[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diphranil

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:18

@ Zwerte: Balen van je knie Boos!
Ik ga vanmiddag ook naar de huisarts met een dikke voet :S Snap er niks van.. Heb zaterdag en zondag gedanst (stijldansen) en zomaar last van mn voet gekregen en de pijn wordt steeds erger, kan me gewone schoen niet meer aan en niet op mn voet staan! Vaag hoor :S

@Willeke: Is je zadel gebasseerd op een engelse of een westernboom?

Vanmorgen even met de spuit appelmoes geoefend met Chap. Maar wat vond hij het spannend Boos! Begon weer helemaal te schudden met zijn hoofdje. Uiteindelijk vond hij de appelmoes wel lekker en heeft het wel lekker opgeslikt, maar als ik te dicht met de spuit bij zn mond kwam dan was de angst groter dan de trek ik appelmoes.

Kan je een wormenspuit ook geven met bv slobber???

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:38

diphranil schreef:
@Willeke: Is je zadel gebasseerd op een engelse of een westernboom?

Zo'n australian zadel is gebouwd op een Engelse boom.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:20

nou het lijkt me een erg interresant zadel

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:29

je kan wormenspuit prima met voer mengen maar sommige paarden vertikken het dan om te eten en das zo zonde van die spuit he? Dus eerst klein beetje proberen om te kijken of hij het wel op eet! Maar als hij het lust kan dat prima hoor.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:38

Zo, ik kom net terug van mijn paardbeest en ik kan straks meteen door naar de dokter voor een stel krukken of een rolstoel Tong uitsteken
om een lang verhaal kort te maken:

Paardlief stond lekker in de grote weide met haar vriendinnetjes, en dus wou ze lekker niet mee komen uit de wei. Wortels inpompen hielp ook al niet, ze liep vreeeeselijk te ouwehoeren en te springen en te rennen. Paard is nogal lomp met springen, dus ik deed nog een poging om haar een huuuuuge wortel te geven dat ze stil zou blijven staan, draaide ze zich om en rende met een bok weg.
Op zich niet erg, maar laat ik nou precies in de weg staan en een bok tegen mijn bovenbeen krijgen.

Ik ruil m in voor een shetlander, wat doet dit @#%#$@# zeer zeg Bloos!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:42

dat doet zeer he? Zou toch voor de zekerheid naar de dokter gaan zoals je al zegt, helemaal als het zoveel pijn doet!
Ik kreeg laatst tijdens het hoefjes optillen bij mn 2 jarige per ongeluk zijn achterbeen tegen mijn scheenbeen... was niet doelbewust van hem maar gewoon schoppen om los te komen. Nou dat heeft ook flink pijn gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:45

Sneu voor je, Airiin. Ach gut
Maar wel een mooie les om de bui van je paard te respecteren. Knipoog

Ik heb nu vakantie! Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:46

auw!!!! dat kan zeer doen!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:48

Volgens mij rook ze gewoon de ontwormspuit Clown
Ik bel zo mijn ouders even op, ik kan nauwelijks zitten (of uberhaupt bestaan, wat ik ook doe: het doet zeeeeeeeer) met de vraag of we ff naar de poli kunnen ofzo voor een stel krukken, dan kan ik morgen iig naar mijn werk (ga ik wel met de bus ofzo)

De laatste keer dat ik bij de poli was had ik een trap voor mn kop gehad Clown had echt niets gescheeld of ik was blind geweest of ik had een schedelbasisfractuur gehad Tong uitsteken zag er ook niet al te fleurig uit, helemaal niet toen mijn blauwe oog ging zakken en een soort reuzachtige paarse wal werd Huilen van het lachen

700 kilo paard in een flying kick is niet lief Clown

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:50

JoviBan schreef:
Sneu voor je, Airiin. Ach gut
Maar wel een mooie les om de bui van je paard te respecteren. Knipoog

Ik heb nu vakantie! Haha!

Ze moest een wormspuit he Tong uitsteken als ze verder niets wou had ik haar gewoon laten staan, maarja. Ik was al een beetje laat met ontwormen want die ellendige dingen zijn nu op recept, dus nu ik ze eindelijk binnenhad van agradi.nl wou ik m toch wel errug graag geven.

Yay voor vakantie! Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:53

Sterkte Aiirin Ach gut

Ik meldt me effe netjes af in dit topic Doei!
Misschien keer ik spoedig terug en misschien helemaal niet meer....moet effe over dingetjes nadenken.
Geloof nl. dat ik niet meer ben dan een "normal" die zonder bit rijdt, hoewel dat ook niet de correcte omschrijving is want zoals ik al eens eerder aanhaalde voor een normal doe ik dingen die totaal geen nut hebben Clown. Gevalletje identiteitscrisis zullen we het maar noemen Nagelbijten / Gniffelen

Nou ja anywayz wellicht tot ziens/schrijfs whatever, sommige zal ik her en der toch wel tegenkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:57

Komt dit nou door dat andere topic Timbers? Ik zou het wel jammer vinden als je hier niet meer zou komen...

