De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 07:25

Buitenzinnig schreef:
Crisis op je werk????? O jee...... Ach gut

En Smurf weer een crisis Ach gut

Paarden met voeten in een crisis.... Ach gut

Het gaat weer lekker hier Verdrietig

Bram is (al een week) kreupel-achtig. Als hij stapt moet je goed kijken om het te zien, maar in draf is het huilen Huilen Ik denk dat het komt omdat hij zo ruig met die Shet speelt...gisteren had ik moeite om te zien welk been van wie was Tong uitsteken En als Bram te ruig doet, slaat die kleine vinnig achteruit (met de voorzijde hangt hij in Bram zn kaak of schouderpartij) Dat doet Bram's oude "oorlogswond" geen goed.....Bovendien heeft hjij weer een Jackie nodig. Hij krijgt flare Haha!
Nou zou ik hem weg kunnen halen daar...maar.....mijn motto....liever kort en lollig dan lang en ellendig. Hij knalt er uit eigen beweging steeds weer in en loopt zelfs met plezier (alleen wat hobbelig) Wie ben ik dan om te zeggen dat hij dan weg moet.

jeetje, even weggeweest en kijk wat er allemaal loos is.........

aan de flare kan ik wat doen hoor........ Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:19

Citaat:
Bij ons zijn de trekkerrijders redelijk sociaal (een enkele eikel daargelaten ).

de jongens die bij de plaatstelijke loonwerker in dienst zijn moeten stoppen voor paarden, de loonwerker heeft zelf 2 Haflingers en is daar erg op gebrand, tref je er eentje die fullspeed doorrijdt, dan is 1 telefoontje voldoende, dan doet iet het nooit meer.

Er zijn alleen wat aso boeren in de buurt die gewoon nog ff extra gas geven als ze een paard zien Stoom uit je oren maar als je zo eentje herkent en het doorgeeft aan boer Klaas, dan komt het ook wel goed..... maar ja, dan is het kwaad alweer geschied

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:33

ik heb de NB discussie ff bijgelezen Ziek

wat sommige mensen nog steeds niet vatten is dat mensen die 1000% overtuigd nb toepassen geen wedstrijden rijden, geen proppen in willen draaien om een volte van 6 meter op gras te rijden, niet 1.50 willen springen op gras en noem maar op waar je ijzers en kalkoenen voor nodig hebt. Op de cursus werd als voorbeeld western gebruikt: slidingijzers, als je overtuigd bent dat nb het beste is, maak je die slidings gewoon niet, punt uit. Dan doe je alleen dingen die je kan doen zonder hulpmiddelen aan de voeten.

Dat is op stal ook zeker 3 x per week de dischuusie: ga je mee naar de lage Vuursche?? Nee dat kan niet, mijn paard heeft geen ijzers, dan sla je er toch gewoon weer ijzers onder? dan kan je ook eens rijden.... ik wil helemaal niet naar de Lage Vuursche ..... ik gun mijn paard gewoon een goed leven, zonder ijzers.... Stoom uit je oren

Kan ik zo boos over worden en dat in het weekend.... terwijl het ook nog regent..... Huilen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:44

Helaas hier iemand die geen vis lust, maar wel kip en rundvlees, varkensvlees lust ik ook wel, maar heeft niet zo de voorkeur.
Verder mag ik geen sterke specerijen en ben over het algemeen gewoon een zeur met eten Clown . Dus als ik iets niets lust (of denk niet te lusten Cool ) eet ik het gewoon niet. Maw je hoeft voor mij niets axtra's te doen Haha!

Overigens kun je zonder ijzers achter ook wel glijden, als de ondergrond goed genoeg is én je paard beheerst de techniek (en de ruiter ook).
Ik denk dat er meer paarden met rotte benen rondlopen die met ijzers (niet goed) gegleden hebben dan zonder ijzers af en toe een simpele sliding maken op een goede bodem.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 11:03

Zo Jackie, je bent er weer vroeg bij!

