De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:15

nienke07 schreef:
....Ja.... Nooit van gehoord??? Ik zal morgen of zaterdag een foto voor je maken!!

Ze hadden een paard zonder hoofd en staart op gym...maar dat zal het niet zijn...paard zonder oren ..... ......... *krabt op hoofd* Je hebt wel poezen bijna zonder oren...... mensen die wel oren hebben maar dan niet verbonden met de rest van het lichaam..die mensen noemen ze vaak "kinderen" Maar een paard zonder oren Ik geef het op.....

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 07:39

Briolette is haar oren soms ook kwijt. dan plakken ze plat op haar nek......

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 09:15

Wát een weer!
Ik heb echt de halve nacht wakker gelegen .........

Hoe zou de wei eruit zien?

Brr, en dan moet ik met die slechte auto ook nog door die storm heen zien te komen .

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:45

Ik denk dat Det nietzoiets heeft als Briolette!!

Ik heb net de aapjes de deur uit hier... hoop dat ze niet naar rusland waaien
De oudste wilde niet de regenponcho aan... te veel 'vlieger'effect !

Iedereen sterkte vandaag!!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:56

Goh nou wat een pokkeweer. Ik keek nog even naar de webcam van Oberammergau (waar Bob zit) daar zie je bijna nix, hartstikke mistig.

Ik hoop dat Ponto zo verstandig is om een beetje binnen te gaan staan dan heb ik vanavond niet zo veel werk om hem een beetje netjes te krijgen. We kunnen niet half verwilderd aankomen in de kliniek vind ik. hopelijk is het morgen iets beter dan vandaag want ik heb weinig zin om met trailer en al van de weg te waaien.

@ AM, ik kan me voorstellen dat je nu zo iets hebt van had ik maar een stal. Dat had ik ook voordat we de schuilstal hadden. Nu weet ik dan ze met z'n allen onder het afdak staan koekeloeren. Soms gaan ze ook gewoon in de regen staan, het maakt ze niet zo veel uit geloof ik.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:34

Wij werden in een witte wereld wakker!!! Helemaal top! Ik vind de sneeuw altijd prachtig.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:42

Ja plaatselijk is er hier en daar sneeuw gevallen. Nou bij ons is van alles gevallen behalve sneeuw

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:46

Het heeft hier de hele dag geregend en gestormd. Maar sinds een half uur valt er sneeuw. Ik ben dol op sneeuw! Beetje vervelend alleen dat we morgen met de trailer op pad moeten.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:48

Het is hier de hele dag al aan het sneeuwen. Er rijden geen bussen meer, treinverkeer is stilgelegd.
Ik ben zonet lopend naar walter geweest, dat was het snelste. Ik heb veel omgewaaide bomen en afgewaaide takken gezien, het kost mensen anderhalf uur om van de ene kant van de stad naar de andere te komen....

Er valt meer dan 3 cm sneeuw per uur hier...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:55

het regent hier al de hele dag, storm, niet normaal meer... ik durf nu niet naar stal...

een vriendin doet Banjer gelukkig voor me... en helaas is per vandaag ook het weideseizoen definitief voorbij ben ik bang...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:58

Balen zeg!
Tsja, walter staat ook binnen vandaag. De stalhouder wilde ze niet in de wei hebben, ik heb walter toch even naar buiten gehad, maar hij vond de sneeuw maar niks

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:28

Bram staat in 15cm water...de pompen kunnen het water niet meer kwijt in de overvolle slootjes. Ze staan dus helemaal uit zichzelf binnen...Bram heeft altijd zijn groopies bij zich in de stal (de geiten )
Sneeuw is mooier.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:30

Het is wel mooier ja

Deze foto's heb ik vanmorgen uit mijn raam gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:27

mededeling van Arabesk:

Arabesk is ingesneeuwd op de A12 bij Ede, ze staat al uren stil en komt geen steek verder, Baarle Nassau gaat ze niet halen vandaag........ ze probeert nu naar mij te komen, maar ze twijfelt of het gaat lukken.