Die hokjes en labeltjes zijn toch helemaal niet nodig? We zijn allemaal volwassen (denk ik Knipoog) en ik vind dat daarbij hoort dat je respecteert dat een ander sommige dingen anders doet. Ik ben ook geen die-hard natural.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:05

Timbers, ik vind je meer 'natural' dan ik ben hoor, ik rijd wel met bit alleen mijn paardjes staan 24/7 in de wei zonder deken en ik doe veel grondwerk. Zolang je maar kruiskruid bij volle maan hebt geplukt mag je in het topic Clown

Mijn ouders komen me zo ophalen om naar de poli te gaan trouwens, mijn moeder schoot meteen helemaal in de stress en ik moest een foto, blablabla. Hopelijk hebben ze daar ook ergens krukken ofzo want ik kom echt niet vooruit Nagelbijten / Gniffelen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:16

Andere topic heeft er wel mee te maken......we zijn inderdaad allemaal volwassen mensen daar heb je gelijk in RedPassion, maar ik baal gewoon van dat hokjes gedoe en ook wel een beetje van het feit dat het mij soms in verwarring brengt.

Mijn paarden staan wel veel op stal in de winter en een van de 2 staat onder dek......door van die discussies ga ik mezelf daar weer schuldig en rot over voelen, dat brengt me weer in verwarring en nou ja ik weet nu dus ook waarom Timber vandaag lekker bagger liep Knipoog. Ik niet "verzameld" zij ook niet, zoiets zeg maar....

Dus effe kijken of ik rust in de kop kan krijgen, de balans weer vinden en gevoelsmatig weer 100% staan achter hoe ik het doe en vooral lekker met mijn paardjes bezig zijn.

Het heeft dus niks met "jullie" te maken, meer even met mezelf Knipoog

Airiin nogmaalt sterkte Ach gut

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:18

Dankje Timbers Knipoog komt vast allemaal wel goed, ik kan er wel om lachen (behalve toen ik net de trap op hupste Nagelbijten / Gniffelen ) dus het zal wel niet levensbedreigend zijn.

Jij ook veel succes Knipoog hopelijk zien we je nog weer terug in dit topic!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:22

Aaah, sterkte Airiin!

Timbers, ik zou het jammer vinden als je gaat. En al helemaal als het om wille is van dat andere DEBIELE topic Haha! . Ook in dit topic is er niemand die over één ding hetzelfde denkt, maar dat is toch juist leuk? Anders hebben we straks helemaal niets meer om over te babbelen... Clown

Pft, heb het zo druk gehad de afgelopen dagen. Ik ga vanavond officieel het weekend inluiden, ff lekker de stad in! Wanneer zou ik toch over mijn 'feestbeestperiode' heen zijn, hmhm...

Doei! Tot zondagavond vrees ik. Zal wel weer geen tijd hebben om te bokken. Zaterdagavond vier ik mijn verjaardag. Mijn vriendinnen zijn al een aantal dagen heeeeeeel sneaky bezig, echt schattig! Ik hoop alleen niet op een huge supriseparty ofzo. We'll see, Go jij! Go jij! feest wordt het sowieso!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:37

Awwww alvast gefelici Dani!

Wel balen, ik zou zaterdag ook naar een concert van Mark Foggo gaan om er een recensie over te schrijven en daarna nog helpen afbreken (ik werk bij dat poppodium, vrijwillig) maar dat zit er denk ik niet in. Misschien dat ik een barkruk kan versieren en zo nog wat kan meekrijgen van het concert, heb er wel errug veel zin in namelijk Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:38

@Airiin: Ah, oké, dat van de wormspuit had ik even niet meegekregen. Knipoog Sterkte ermee!

@Timbers: als ik je filmpjes bekijk (onder andere), dan vind ik jou absoluut geen "normal". Lijk je d'r niet eens op. Knipoog Dat je nu weer even in verwarring bent over dat je paarden in de winter veel op stal staan, is alleen maar goed. Je bent getriggerd en moet daar dus even wat mee. Je komt er wel uit. Hier wegblijven zal je daar vast niet in belemmeren. Knipoog

Dani62 zit dus nog in de feestbeestperiode Tong uitsteken . Veel plezier met feestbeesten dit weekend en alvast een gezellige verjaardag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:39

Timbers, ik begrijp je wel, ik heb dat een tijdje geleden ook gehad. Ik hoop dat je eruit komt, en ik hoop ook echt dat je hier terugkomt Ach gut

