Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wicky schreef:Jensvl; zijn de porcupine game en de driving game dan geen "wijken voor druk"?
En bij veel paarden krijg je dit niet goed aangeleerd? Heel idee achter NH is dat het aansluit bij het paard maar de basis vinden ze al moeilijk?
Friendy, porcupine en driving game in een half uurtje doen klinkt voor mij een beetje als het alfabet en rekenen in een half uurtje leren. Let bij het aanleren op het kleinste juiste antwoord en beloon dat Door gelijk de vraag weg te halen en te wachten op kauwen en likken
Nessa schreef:Ik ben ook beetje aan het kijken naar parelli (voornamelijk online)
Wijken voor druk kan ze al.
Wil nog geen dvd aanschaffen. Eind juli hebben we belevingsdag hierin. Dus eerst kijken of het allemaal bevalt.
Wil ons al wel alvast voorbereiden. Op YouTube vind ik allemaal filmpjes van level 1 passed. Kan niks vinden met Engelse / Nederlandse uitleg.
Gisteren met der bezig geweest.
Het leiden en volgen gaat prima. Achteruit zetten terwijl ik vooruit kijk ook. Achteruit lopen terwijl ik zacht op haar neus drukt, doet ze ook.
Met stick en string over haar heen. Met string naast mij zwaaien. Achterhand draaien. Voorhand snapt ze nog niet goed (gaat dan achteruit). Aan 1 kant snapt ze dat beter, die kant kan ze ook wijken. Ook rondjes laten lopen en omdraaien.
Ben ik zo beetje ok bezig?