Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
geeneens een zweep om bij te tikken oid
Cheveyo schreef:Die 3 merrie van jou is toch een heel ander paard dan haar merrie? hoe kun je nou 2 dieren met elkaar vergelijken...
Maartje1990 schreef:Allebei mijn paarden lopen gewoon aan het halster zo de trailer op, geen zweep en geen dually halster voor nodig hoorgeeneens een zweep om bij te tikken oid
En toen kochten we nummer 3 erbij en die heeft zo zijn eigen gedachten over trailers en over dikke middelvingers
messica schreef:Zoals ik al zei werkt voor mij het dually halster perfect
Cheveyo schreef:wat is 'geweld'? druk geven?
messica schreef:Ff de van dale geraadpleegd:
ge·weld (het)
1 uitoefening van macht
2 kracht die met hevigheid, onstuimigheid wordt uitgeoefend
3 zeer sterk gedruis
Ik denk dat jij Waratje een overdreven beeld hebt gevormd bij geweld. Ik vind druk op de neus wat voor een paard onprettig is geen geweld! Bij geweld denk ik aan hele andere dingen..!!
.
En inderdaad als het voor jezelf werkt en je er goed bij voelt, en ik kan zien dat mijn paard nu tien maal gelukkiger en ontspannender is dan is het toch goed. Kan half bokt het dually halster een prutding vinden, maar dat zal mij een rotzorg zijn

Maartje1990 schreef:Allebei mijn paarden lopen gewoon aan het halster zo de trailer op, geen zweep en geen dually halster voor nodig hoorgeeneens een zweep om bij te tikken oid
(ik heb haar met kopen gewoon hierheen gereden.. aangezien ik haar zo ongeveer 'van de buren' gekocht heb
) máar ik weet wel dat ze járen wedstrijden gereden heeft (bij mij niet) en hiervoor is ze vast en zeker ook regelmatig de trailer op gemoeten dus ik vermoed dat ze dat opzich ook wel braaf doet met een halster. En mijn paard kennende.. zou ze nog zo die trailer oplopen zónder halster als ik haar gewoon roep. Beest kijkt nog niet op als er een fazant voor haar neus kakelend omhoog vliegt
bk_lover schreef:maar dat zegt niks over trailerladen.. wel goed dat je eerlijk zegt dat je haar nog nooit eerder hebt geladen..
máar ik blijf erbij.. dat een paard ook gewoon op de trailer gezet kan worden zónder dat halster. Ik vind het ook niet zo vriendelijk ogen zoals meneer Roberts dat doet.. dat 'trekken' en dat terug'jagen''.. nee.. geef mij maar een gewoon haltster.. en laat me dan maar een paar weken daarmee bezig zijn