Meisje die al haar woede op pony's af richt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Re: Meisje die al haar woede op pony's af richt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 07:24

Ik weet wel dat ze geen dingen mee heeft gemaakt , die echt heel erg zijn , wel 2 mensen zijn overleden in haar familie , maar dit probleem speelt al veel langer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 08:56

sonjim schreef:
Je kunt iemand met Autisme niet genezen, maar deze persoon en de omgeving kunnen wel leren hoe ze ermee om moeten gaan. Om meteen te zeggen dat dit meisje niet meer te redden is en dat mensen die denken dat er wel hulp mogelijk is, s' nachts moeten gaan dromen vind ik wel erg ver gaan.

Niet iedere autist is een gevaar voor zijn of haar omgeving en niet alle criminelen hebben een psychische stoornis die vergelijkbaar is met autisme of dergelijke.

En inderdaad ieder kind wat geholpen kan worden om niet af te glijden is er eentje. Wij kennen de situatie niet van het meisje, wie weet heeft ze wel vanalles meegemaakt, of heeft een probleem met zichzelf, waarom zou je zo'n jong meisje dan niet mogen proberen te helpen, wie weet gaat het met een beetje hulp stukken beter en leert ze haar woede te beheersen en anders te uitten.

o.k dan leren we de pony hoe die met dit meisje moet omgaan.......

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:32

geerke schreef:
o.k dan leren we de pony hoe die met dit meisje moet omgaan.......

Hoe kort door de bocht geerke!!!
Blijkbaar lees je niet eens fatsoenlijk wat er hier neergezet wordt!

Dit kind heeft gewoon nood aan structuur, ze moet weten op welke manier ze haar woede kan afreageren zonder daar anderen mee te kwetsen (fysiek en/of mentaal). Je doet net of ze een gestoorde psychopaat is :s

Als je van iedere persoon die iets af wat afwijkt van het 'normale' al psychopaten gaat maken, waar zijn we dan mee bezig... komaan zeg!

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:35

sannekeee schreef:
geerke schreef:
ze is gestoord,snel ouders inlichten,en onder behandeling van een psych zetten!!!!

Hallo , GESTOORD ? gestoord is ze niet , maar ze heeft wel wat problemen .
Ik snap dat je dit advies goed bedoelt en dat je dit zielig vind voor die dieren , maar plz. gebruik ander taal gebruik want ze is niet gestoord. ( behalve als je dit bedoel als Pdd nos ofzo )
Maar ik denk wel dat ze iets heeft , iets van Pdd nos ?
dat zit wel in haar familie.

dus volgens jou zij kinderen met PDD-NOS gestoord???? Boos! Boos! Boos! Boos!
van dit soort opmerkingen wordt ik nou heel pissig

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 10:44

Wie zegt dat ? Ik niet . Ik bedoel , je kan de trem gestoord , ook zien als een of ander afwijkend gedrag. Pdd nos is afwijkend gedrag , dus ik vroeg even of ze dat mischien bedoelden met gestoord ? Ik vind zelf de trem gestoord niet kloppen , maar wel als ze gwn afwijkend gedrag bedoelt want dat heeft ze zeker !! Als je Pdd nos hebt , dan ben je niet gestoord , behalfe als je hier gwn afwijkend gedrag mee bedoelt .. ( het licht er dus aan wat je bedoelt met gestoord )

@ Cids : Ik denk niet dat je begrijp wat ik bedoel in mijn bericht..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 11:12

Hallo allemaal ,

Heb net weer een vervelende foto gezien van haar met haar verzorg paardje , zij met een zweep , de pony komt naar haar toe , en je zie haar hem een harde klap geven.. Boos!
Erg rot voor dat beestje , en dan staan haar moeder er ook nog achter !! En ze zegt natuurlijk weer niks , ik weet zeker dat ze dit beestje ook weer gaan verpesten !! Boos!
Ze denken ook helemaal niet aan dat beestje !!
Alleen aan haar plezier !! Boos! !!

Ben echt boos / verdietig voor dat jonge paardje !!

Groetjes..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:26

inderdaad ,pddnos,of god mag weten wat het is en hoe het heet,het intereseert mij helemaal niets!!!!
Hier is een pony weer de dupe,daar gaat het bij mij om!!!
En als z'on moeder dan ook nog toekijkt....heeft die ook een stoornis...verboden om ook maar in de buurt van dieren te komen lijkt mij,zowel moeder als dochter.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:31

Een hamster in een loopbal doen en vervolgens wegschoppen?!
Die is zeker niet helemaal goed in haar bovenkamer, wat een geschift kind!
Hier moet je zeker wat aan doen, want dit kan echt niet, paarden en pony's slaan etc ..

Het ergste is nog wel dat haar moeder er dus doodleuk bij staat te kijken maar niets doet,
ik zal haar eens in een loopbal stoppen en vervolgens wegstoppen, of zonder reden slaan .. Verdrietig

sannekeee schreef:
Ik weet wel dat ze geen dingen mee heeft gemaakt , die echt heel erg zijn , wel 2 mensen zijn overleden in haar familie , maar dit probleem speelt al veel langer.

In mijn familie sterfen ook mensen, maar dat is geen excuus om vervolgens dieren te mishandelen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:33

hi,hi,wel een grote loopbal nodig....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:35

ik denk dat dat kind blij moet zijn dat ik 1200 km ver weg woon,ik had haar graag eens opgezocht....voor een goed gesprek uiteraard....

