natuurlijk bekapt door Hans Arendse, en worden nu niet meer bekapt, omdat het niet meer nodig is. Ofke heeft voor hoefschoenen van Marquis. Bonfire die loopt voor de kar zonder hoefbescherming op het asfalt, zo'n 4 keer per week.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:12

Wendytje: heeft ellemieke fransen een website???? ik wil de paarden namelijk weer eens laten bekappen omdat KF een dubbele zool over het hoofd heeft gezien, en ik iemand zoek die die zool er echt helemaal af kan en wilt halen (het is namelijk allemaal overgroeide steunsel)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:16

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 17:11

wendytjeG schreef:
Ja, www.hoofcomplete.com

Ze reageert ook goed op de email, dus je kunt altijd mailen met je vragen.

Wat een slappe site.
Niet persoonlijk bedoeld hoor Wendytje.
Maar er staat zo goed als geen info op.

Heeft ze nu haar diploma in 3 maanden gehaald??

En Toad: heerlijk dat je nu niks hoeft te doen. Let je wel op dat de steunels niet gaan overgroeien?

Kinke ;dank je wel .

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:48

Ja, ik vind de site ook een beetje mager.....

Ik wacht even de reactie van wendytje of als ze bij haar is geweest in januari....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:12

Ik vond die site ook al niet veel soeps
Neem dan gewoon geen site

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:16

herman komt vanavond... als ie het niet vergeten is want hij had er al moeten zijn!

kinke, chris is ook een erg goede fysio en geeft ook rijlessen vanuit een klassieke achtergrond.
qua fysio heb ik ervaring met hem en dat doet hij erg goed. rijlessen zou ik graaag eens van hem willen hebben, maar hij is wel
en verder is het gewoon een hele leuke man

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:29

ohhhh...interessant Pellie, nu weet ik zeker dat ik ff ga snipperen volgende week
Hoeveel euries praten we dan over?????

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 21:08

Dat klinkt zeker goed van die meneer chris!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:04

voorrijkosten van chris zijn 15.- en voor fysio vraagt hij 60.- p.u. rijden was volgens mij hetzelfde. ja ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij zit hij behoorlijk in de verlichte rijkunsten. hij heeft een stalgenootje al eens les geven, waarbij hij zelfs als een verlicht paardje door de bak huppelde, hij beeld zijn theorie dus erg leuk uit!
zijn site bestaat volgens mij niet meer, iets met happy horses. be ofzo

herman was verlaat maar kwam toch! gam ff in de loods geparkeerd want daar was het minder koud en hadden we meer licht.
herman zag niet echt iets bijzonders aan zijn hoeven, zien er prachtig uit, trekken hol, hielen vielen ook wel erg mee, (foto's vertekenden) en de kwartieren waren ook goed. de afgeronde toon leek hem ook geen probleem. hij heeft hem iets bijgevijld maar hij snapte niet waarom gam zo gevoelig liep.
hij wilde ook alleen dieselkosten hebben maar daar ging ik niet mee accoord.... kom je op je enige vrije avond in de week...

moet zoveel mogelijk met gam naar buiten en zijn tempo volgen, dus als het stappen is, dan maar stappen en stappen en stappen....

en hij vond gam oooh zo'n brave, lieve tinker.... prompt begon ie te ouwehoeren, heen en weer wiegen holladiejeeeee.... van voor naar achter, van links naar reeeheeechts.. wie zegt dat paarden ons niet kunnen verstaan??

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:09

Pellie schreef:
hij wilde ook alleen dieselkosten hebben maar daar ging ik niet mee accoord.... kom je op je enige vrije avond in de week...

Sommige klanten zijn onbetaalbaar

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:45

Pellie, bedankt voor de info
Ik schrik niet eens meer van zulke prijzen, hij durft wel trouwens, zit zo'n beetje op hetzelfde prijsniveau als David de Wispelaere....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:16

wat is het rustig hier zeg..

Mijn vingers zijn uit de tape!! Ik ben nu goed aan het oefenen om mijn vinger weer te buigen, zodra ik dat weer goed kan, kan ik weer rijden!!! JIPPIE!!!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 10:36

Angela: Dat een vinger je zo onthand kan maken hé . Je ontdekt hoe vaak je eigenlijk beide handen gebruikt.

Bij mij is afgelopen maandag de tape er af gegaan en is het zaak mijn pink nog 1 week buiten de stootzone te houden.

Helaas zie ik de boxperiode af aan de zolen van Oop, bijna zo plat als een pannenkoek . Vandaag zal ik proberen wat te vijlen en anders wordt het toch nog 1 week uitstel.

Iedereen nog een fijn weekend.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:08

Ik mag ook weer gaan vijlen, de hoeven zijn nu ruim 6 weken niet gedaan. Ik heb wel de hulp van vriendlief nodig, want ik wil niet dat de paarden nu gaan ouwehoeren. Orlanda is geen probleem, maar Wit staat niet zo graag stil.... dat wordt dus vastzetten en mijn vriend erbij zetten, zodat ie ook echt stil blijft staan...

Je bent idd erg onthand als je maar 1 hand goed kunt gebruiken... nu is de vinger vooral nog stijf, pas als ik hem weer goed kan buigen mag ik rijden, het gaat wel steeds beter, dus das mooi. Vandaag wordt het rijden toch niks, het heeft gesneeuwd, en daar wordt Wit erg fris van, te fris om hem weer voor het eerst te rijden (met een vinger die nog niet helemaal wilt buigen).

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:55

Fijn dat je weer aan de slag kunt met je hand Angela!!

Het is zeker stil hier, heeft niemand wat te melden of zit iedereen op zijn paard?? Of hoeven aan het vijlen natuurlijk Nou ik doe voorlopig even geen van beiden want eerst moeten de hechtingen uit mijn buik.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 14:53

Heb ik wat gemist??? hechtingen in je buik???

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:46

Nou niks gemist, heb het alleen nog niet verteld. Ik ben woensdag gesteriliseerd, dus ben nou als het goed is babyproof. Maar ik heb dus op 2 plekken 2 hechtingen zitten.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:49

Veel last van gehad cookies?

Walter wilde vandaag niet naar buiten, die keek me echt aan met zo'n blik van: 'heb jij wel gezien wat voor weer het is?'
Dus dat gesprekje met hem duurde wat langer

Vanmorgen ook weer les gehad met een haflinger, zitles dus heel fijn dat dat paardje super braaf was. Volgende keer met lanna van anya

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:17

@ cookies: hopelijk viel het mee... heb je veel last gehad???