Nicolletje heb ik ook al een poos niet gezien!

Trekkers wachten hier wel, als ik midden op de weg ga staan en mijn hand opsteek.

Maar ja, dan moet ik er nog langs. Daar heb ik weinig trek in, het is errug smal bij ons. Dan maar liever even een oprijlaan zoeken hoor.

Ik passer overigens heel vaak de bus. Ik weet nog goed dat Debra de eerste keren met me meereed en die werd echt panisch omdat we langs de bus gingen. Die kan dus rustig op 50 cm passeren ,dat vind ik niet eng.

En verder ben ik het met je eens Smurf, als je kiest voor ijzerloos, dan doe je bepaalde dingen niet. Ik denk dat daar ook de moeite voor veel mensen inzit, omdat veel gewoon geen zin hebben om bepaalde dingen te laten.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:05

Qua eten...Komt goed SM!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:30

veel succes met rijden AM OK dan!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:34

...Ik heb toch maar even gepost weer in dat topic...in de geest van wat Smurf schreef ( OK dan! )....dan ben je toch snel uitgediscussieerd en nog zonder ruzie ook! NB is WEL geschikt voor elk paard...maar NIET voor elke ruiter! Klaar ben je!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:34

Antheman schreef:
Trekkers wachten hier wel, als ik midden op de weg ga staan en mijn hand opsteek.

Maar ja, dan moet ik er nog langs. Daar heb ik weinig trek in, het is errug smal bij ons. Dan maar liever even een oprijlaan zoeken hoor.
...
En verder ben ik het met je eens Smurf, als je kiest voor ijzerloos, dan doe je bepaalde dingen niet. Ik denk dat daar ook de moeite voor veel mensen inzit, omdat veel gewoon geen zin hebben om bepaalde dingen te laten.

Inderdaad je moet al midden op de weg gaan rijden en gebaren met je hand dat ze langzamer moeten gaan... meestal helpt dat wel, zeker bij trekkers. Vrachtwagens luisteren wat minder goed. Gelukkig kan ik tegenwoordig binnen een seconde afstijgen Haha! .

Volgens dat boekie van Frans zijn er wel mensen die aan 'hogere sport' doen met hun paard op blote pootjes. Endurance, dressuur, draver, en springen. Maar ja je moet minstens een jaar geduld hebben he, en dat hebben veel mensen niet, geduld. (ik ook niet maar wel voor de hoefjes!)

Ik denk dat de mensen die voor NB kiezen, mensen zijn die verder durven denken dan hun neus lang is. De deelnemers aan dit topic hebben soms wel erg veel gemeen met elkaar Haha! . Er zit hier niemand geloof ik die echt warm loopt voor dressuurwedstrijden enzo. (Ik vind het opgeprikt gedoe en als je leuke pasjes wil maken moet je maar op jazzballet gaan ofzo.... Go jij! Go jij! )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:54

*ziet het voor zich: Morrie op jazzballet* Haha! Clown

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:58

hihi, morrie zou nog een heel eind komen met dat soepele lijf van em!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:02

nienke07 schreef:
hihi, morrie zou nog een heel eind komen met dat soepele lijf van em!

hij is stukken soepeler dan ik in ieder geval Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 12:17

smurf schreef:

Haha! Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 12:20

nienke07 schreef:
...Ik heb toch maar even gepost weer in dat topic...in de geest van wat Smurf schreef ( OK dan! )....dan ben je toch snel uitgediscussieerd en nog zonder ruzie ook! NB is WEL geschikt voor elk paard...maar NIET voor elke ruiter! Klaar ben je!

Precies!

Wat ik steeds zeg: niet iedereen heeft zin om al die moeite te doen of met de beperkingen te willen leven.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 12:23

Cookies schreef:
veel succes met rijden AM OK dan!

