Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sonjim schreef:Je kunt iemand met Autisme niet genezen, maar deze persoon en de omgeving kunnen wel leren hoe ze ermee om moeten gaan. Om meteen te zeggen dat dit meisje niet meer te redden is en dat mensen die denken dat er wel hulp mogelijk is, s' nachts moeten gaan dromen vind ik wel erg ver gaan.
Niet iedere autist is een gevaar voor zijn of haar omgeving en niet alle criminelen hebben een psychische stoornis die vergelijkbaar is met autisme of dergelijke.
En inderdaad ieder kind wat geholpen kan worden om niet af te glijden is er eentje. Wij kennen de situatie niet van het meisje, wie weet heeft ze wel vanalles meegemaakt, of heeft een probleem met zichzelf, waarom zou je zo'n jong meisje dan niet mogen proberen te helpen, wie weet gaat het met een beetje hulp stukken beter en leert ze haar woede te beheersen en anders te uitten.
geerke schreef:o.k dan leren we de pony hoe die met dit meisje moet omgaan.......
sannekeee schreef:geerke schreef:ze is gestoord,snel ouders inlichten,en onder behandeling van een psych zetten!!!!
Hallo , GESTOORD ? gestoord is ze niet , maar ze heeft wel wat problemen .
Ik snap dat je dit advies goed bedoelt en dat je dit zielig vind voor die dieren , maar plz. gebruik ander taal gebruik want ze is niet gestoord. ( behalve als je dit bedoel als Pdd nos ofzo )
Maar ik denk wel dat ze iets heeft , iets van Pdd nos ?
dat zit wel in haar familie.

!!

sannekeee schreef:Ik weet wel dat ze geen dingen mee heeft gemaakt , die echt heel erg zijn , wel 2 mensen zijn overleden in haar familie , maar dit probleem speelt al veel langer.
cids schreef:Ik vind het persoonlijk om mensen met een ontwikkelingsstoornis gestoord te noemen echt niet kunnen. Gestoord vind ik een zeer grove term. Ben er mee eens dat meisje niet spoort, maar om nu alle mensen/kinderen met PDD-NOS gestoord te noemen gaat me echt te ver. Zelf heb ik een dochtertje hiermee en deze opmerking ervaar ik als zeer kwetsend. Mijn dochter is zeer zorgzaam en lief.
laura1986 schreef:Wat betreft dat PDD NOS, dat is een gedragsstoornis, en als je dat gestoord noemt, dan heb je volgens mij gelijk... (wat is hier niet logisch aan?)

suleilitha schreef:Ouders heropvoeden en zolang het kind in een bench lijkt me wel even een oplossing
Als ik lees dat die moeder er bij staat als zij een pony een optater verkoopt met een zweep, is er met de normen en waarden binnen dat gezin duidelijk iets compleet mis.
laura1986 schreef:Bah wat haat ik dat soort gedrag!
Het lijkt mij overduidelijk dat dat kind gedragsgestoord is en hulp en begeleiding nodig heeft.
Wat betreft dat PDD NOS, dat is een gedragsstoornis, en als je dat gestoord noemt, dan heb je volgens mij gelijk... (wat is hier niet logisch aan?)