[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:04

Morrie schreef:
TL wie verzorgt je paarden nu je op vakantie gaat? Dat ismijn probleem dus, ik kan zelfs geen dagje weg, eigen schuld had ik hem maar normal moeten houden.... maar ik zou Morrie aan niemand bij mij op stal durven toevertrouwen en met dit weer moet er toch wel 2 x per dag iets aan de ogen gebeuren en vliegenspray en Liga brokjes en wat denk je van vrijwel dagelijks haakjes vijlen aan de hoeven, er ligt heel veel puin en zooi in het land waar ze nu staan.....
Ze lopen op de wei,worden door de boer omgeweid,krijgen wormenkuren en kuil als de tijd daar is,en de drinkbakken zijn automatisch..
Dus ze kunnen best 2 weekjes zonder mij.
(het is een opfokbedrijf,dus er zijn mensen die 3 jaar niet komen..) Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:35

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:55

Ik ga weg..
Tot over twee weken!!
Haha!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:09

Veel plezier nogmaals TL!!

Ik was al om 8.15 wakker vandaag, wilde eigenlijk wat slaap inhalen...

Sorry Arno, je verteld heel leuk maar ik heb toch drie muggen doodgeslagen gisteravond. En als dank zit ik nu onder de bulten..zucht.

Gisteren tijdens de rit, na de regen kwamen er overal van die grote zwarte bosmieren vandaan. Volgens mij kropen ze of heel snel via paard benen omhoog of vielen ze uit de boom. We zaten er helemaal onder. Ik viste ze zelfs uit mn T shirt. Ze staken ook behoorlijk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:11

veel plezier TL

Ik zou dood gaan van ongerustheid als ik 2 weken (of zelfs maar 1 dag) Morrie niet zou zien.....

Je zou schrikken van Morries hoven Arno, als ik jouw commentaar lees op Kinke's hoeven zou je Morries hoeven niet overleven..... en die worden maandelijks door de vakman onder handen genomen en dagelijks door mij, ik vijl alleen haaltjes en stukjes glad, verder niets. Behalve natspuiten 2 x per dag, schoonmaken, in het hoefvocht zetten.....

Ik ben echt 2 x per dag anderhalf uur met dat paard bezig momenteel.....en dan rij ik niet eens!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:15

Dag TL, veel plezier!

Muggen doodslaan mag wel hoor, volgens mij is het vrij 'natural' om jezelf te verdedigen Lachen

@Morrie, nu ben ik nieuwsgierig, kun je niet wat foto's bij NB zetten?
Ik zie het trouwens ook niet zitten dat ik mijn paardens straks alleen maar in het weekend kan zien, drie maanden lang.

Maar goed, over een jaar ziet alles er een heel stuk anders uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:16

Goedemorgen.
Leuk stuk tekst arno! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-06 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:22

Danku!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:22

in dat topic post ik niet meer, het isme duidelijk gemaakt dat als je de hoeven van je paard laat onderhouden, dat je niet meetelt, maar ik houd een hoevenlogboek bij al vanaf het begin, daar staat alles in....

het is hier bewolkt en niet zo warm maar de luchtvochtigheid is zo hoog dat ik als ik maar een beetje beweeg al begin te zweten *yuk*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:33

de laatste hoevenfoto's staan nog niet eens op de site, mar het is ook niet echt wat, want het werd net heel slecht weer, het regent of stormt altijd als Morrie bekapt wordt. 2 Aug. komt ie weer, dus bereid jullie maar vast voor.....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:35

Dat lijkt me onzin, dat je daar niet mag posten. Ik denk dat het niet de bedoeling is dat er allemaal nieuwelingen komen die allemaal stomme vragen gaan stellen en daarom waren er wat regeltjes opgesteld. Maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat jij er niet meer mag posten?

Ik heb de foto's bekeken en ik leef nog!
Tja, het is niet perfect, maar ik vind ze er niet eens zo slecht uit zien. Een foto van de zijkant van de hoef zou wel handig zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:40

aangezien ik altijd alleen ben, kan ik moeilijk foto's maken, dus als er een keer iemand is die kaas gegeten heeft van Parelli en niet meteen Morrie gaat staan slaan als ie niet perfect stilstaat.... dan kan ik die foto's maken

De witte lijn van beide voorhoeven is totaal verwoest de hoeven zijn nu al 3 x helemaal uitgegroeid en het blijft een probleem, dus ook flares. Morrie heeft een enrome beenstandafwijking (toontredend) en slijt alle 4 de hoeven scheef af, de smid zette hem vroeger met wiggen gewoon recht maar daar ging ie niet beter van bewegen, dus daar doen we nu niets meer aan. Als Morrie een dressuurpaard zu zijn geweest, had ie al 4 jaar in de salami gezeten, maar bij mij is ie grasmaaier en mag ie blijven ook met scheve benen en hoeven