Gelukkig heeft ze haar halve huishouding in de auto liggen, dus bevriezen zal ze niet.... maar leuk is het niet, ze probeert nu de afrit Oosterbeek te halen, als er iemand in Oosterbeek woont en een logeerbed heeft, geef dan even een gil, dan loods ik haar daarheen

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:56

Ze mag bij mij slapen als ze Ede haalt

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:59

ze kwam uit Ede geloof ik..... ik zal haar es ff smssen waar ze nu is.....

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:10

Als ze er bij afrit 24 afkan dan is ze vlak bij mij. Ze mag ook bij mij slapen!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:15

sms't weer verder.......

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:24

Hoihoi,

Wat een kou he! Hier is t echt vreselijk ruig weer. Vanmiddag hadden we vrij. Jan en ik wilden na dat we bij Flan waren geweest naar de Marko gaan. Omdat het al vast stond op de dijk bij de avelingen en we niet echt veel bijzonders moesten hebben waren we maar weer terug gegaan. Achteraf maar goed want momenteel staat er op de terugweg 33 km file…

Cookies, jammer dat je niet met Bob mee kon.. Yellowcream heb ik nooit van gehoord. Zal eens googlen. Heb vandaag calendula zalf gekocht, dat schijnt ook goed te helpen. Wat super dat je iig 1,5 jaar kan blijven Is de diaree van Ponto weer over Ik hoop dat je morgen veilig op pad kan met de trailer.

Nienke, ik ben benieuwd wat het paard zonder oren is…

Angela, ik hoop voor je en die vriendin dat het rijden op Wit bevalt Is iig wel leuk dat ze zo mss weer een bijrijdpaardje heeft. Prachtig dat je in een witte wereld wakker werd. Bij ons was t voornamelijk regen. Er is vanavond wel wat sneeuw gevallen maar dat regent nu weer weg…

Wendy, t sneeuwt bij jullie dus ook flink. Ziet er mooi uit op de foto’s!

Ara, balen dat je ingesneeuwd bent! Ik hoop dat je snel verder kan….

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:27

update: ara zit in een jeugdherberg in Doorwerth aan de pizza,maar bedankt jullie voor het aanbod !

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:29

Yellowcream is bijna overal goed voor. Mok, wondjes enz. Ik gebruik het zelf ook als ik een wondje heb. Bob's zoon had eens een vreselijke wond die maar niet genas en die zelfs al aan het "rotten" was. Toen heb ik een paar dagen yellowcream erop gesmeerd en dat stootte het dode vlees af en toen begon het pas te genezen. De dokter vond het het niet zo geslaagd "een paardemiddel", maar ach, het was haar schuld dat die wond slecht genas want ze had de hechtingen er te vroeg uit gehaald.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:55

Fijn dat ara onderdak heeft!!!!

Werkt dus best die Yellow cream. Mooi dat het bij Bob's zoon ook werkt. Haha wel toepasselijk paardenmiddel.
Zag iig wel dat het van een merk is dat ze bij de ruitersport zaak in Gçum ook verkopen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:32

Wat een weer was het he? Fijn dat Ara nog onderdak heeft gevonden!

Hier lag vanmorgen nog 16 cm sneeuw.. de paarden vinden het maar niks, ze blijven met hun kont in de stal staan, af en toe steken ze hun hoofd naar buiten, maar meer niet.... de wei zijn ze nog niet ingeweest, ze vinden er geen (sneeuw)bal aan, die sneeuw....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:51

Haha, walter vindt het ook maar niks.

Zijn hoeven, voor:
Afbeelding

Achter:
Afbeelding

Ik vind ze zelf nogal lang en stijl lijken, maar hij staat echt op de zool (geen foto's helaas), wat denken jullie zo op het eerste gezicht?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:59

Staat die hoef zo naar voren, of heeft hij een bokvoet?