Rhinoooow schreef:nou dit is pas een fijn topic geworden. het is waar, er zijn verschillende manieren om te bereiken wat we willen. en dat sommige dingen overdreven zijn, daar ben ik het helemaal mee eens. het willen geld slaan uit allerlei wanpraktijken bestaat al lang.
uiteindelijk moet je het met je ziel doen, niet met je attributen, mooie praatjes of wat dan ook.
heb die reeks eens bekeken. wnr die vos neerligt in het tweede deel en hij erop zit, heel tof, rustig aaien. en dan plots begint hij heen en weer te schommelen en vervolgens schopt hij dat paard alsof hij een ruitertje is op een manege in de les wanneer ze eens in galop willen.
polly2 heeft idd uitspraken waar ik het helemaal mee eens ben.
en vond in het topic niet echt een antwoord vanuit HH standpunt waarom het goed zou zijn om je paard neer te laten liggen. als ik het goed begrijp doen ze dat uit zichzelf en maakt de HH daar gebruik van?
zover ik begrepen heb, bind me er niet aan vast, ik heb namelijk een andere trainingsmethode gezien. Is het spelen met hormonen c.q. lichaamseigen stoffen waardoor het dier (in dit geval het paard) rustig wordt. Zover ik het begrepen heb, maar ik heb me er niet in verdiept, nogmaals, bind me er niet aan vast is dit een vorm van doping.