Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
was voor het huiskamertopic bedoeld
liljebo schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
was voor het huiskamertopic bedoeld
![]()
![]()

maar het duurt nog ff voordat ie klaar is. Maar dan zal ik een foto plaatsen.
Het enige dat ik vind is dat de singelstoten en de riem voorop van matige kwaliteit zijn voor die prijs
ellepel schreef:ik zie dit topic net staan.
bij mij op stal ligt ook een barebackpad.
ik heb geen idee welk merk het is,maar het is er eentje met westernbeugels er aan.
ik wil er mee gaan rijden, is er nog iets wat jullie me kunnen vertellen waar ik rekening mee moet houden??
hoe stevig het zal zitten daar kom ik wel achter.
denk dat ik met opstappen wel even moet uitkijken dat ik er niet overheen glij![]()
maar verder...hoe zit dat met die eventuele drukpunten?

MarvanTom schreef:@ geluksvogel: ik heb geen idee waarom je zo anti-barebackpad met beugels bent.
Mijn ervaringen met de barebackpad & beugels is gewoonweg goed te noemen. De pad nodigt nl. niet uit om echt in de beugels te gaan hangen of staan. Je moet het zien als hulpmiddel om je zit te vinden, zeg maar. En met de druk op je paards rug zal het dan dus ook wel meevallen.
Als je paard een misstap maakt op ongelijk terrein kan je beter wel beugels hebben: je evenwicht kan je beter terugvinden met als schokdempers je enkels, knieen, heupen en zit met beugels dan enkel je zit. Dit zal ook het paard helpen eerder te herstellen van de evenwichtstoornis zonder dat je er half naast hangt, per ongeluk in de mond trekt of naast ligt.
Citaat:ja maar ook dan ontstaat er druk door dat je toch er in hangt !
of je moet ze zo lang hebben dat je het alleen achter de oren is (beetje moeilijk uit te leggen!)
als je evenwicht nog niet zo goed is zou ik toch eerst nog even met zadel oefenen !
bijv. zonder teugels lichtrijden of zonder beugels gaan draven en galoperen dan krijg je al snel een goede evenwicht!!
dit heeft erg goed gewerkt bij mij!!!![]()
dus toch nog maar even oefenen zeg ik!!