[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:19

Tja,en waar zet je dan je auto neer??
Aan het begin van de dijk,en de rest lopen???
(ik zou al knock out zijn na 30 meter...)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:41

ik kan met de auto bij stal komen, de stal ligt niet aan de dijk.... maar in de blubberpolder.

Ze gaan riolering leggen dus ik neem aan dat ik er met een paard nog wel langs kan, aanwonenden schijnen ook met hun trekkers en auto's op hun eigen erf te kunnen komen, anders zou het wel erg gevaarlijk zijn...... er zullen ook hulpdiensten moeten kunnen komen bij al die boerderijen als het nodig is.

Maar TL als je de komende weken op bezoek wilt komen, zal je om moeten rijden moet ik ook als ik vanuit mijn werk naar Morrie ga (iedere werkdag dus)

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:18

Anouar15 schreef:
Ik heb niet zo'n natural paard.
Kwam net op stal, het regende heel zachtjes. Niet meer dan een paar drupjes. En jahoor, wie stond er bij het hek te zeuren... Anouar.
Heb even lekker gereden. En daarna het land weer in. Dus ik laat hem los achter het hek en voor ik het hok dicht kon doen was hij alweer richting stal.
Dus ik hem weer vangen en hup de wei in. Kom nou, hij is geen cavia hoor

Ik heb ook zo,n bebe, een drup en madam staat al in der schuilhok.

Normaal had ze bij ons de regendeken al aan echter dit gaat tot de verleden tijd behoren. Ik heb haar in het oor gefluistert dat het naturel is

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:24

Walter is een bikkel gelukkig, die maakt het echt niks uit of het nou regent of niet

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:27

Ik vind ook dat hij niet moet zeuren hoor. Hij zit dik in het haar en heeft het absluut niet koud.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:48

Ach, een gewoonte van jaren heb je er ook zomaar niet uit

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:04

Merrit had vroeger een stal buiten, met een golfplaat erop.

Deze deelde hij met een ander paard.

Het dak liep niet helemaal door over de stal heen, lekker handig want alles werd nat op die manier.

Als het stroomde vd regen ,stond meneer buiten het afdakje!

Ik maak me dus echt geen zorgen over een buitje hoor.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:00

Ohja als het regent staat het hele zooitje onder het afdak te koekeloeren of het alweer droog word. >;)
Ponto heeft helemaal de schurft aan slecht weer. Dit terwijl hij wel een vacht heeft die hem op de Noordpool niet zou misstaan.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:18

Ja sommige paarden hebben een hekel aan slecht weer. Zo had ik eens een verzorgfjord die een klerehekel aan regen had. Hij stopte zn hoofd bijna onder zijn buik als het regende! Terwijl hij het hele jaar buiten stond.
Mijn arabiertje kan het eigenlijk niks schelen, hoe koud het ook is. Ze heeft het nooit echt koud, terwijl ik wel eens overbezorgd ben. Ik ga dit jaar voor het eerst dekenloos bij haar proberen dus ben benieuwd of ze er tegen kan!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:28

Bruut gaat maandag 31 oktober verhuizen naar een stal met uitloop... ben benieuwd hoevaak hij binnen gaat staan komende winter!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:31

bij ons zullen ze van de week wel naar binnen gaan als het zo blijft regenen en de dekens zullen weer uit de kast komen, want een nat paard is zo iets lastigs als je moet trainen, een harig paard schijnt ook erg vervelend te zijn... Morrie blijft zonder dekens, net als vorig jaar en de jaren ervoor.

Verhuizen heb ik overwogen, maar in overleg met Morrie nog een jaartje uitgesteld....

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:43

Verhuizen is ook niet niks... wij verhuizen met drie tegelijk...dat zegt wel iets over de stalling/stalhoudster van onze 'oude' stal...èn we gaan er 'gruwelijk' op vooruit... een stal met uitloop voor 3/4 van de prijs van de huidige stalling ... en dan heb ik het nog niet over de rest van de faciliteiten, de omgeving en de kwaliteit van het hooi Al met al wordt het steeds meer natural!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:50

ik kon verhuizen naar een bos van 80 ha, dag en nacht buiten met goed hooi als bijvoer...... 50 km verderop....... maar Morrie koos er zelf voor om te blijven, hij denkt dat ie de leider van de groep kan worden, als ie maar een keer de kans krijgt..... die kans krijgt ie van me. Ik geef hem weinig kans hoor, maar hij mag z'n best doen van me en dat doet ie ook

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:10

Met dat mondwerk van hem gaat dat wel lukken Smurf

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:12

Naar welk dorp verhuis je eigenlijk Nienke? De Wormer is best groot .

