[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:03

Morrie ben ik vanmorgen direct gaan chekcen en hij stond een ander paard te beknabbelen......

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:50

@morrie, mischien had dat gevoel te maken met die overleden collega??

Ik hoop wel dat het beetje droog blijft nou, hoor. Heb het wel weer gezien met die regen.

Oja nog effe over die wolftandjes van Ves. We hebben met haar moeder veel problemen met het bit gehad en hebben heel lang op een bosal gereden. Toen we een keer de tandarts op visite hadden kwam die er achter dat ze een wolfstand had. Het ding was inmiddels helemaal afgebroken. Dus ik ben blij dat ik met Ves niet met het bit begonnen ben. En ik hou me maar aan het advies van Jackie: geen bit in, of anders eerst die wolfstanden eruit.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:51

Waarom zou je wel in bit in doen, toch?

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:45

Net gesolliciteerd bij een themapark. Kon niet vinden waar ik moest wezen en liep maar achter de ridders aan met paarden. Wel lachen van die grove paarden. Liepen duidelijk veel buiten aan de vachten te zien. Zat te wachten op het gesprek en kon zo de voorstelling zien vanuit het raam terwijl ik uit zo'n ridderbeker thee zat te drinken. Wel een leuke omgeving om te werken denk ik maar heb het gevoel dat ik het niet geworden ben. Ze hadden uiteraard meerdere kandidaten en bij mij verliep het gesprek wat stroef. Zat er ook bleekies bij omdat ik helemaal geen conditie heb en het halve park eerst door moest. Had ook toevallig die dag van de maand dus echt vrolijk was ik niet. Op de terug weg liep ik toevallig weer achter de paarden aan naar buiten. Eentje wou de poort niet door en kreeg even een paar slingers. Deed m weinig.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:52

gouda schreef:
Net gesolliciteerd bij een themapark. Kon niet vinden waar ik moest wezen en liep maar achter de ridders aan met paarden. Wel lachen van die grove paarden. Liepen duidelijk veel buiten aan de vachten te zien. Zat te wachten op het gesprek en kon zo de voorstelling zien vanuit het raam terwijl ik uit zo'n ridderbeker thee zat te drinken. Wel een leuke omgeving om te werken denk ik maar heb het gevoel dat ik het niet geworden ben. Ze hadden uiteraard meerdere kandidaten en bij mij verliep het gesprek wat stroef. Zat er ook bleekies bij omdat ik helemaal geen conditie heb en het halve park eerst door moest. Had ook toevallig die dag van de maand dus echt vrolijk was ik niet. Op de terug weg liep ik toevallig weer achter de paarden aan naar buiten. Eentje wou de poort niet door en kreeg even een paar slingers. Deed m weinig.

Daar heb ik ook gesolliciteerd Achteraf was het te ver reizen en heb ik nee gezegt.
Nu woon ik dichterbij maar heb geen auto, dus nogsteeds niet mogelijk en de pokkehekel die ik aan kinderen heb helpt ook niet echt mee

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:11

gouda schreef:

dus binnenkort ben jij misschien een jonkvrouwe te paard?

Laatst bijgewerkt door Arabesk op 29-05-06 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:13

Vanaf hier is het in de spits ben ik bang ook een uur. Als ik nog in gouda had gewoont 20 min denk ik. Leek mij een leuke baan maar als ik het niet word (wat er dik in zit) is het niet het einde van de wereld. Vind eigenlijk al gauw iets te ver erg he Vanuit schoonhoven is alles zowat ver omdat de snelweg ver weg is....durp

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:14

In de spits een uur is toch niet ver?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:15

Nou ja, ik woon ook in de rimboe, das waar

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:19

als er iemand in de rimboe woont ben ik het wel..
Lijkt me wel leuk daar werken, zat ik vroeger al aan te denken..leefde altijd al in een fantasie wereldje