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:46

Er is idd geen 1 foto waar de benen recht staan. Ik denk dat het goed is dat je dat accepteert ipv de gewrichten in een nieuwe stand proberen te kraken

Kaas van Parelli gegeten, bedoel je dan level 1 gehaald of mag iemand die er mee bezig is, ook langs mag komen?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:50

Even een foto van de finish gisteren. Bewijs; met touwhalster gereden in een vreemde omgeving voor het eerst! (trots op mn paard natuurlijk)

Lenneke staat rechts in het oranje, mn zusje staat er niet bij want die is gestopt omdat Shaomi niet goed liep.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:52

Gaaf Evita!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:53

op dit moment is het niet verstandig om ook maar iemand langs te laten komen denk ik, behalve Ara, want die kennen ze... ikzit niet bepaald in een luxe positie: ben teruggekomen terwijl ik al weg was en lig niet echt goed bij de stalgenoten.....

Morrie heeft ook niet 1 recht been, dus dat klopt wel
Norikers worden daar overigens niet op afgekeurd, toontredendheid wordt geaccepteerd bij dit ras, zelfs de Norikers die hier in NL geboren zijn en nogniet op de alm geweest zijn (ze gaan allemaal wel , om uit te zwaren, tenzij ze voortijdig verkocht worden) neigen naar toontredendheid, als ze terugkomen van een zomer op de alm, is het definitief zo

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:53

@ evita jij bent die op die schimmel, neem ik aan???

Lenneke herken je altijd overal: oranje outfit en oranje paard Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:59

ja op die schimmel!

Ik herkende Lenneke ook meteen van de foto's! Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:08

waren alleen Lenneke en jij bitloos?
Kan het niet goed zien op de foto, zie wel ergens een martingaus...... *uh* gaal......

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:14

ja alleen Lenneke en ik en mn zusje waren bitloos. Heb in het begin wel een hoofdstel in gehad, tot de eerste stop. Wilde even uitvogelen hoe ze reageerde in een vreemde omgeving met andere paarden...
Het ging best goed. Op het laatst in de galop wilde ze wel meer, toen ging ik even voorop en dat hielp. Niet dat ze er vandoor wil maar ze wil gewoon dr benen kunnen strekken en niet opgesloten zijn achter een ander paard, daar kon ze niet goed tegen gisteren en vind ze geen goede balans. Heb heel veel geleerd gisteren.

Anouar is trouwens ook een schatje, heb hem nog even vastgehouden bij de lunch, lekker kwijlen van een appeltje Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:19

Wat een mooi paard heb jij Evita!
Hoe oud is Arabel eigenlijk?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:25

arno8 schreef:
Wat een mooi paard heb jij Evita!
Hoe oud is Arabel eigenlijk?

Dankje! (vink zelf ook Bloos )

Ze is nu 9, gaat snel...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:28

ik vat Arno's commentaar op kinke d'r voeten niet op als commentaar hoor Lachen Da's gewoon delen van kennis en info, op weg naar de perfecte (of zo perfect mogelijke) hoef Lachen
Wat voor ijzers waren dat nog maar in het hoevenlogboek op de eerste foto Morrie?
Begin zo langzamerhand een beeld te krijgen van allemaal zeer vreemde en onvriendelijke mensen op die stal. Jij betaalt toch stalgeld? Al nam je de paus mee naar Morrie, da's toch je goed recht? Meer foto's Evita!!! Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:36

ijzers met sneeuwzooltjes ertussen, had ie ook onder toen ie uit Oostenrijk kwam, toen hadden ze alleen de stollen (kalkoemen) aan de ijzers gelast, dat was weer minder.....
Afbeelding

er is een smid in NL die patent op dit ijzer heeft gekregen:
Afbeelding
en die smid kreeg géén bezoek van de dierenbescherming..... er lopen vrij veel Norikers met dergelijke ijzers, want brokkelhoeven komt nogal vaak voor bij Norikers in NL, helaas.....en zo'n ijzer houdt de boel bij elkaar Lips are sealed

ik vind de foto van TB op mijn site eigenlijk de ergste.......
Laatst bijgewerkt door Morrie op 23-07-06 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:42

Anouar was de hele weg de slome van het stel, tot de laatste galop (toen Eva voorop ging), toen werd meneer wakker.