Ik rij ook graag zonder bit, maar als ik naar buiten ga hang ik er toch een in, ook al doe ik er vrijwel niks mee, voor de aansprakelijkheid, mocht er iets gebeuren dan pakken ze je er wel op.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
roest schreef:Wat ik niet helemaal begrijp is dat het op een gegeven moment verplicht is geworden voor koetsiers om een bit te gebruiken (vroeger liepen de werkpaarden alleen op een linkerleidsel aan het halster) en dat je nu zomaar zonder bit de straat op mag![]()
Ik rij ook graag zonder bit, maar als ik naar buiten ga hang ik er toch een in, ook al doe ik er vrijwel niks mee, voor de aansprakelijkheid, mocht er iets gebeuren dan pakken ze je er wel op.
fojoe schreef:roest schreef:Wat ik niet helemaal begrijp is dat het op een gegeven moment verplicht is geworden voor koetsiers om een bit te gebruiken (vroeger liepen de werkpaarden alleen op een linkerleidsel aan het halster) en dat je nu zomaar zonder bit de straat op mag![]()
huh?![]()
volgens mij kunnen ze je echt niets maken of je nu met of zonder bit rijdt.
(dat had laatst iemand in een of ander topic nagevraagd bij de verzekering)
met een koets kan ik het nog begrijpen, je communicatiemiddelen met het paard zijn beperkter.
maar wat dacht je van zit-, gewichts- en beenhulpen?
ik rijd zonder bit, meestal buiten, en ik heb nu niet meer of niet minder te zeggen dan vroeger mét bit.
ik weet niet hoe het in nederland zit, maar in belgië staat er in ieder geval niets in het verkeersreglement over een bit