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:57

sannekeee, ik doelde niet op jouw opmerking, maar op die van geerke. Nl : "maar plz. gebruik ander taal gebruik want ze is niet gestoord. ( behalve als je dit bedoel als Pdd nos ofzo )"
Hier maak ik dus op dat mensen met PDD-NOS dus wel als gestoord gezien mogen worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:00

er is toch sprake van een stoornis?
Dan heb je dus gestoord gedrag,ik zie hier het probleem niet zo van...

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:05

Ik vind het persoonlijk om mensen met een ontwikkelingsstoornis gestoord te noemen echt niet kunnen. Gestoord vind ik een zeer grove term. Ben er mee eens dat meisje niet spoort, maar om nu alle mensen/kinderen met PDD-NOS gestoord te noemen gaat me echt te ver. Zelf heb ik een dochtertje hiermee en deze opmerking ervaar ik als zeer kwetsend. Mijn dochter is zeer zorgzaam en lief.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 13:51

Ja, dar snap ik , maar ik denk niet dat ze dat bedoelt met gestoord , maar ik vind het ook wel een groot en negatief woord. Kinderen met pdd nos , zijn ook allemaal anders , die reageren natuurlijk niet allemaal hun woede af op dieren.
En ik ken ook mensen met pdd nos , die heel aardig zijn , allen wel regelmaat enzo , nodig hebben.
Maarja , haar gedrag is echt heel erg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:28

cids schreef:
Ik vind het persoonlijk om mensen met een ontwikkelingsstoornis gestoord te noemen echt niet kunnen. Gestoord vind ik een zeer grove term. Ben er mee eens dat meisje niet spoort, maar om nu alle mensen/kinderen met PDD-NOS gestoord te noemen gaat me echt te ver. Zelf heb ik een dochtertje hiermee en deze opmerking ervaar ik als zeer kwetsend. Mijn dochter is zeer zorgzaam en lief.

je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen hoor...bij mij is iemand pas gestoord als hij mensen of dieren bewust pijn doet,en dan maakt het mij niet uit wat voor mooie naam onze onderzoekers/geitewollensokken ervoor bedacht hebben.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:26

misschien als je zegt dat julli esamen gaan rijden en dat die NH lerares erbij is en helpt.
in ieder geval vreselijk om te zien dat ze zich niet realiseerd dat dieren vaak nog veel gevoeliger zijn dan mensen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:47

Dat snap ik dus niet! Dat die moeder daar niets van zegt! Hoe wil je dat je kind normen en waarden meekrijgt als je ze zelf niet meegeeft :s

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:53

Bah wat haat ik dat soort gedrag!

Het lijkt mij overduidelijk dat dat kind gedragsgestoord is en hulp en begeleiding nodig heeft.

Wat betreft dat PDD NOS, dat is een gedragsstoornis, en als je dat gestoord noemt, dan heb je volgens mij gelijk... (wat is hier niet logisch aan?)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:07

laura1986 schreef:
Wat betreft dat PDD NOS, dat is een gedragsstoornis, en als je dat gestoord noemt, dan heb je volgens mij gelijk... (wat is hier niet logisch aan?)

De uitdrukking "gestoord" heeft ondertussen een negatieve klank gekregen door het gebruik ervan. Hoewel het dus feitelijk een correct woord ervoor zou moeten zijn, is de lading ervan niet meer neutraal en kun je het woord ook niet meer neutraal gebruiken. Zodra je dit woord gebruikt geef je dus een negatieve boodschap en dat is voor mensen met een kind met bijvoorbeeld Pdd nos heel kwetsend. Want niet ieder kind met een gedragsstoornis is negatief bezig.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:37

Ok Waratje, kan ik me in vinden;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:46

Mooi Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 11:51

De ouders weten nog niet af zij naar mijn leerares mag gaan ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:51

Ouders heropvoeden en zolang het kind in een bench lijkt me wel even een oplossing Knipoog
Als ik lees dat die moeder er bij staat als zij een pony een optater verkoopt met een zweep, is er met de normen en waarden binnen dat gezin duidelijk iets compleet mis.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:17

suleilitha schreef:
Ouders heropvoeden en zolang het kind in een bench lijkt me wel even een oplossing Knipoog
Als ik lees dat die moeder er bij staat als zij een pony een optater verkoopt met een zweep, is er met de normen en waarden binnen dat gezin duidelijk iets compleet mis.

Leuk idee... want over normen en waarden wordt vaak alleen gesproken. Als ze dat nu eens in de praktijk gingen toepassen zou de wereld er een stuk leuker en diervriendelijker van worden!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:41

laura1986 schreef:
Bah wat haat ik dat soort gedrag!

Het lijkt mij overduidelijk dat dat kind gedragsgestoord is en hulp en begeleiding nodig heeft.

PDD Nos is geen gedragsstoornis, maar een ontwikkelingsstoornis en dat is een groot verschil. De ontwikkeling van deze kinderen verloopt niet hetzelfde als bij andere kinderen. Sommige kinderen met PDDNOS hebben een gedragsstoornis. Maar zeker niet alle kinderen met PDD Nos (of een andere vorm van autisme-aanverwante aandoeningen).