Dani, veel plezier dit weekend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:40

Mark Foggo?!? Bloos! Bestaat die nog? Haha!
Volgens mij heb ik nog ergens een verstofte elpee van 'm liggen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:10

timbers, erg jammer dat je gaat maar is je eigen keuze. Ik vind je ook best natural, iig genoeg voor dit topic. En wat maakt het eigenlijk uit wat voor stempeltje je krijgt? Niks toch?
En twijfelen of je wel goed bezig bent is alleen maar goed, het houd je alert! Over een tijdje heb je er vast weer alle vertrouwen in en hopelijk kom je nog eens terug! Ik ken het zelf maar wat goed, ik twijfel continu of ik wel goed genoeg ben voor rocky... of ik zo'n jong dier niet verpest... maar hij laat me gelukkig steeds het tegendeel zien!

dani: veel plezier met feesten!

airiin: veel sterkte, ben benieuwd of er meer aan de hand is dan een klap op je spier (quadriceps heeft de klap gehad denk ik? voorkant bovenbeen?), ik hoop voor je van niet! Wel balen hoor!

Ik baal ook als een stekker, mn knie is weer vreselijk dik en pijnlijk.... nog niet minder dan gister... gelukkig komt morgen de fysio weer voor extra controle!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:18

Jaa denk laat me maar eens aanmelden..

Ben Marjolein 18 jaartjes jong jarig op 20-12-1989
Doe MBO Spw opleiding tot gehandicapten begeleider
gek op allerlei dieren , heb zelf 2 frettem ,2 konijnen, 2 poezen, 1 cavia, en een pony
ohwja en nog 2 kippen.
Naja me pony dus;)
Is Welsh C merrie van 8 jaartjes jong, vreselijk eigenwijs en hebben al veel mensjes naast gelegen.
Ik doe met haar natural horsemanship en staat 24/24 buiten altijd dus Tong uitsteken stallen zijn er overigens ook niet.
Ze heeft nog 3 weide genootjes. We doen bitloos rijden.
We rijden verder eignelijk geen wedstrijden maar aanstaande zondag gaan we kijken of het iets voor ons is
Dan rijden we de Cross in holten.
AAngezien ik bezig ben met mijn rijbewijs en mijn eigen trailer opgeknapt word wil ik straks meer uitjes met haar gaan maken.
Nederland is verkennen alle mooie plekjes en ruiter routes
Daarnaast gaan wij volgend jaar onze 1e endurance wedstrijd rijden (proef) kijkdn of dat iets voor ons is.

http://img171.imageshack.us/my.php?image=sophieenik2mj5.jpg
Dit zijn sophie en ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:07

Welkom Marjolein Lachen Leuke pony heb je!

Puur uit interesse; rijd je de cross (als in: SGW?) ook bit- en boomloos?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:15

Dankje;) Ben erg trots op me meisje haha

Nou we hebben helaas nog een ander zadel dus voorlopig blijf de barefoot (gaat zo wie zo niet weg)
maar ben aan sparen voor ander zadel erbij. We kunnen 80 springen en dat word gewoon lastig nu(door de barefoot), maar aankomend zomer komt als goed is me nieuwe zadel.
maar we rijden de cross bitloos en boomloos, overigens alle onderdelen, ben zelf erg benieuwd hoe sophie eronder is, dit is de 1e wedstrijd in haar hele leven(naja warschijnlijk dan)

Dit is onze eerste wedstrijd ook dus even kijken hoe uitpakt, maar volgens mij andere sgw wedstrijden mag je niet bitloos starten dat zijn er maar weinig.(helaas)

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:42

Goedenavond allemaal!

We zijn wel een stelletje mankepoten bij elkaar Tong uitsteken Airiin kreupel, ik ook (vanmiddag bij huisarts geweest en een overbelaste of gekneusde spier in me voet, hele voet dik en kan er niet op staan), Willeke met blessure, Zwerte met de knie... Clown

Gezellig zooitje Tong uitsteken

@ Timbers: Jammer dat je gaat. Ik heb in dit topic niet het gevoel dat mensen allemaal hetzelfde doen of denken of elkaar in een bepaalde richting willen duwen. Ook mijn ventje staat nu weer op stal snachts en als ik niet kom en de boer het druk heeft dan ook overdag, maar ik probeer hem er zoveel mogelijk uit te doen. Wat je laat zien met je paard in je filmpjes vind ik erg mooi en leerzaam om naar te kijken. Ga lekker je eigen weg en doe wat jij denkt dat goed is. Vond dat je een goede inbreng had hier. Hopelijk tot de volgende keer Doei!

@ MSophie: Welkom hier Lachen