Dank!

een week was hij niet vooruit te branden. Gisteren heb ik hem heel eventjes gelongeerd en hij schoot direct in de draf. Keek wel wat wazig.

Helaas is hij een enorm gewoonte dier. Iedere keer waar iets misging, bijv waar hij omdraait, of mij in de bosjes parkeert, herhaald hij dat als we er dan weer langskomen. Zo moeilijk om dat te doorbreken.

Daarom laat ik me ook aanlijnen door Debra, heeft zij ook nog wat te vertellen. Bloos

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:36

smurf schreef:
die trekker kwam over het viaduct, dus die doemde ineens op...... geen ontkomen aan.

Dat kunsjte met die vangrail kende ik al, heeft ie al een paar keer eerder gedaan, 1 keer bovenop het viaduct, hing ie min of meer boven de A27, hoe ie toen terug is gekomen wist ik niet, maar je kan er ook niet af, dan stort je zelf op de vangrail.......hij steigert en draait om en dan staan z'n voorbenen aan de andere kant, zo gaat het ongeveer, vanmiddag sprong ie er gewoon half overheen de sukkel......

Ik heb ook nog heuglijk nieuws voor Mister X: hij kan aan de bak met de achterhoeven als ie weer in 't land is Haha! Ik kon de zool zo wegkrabben met een zakmes bij 1 voet vanmiddag, heb ik niet gedaan hoor......

Getsie Smurf, wat een horrorverhalen zeg. Als zoiets mij 1x zou overkomen ging ik nooit weer op mn knollie zitten.
Wanneer is mister X weer in het land dan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:39

smurf schreef:

met een leuke roze tutu *o/*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:01

Morrie in een roze tutu *haha* laat hem het niet horen, hij vindt dat ie als ie in de bak moet lopen met iemand op z;n rug al voor gek loopt.....

Citaat:
Wat ik steeds zeg: niet iedereen heeft zin om al die moeite te doen of met de beperkingen te willen leven.

ik vind dat mensen die een paard uitsluitend voor hun genoegens hebben beter een hobby kunnen zoeken met een mechanisch ding ipv met een levend dier........ moet je eens tegen zo iemand zeggen, dan heb je ruzie joh......

Citaat:
Als zoiets mij 1x zou overkomen ging ik nooit weer op mn knollie zitten.

dan had ik al jaren niet meer op een paard gezeten..... ik wacht ook met rijden tot na half 5, om 4 uur stoppen de meeste loonwerkers hier, maar deze was gewoon laat èn nog eens een erg aardige jongeman die de hele zaak stil zette, motor uit en mij alle tijd gaf om te doen wat ik moest doen

Wanneer is mister X weer in het land dan?
je kunt max. 2 quotes nesten zei ie.....

geen flauw idee.....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:37

smurf schreef:
Morrie in een roze tutu

Afbeelding

Afbeelding

*LOL*

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:42

Antheman schreef:
nienke07 schreef:
...Ik heb toch maar even gepost weer in dat topic...in de geest van wat Smurf schreef ( OK dan! )....dan ben je toch snel uitgediscussieerd en nog zonder ruzie ook! NB is
WEL
geschikt voor elk paard...maar NIET voor elke ruiter! Klaar ben je!

Precies!

Helemaal mee eens!

By the way, hoefijzers hebben ook weer beperkingen hoor! Zoals laatst met die sneeuw enzo...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:45

tsssk Margreet zo kan ie wel weer hè...... Cool

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:55

Hoezo? Schijnheilig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:59

ik zal de plaatjes uitprinten en aan Morrie laten zien, zal je eens zien hoe aardig ie van de week voor je is, gaat ie de tango dansen boven de A27 ofzo Whoosh!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:09

Speciaal voor Morrie dan maar een knappe buikdanseres:

Afbeelding

*LOL*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:14

dat zal ie wel leuk vinden, ik zal hem doorgeven, dat je van de week eerst een moppie voor hem komt buikdansen voor je erop kruipt Clown Haha!