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:20

Denk dat als het echt druk is het langer dan een uur gaat worden. Routeplanner geeft 59 minuten op zie ik net. Mijn oude werk is zowat 2 x zo vlakbij. Is het rustig was ik er in 40 minuten in de spits was het een uur. Met sneeuw ed kwam ik wel eens een uur te laat op mijn werk alf 10 ipv half 9. Alleen binnendoorwegen waar ik over moet.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:03

Citaat:
de ridders aan met paarden

als het nog dezelfde zijn als een paar jaar geleden, komen ze uit..... Ulicoten

Morrie had een goede dag: de zon schijnt..... hij is echt gevoleig voor lage luchtdruk, heb ik al eerder gemerkt

Er stonden 2 mensen te kijken, waaronder ee Deurne lesgeefster en Morrie draafde at liberty mee naast me, als ik stopte, stopte hij, en ook achteruit liep hji mee *doet ie anders nooit*....... daarna stond ie los een paar wortels te eten en kwamen de dames even kijken, zo'n beer van een Tinker hadden ze nog nooit gezien

Ik ze het brandmerk laten zien en uitgelegd dat het geen Tinker is, wilden ze hem een Aura koek geven, maar die mocht ie weer niet hebben van z'n strenge moeder *pfff* valt niet mee hoor om Noriker te zijn.....

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:12

Anouar15 schreef:
Waarom zou je wel in bit in doen, toch?

Nee hoeft niet. En nu mag het ook niet van de tandarts.

Het zou mijn baan ook niet zijn met die blagen, Gouda. Ik hoop voor je dat het lukt. Wat zou je daar gaan doen???

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:19

Eh... over welk themapark gaat het hier? Land van ooit of zo?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:01

Goh wat ben ik toch een bofkont. De hele dag is het droog geweest en nu ik naar de paarden moet hoost het. En ik moet ook nog met de fiets.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:02

dat is echt pech hebben, hier schijnt de zon!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:45

Nou zeiknat geregend. Kom bij stal aan........word het droog. Pokkeland.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:50

hier is nog geen druppel gevallen en volgens mij heeft de boer(in) de bak en het land drooggeföhnd, ik kon er zonder laarzen in vandaag, gisteren gleed ik nog meters uit en ging ik er een heel in met m'n kaplaarzen...... wonderlijk hoor

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:53

de lucht ziet er heel raar uit

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:06

Bij mij was het land ook weer droog vandaag, zelfs Walter's zwembad was verdwenen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:13

Goeiemorgen

Anouar had gisteren een hele zwarte mond, ik dacht dat hij misschien zand heeft gegeten

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:29

@Cookies: er zijn wolfstanden en WOLFSTANDEN. Morrie heeft de laatste uitvoering. Vesje de eerste. hoe kleiner ze zijn hoe scherper meestal en hoe sneller ze met teugelhulpen op het bit kunnen afbreken. die van Morrie breken gegarandeerd niet. die krijg je niet stuk. en scherp zijn ze ook niet.

gisteren heb ik bij een tweejarige quarter horse de grootste exemplaren getrokken die ik ooit tegen ben gekomen. tandje was 1/2 cm lang en de wortel die eraan zat minstens 2 1/2 cm. op die leeftijd gaat het trekken van wolfstanden over het algemeen vrij makkelijk omdat ze nog niet zo vast in de kaak zitten.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:48

Goedemorgen allemaal. Even een paar dagen niet zoveel gebokt. Ik had niet zo'n zin en bovendien een zere arm.

Jackie ben jij tandarts?
Interessant vak. Heb jij eventueel links van nieuwe ontwikkelingen o.g.v. paardentanden? heb een tijdje terug iets gehoord over implantaten (stifttanden en zo) waar ze in de states heel ver mee waren. Werden gebruikt voor paarden die a.g.v. bijvoorbeeld luchtzuigen of een ongeluk niet meer goed konden eten.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:50

Anouar15 schreef:
Goeiemorgen

Anouar had gisteren een hele zwarte mond, ik dacht dat hij misschien zand heeft gegeten

Hier eten ze vaak klei...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:51

Ik ben geen paard, maar krijg vandaag wel een implantaat in mijn kaak
Vanwege de tand die ik mis door de klap van Walter.