De werking van de paardenvacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: De werking van de paardenvacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:02

Dank je wel voor je uitleg, Waratje Lachen . Ik heb mijn kleine van 2,5 om me heen eh... 'denderen' Haha! en ik zit ondertussen te mailen, de admi te doen, telefoontje te plegen, vandaar dat ik even de concentratie niet had/heb om het hele topic door te lezen..... Knipoog
Maar ik snap het nu. Ja

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 19:38

Citaat:
helaas heeft de arabier hier op stal het echt nodig...
Hij is voor dood afgeschrteven geweest na 2x droes en longonsteking, hij is weer opgelapt in een kliniek
En moét nu met een deken staan bij nat en waaierig weer.

En de eerste de beste die zegt dat dit niet klopt, mag hier zelf even komen kijken Lachen

dus het verhaal van '' een paard is niet gemaakt een deken te dragen'' klopt niet hélemaal

het verhaal klopt nog wel steeds.

Helaas heeft jou paard iets opgelopen waardoor hij nu gewoon wat extra bescherming nodig heeft. In mijn ogen niks mis mee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:43

mja oke.. het is er niet voor gemaakt, maar veel kwaad kan het niet Knipoog

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:59

Onze paarden worden ook niet meer uitgeselecteerd op waterdichtheid,
er blijven dus exemplaren in leven die in de natuur allang bezweken waren.

Maar op zich zijn de meesten het er wel over eens dat je het per paard moet bekijken in dit topic, toch?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:25

Citaat:
Onze paarden worden ook niet meer uitgeselecteerd op waterdichtheid,

Misschien moeten we ze dan maar wassen met die speciale waspoeder voor ski jacks. Ik heb nog een flesje staan Haha!

Fjordenmans was vandaag uitgebroken Whoosh! leefde zich even flink uit op het natte weiland alvorens lekker onderuit te glijden.
Gelukkig gaan morgen die pokke ijzers eronder vandaan. Duivel

Daarna was het heel goed te zien dan de vacht isoleert Haha! de bagger lag bovenop Haha!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:32

Citaat:
Misschien moeten we ze dan maar wassen met die speciale waspoeder voor ski jacks. Ik heb nog een flesje staan

Mag ik dat flesje om mee te douchen? Haha!
k was vandaag doorweekt tot op mijn ondergoed, nadat ik de paddock schoongedingest had.

Ponys stonden me nog net niet niet uit te lachen. Ze hebben sinds vorige week een afdak, wij vonden het te bar worden. Ze staan er meestal gezellig naast. Haha!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:59

ik heb er twee buiten, zonder schuilstal helaas. Maar beter dat dan verplicht elke nacht op stal.

Van de zomer zijn er ook een aantal dagen geweest dat het achter elkaar goot van de regen! Toen stond mijn welsh x ? pony ook 24/7 buiten en zelfs met zijn zomervacht had hij niet koud. Maar toen maakte ik me wel zorgen, omdat hij alleen die zomervacht had die de regen eigenlijk niet kon afvoeren.

Ik heb er nu ook een appaloosa veulentje bij, 7 maand oud en shetter formaat. Haar vacht is nog veel dikker! Van de week bleef t al 2 dagen regenen en regenen, t hield niet op. Ik heb ze beide uit de wei gehaald, tilde de haren op en daaronder: droog! Net als de foto's op pagina 1, net dakpannen waar de regen vanafdruppelt. Het veulen heeft nog veel langere haren als mijn c pony, bij haar was er nog geen 1/4 van de vacht nat gewoon, zo dik dat die is! Ik maakte me wel even zorgen, maar toen ik dat zag absoluut niet meer Haha! Tevens staan ze op de wei, weles waar kaal, maar ze hebben iets te knabbelen en krijgen hooi bijgevoerd. Als er 1 of 2 het echt niet meer houden buiten kunnen ze een paar uur of een nachtje op stal komen.

Wat ik wel nog wil opmerken: je kunt niet alle paarden over 1 kam scheren, er zijn er gerust die niet de juiste vacht hebben om altijd buiten te staan, in de natuur zouden die paarden dan ook niet overleven. Wij houden die in leven door een deken op te doen. Maar ik zou dat niet consequent doen, hoeveel dagen zijn er nu geweest met zoveel regen sinds de zomer? MAXIMAAL 4, verder was t altijd weer een halve dag droog. Ik zou er dus voor kiezen om hem op die hele slechte dagen een paar uur binnen te zetten, of met deken.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:13

Ik heb mijn paard dit jaar voor t eerst zonder deken staan.. wat een verademing.. Voor hem én voor mij..
Ik kan maar 1 nadeel vinden.. en dat is dat mijn paard is zijn vorige leven varken was:
Afbeelding
Afbeelding
Viespeuk Haha! maar mooi om te zien, hoe de vacht eronder droog is gebleven!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:07

Prachtige foto's Steph! Haha!

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:45

ik heb mijn paard tot mijn spijt dit jaar wel onder een deken gezet. dit had ik gedaan omdat ze heel snel zweet onder het rijden.ik had oo verwacht dat ik nog heel veel zou trainen, maar door omstandigheden gaat dat niet. ondanks dat ik op tijd ben begonnen met die klote dekens heeft ze nu toch een vrij dikke vacht. omdat ze nu gewend is aan haar deken haal ik hem er maar niet meer vanaf want dan heb je wel kans dat ze kou pakt. ze heeft niet zo'n hele dikke op hoor, een 350 grams.
denken jullie dat ze het met dat ding op koud kan krijgen?? omdat ze misschien haren niet omhoog kan zetten ofzo?? scheren ga ik soieso niet doen want dat vind ik niks.
ik weet iig wel dat dat ding volgend jaar in de kast blijft hangen als ik zo weinig rijdt.

xxx

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:51

Prachtig die die vacht van jouw varken LL Haha!
Zo zie je maar dat ook varkens een schitterend droog huidje hebben onder hun moddervacht Tong uitsteken

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:45

Maanling schreef:
Laatst las ik in een dekentopic: ja, ik leg nu die en die deken op want ik vind het nu echt wel koud buiten!

Dan gaan mijn haren recht overeind staan… feit dat een mens het wat koud vindt wilt nog niet zeggen dat het koud is voor paarden. Werkelijk. Ik heb me met moeite kunnen inhouden om te reageren.

Dat noemen ze projectie Clown Ik ben het er ook mee eens, waarom denken sommige mensen dat paarden een vacht hebben. voor de sier???