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:14

Jossie: Ik blijf in Wormer .. Bruut gaat verhuizen naar Assendelft!

(we komen dus langzaam jouw kant op )

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:17

Dat is wel heel dichtbij! Als het een beetje meezit kan ik rond kerst mijn laatste VAK-dagen opnemen en dan kom ik bij Bruut kijken. Ik ben wel heel nieuwsgierig geworden!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:20

Jossie: Doen!! Maar alleen als ik dan ook een keer bij jouw Kate mag komen kijken!

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:34

Spannend hoor verhuizen. De 2x dat ik Oop verhuisd heb, was ik gelijk een paar kilo kwijt .

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:37

Oop: Ik vind het ook spannend! Maar die twee kilo (en nachtrust) raakte ik voornamelijk kwijt op mijn huidige stal! Zal blij zijn als ik daar weg ben!
Heb overigens nog serieus overwogen, om Bruut richting de kust te verhuizen ivm de uitrijmogelijkheden! De mogelijkheid om in een uitloopstal te stallen gaf echter doorslag bij de keus voor Assendelft....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:40

Ik denk eigelijk dat Anouar geen hekel heeft aan slecht weer, maar gewoon altijd zin in eten heeft

Als ze naar binnen gaan krijgen ze eten. Dus als hij zin in eten heeft gaat hij maar vast bij het hek staan

Vanmiddag was het ook weer mooi. Anouar is echt de aanvoeder van de ik-wil-naar-binnen-zeur-club. De hele bende stond bij het hek.
Ik haal Anouar eruit om wat te gaan doen. Zodra hij eruit was ging de hele groep weer naar achteren en bleef niemand zeuren. Terwijl ze toen Anouar er nog bij stond met z'n allen stonden te zeuren

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:13

johnnie schreef:

als er een paard met een wond van tanden de wei uit komt, krijgt Morrie ook altijd meteen de schuld..... ook als er een deken aan flarden is trouwens, ik koop iedere herfst een grote spuitbus antibijt, niet voor mezelf, maar voor de dekens van stalgenoten die mij aansprakelijk stellen, omdat Morrie alle dekens sloopt......

Vandaag alleen grondwerk gedaan, zowel aan de lijn als at liberty en daarna nog een stuk door het verkeer gewandeld, ik wil dan in zone 3 of 4 lopen, maar als het eng wordt, wil Morrie liever achter me lopen.... held op sokken......

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:06

Natuurlijk moet je dan ook meteen Kate komen bekijken! Bij voorkeur midden in de winter dan is ze hopelijk weer toonbaar... Ze heeft zich namelijk ten doel gesteld om dit te worden van hooi en dat lukt aardig. Ze gaat dus over een paar weken (als de deken echt op moet bij gebrek aan afdak) lekker weer op graszaadhooi !

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:45

smurf schreef:
johnnie schreef:

als er een paard met een wond van tanden de wei uit komt, krijgt Morrie ook altijd meteen de schuld..... ook als er een deken aan flarden is trouwens, ik koop iedere herfst een grote spuitbus antibijt, niet voor mezelf, maar voor de dekens van stalgenoten die mij aansprakelijk stellen, omdat Morrie alle dekens sloopt......

Vandaag alleen grondwerk gedaan, zowel aan de lijn als at liberty en daarna nog een stuk door het verkeer gewandeld, ik wil dan in zone 3 of 4 lopen, maar als het eng wordt, wil Morrie liever achter me lopen.... held op sokken......

Aha,hij loopt dus in zone 4. de carrotstick gebruiken als het kan

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:48

nee ik loop in zone 4, en als hij het eng gaat vinden, gaat hij in mijn zone 5 lopen, zoals normale mensen met hun paard lopen en zoals hij het al die jaren gedaan heeft, dan ben ik de leider en hij volgt mee

De carrotstick heb ik altijd bij me en ik gebruik hem op de goede manier, want mijn bekapper en instructeur reed vorig week achter me met de auto zonder dat ik dat in de gaten had en hij zei dat ik het goed deed...... helaas heb ik geen camera meer, anders zou ik het eens laten filmen.