Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Waratje schreef:Verder vind ik de meeste bitloze optomingen toch te vaag in het doorgeven van je handhulpen. Je mist een stuk precisie (dit geldt dus met name bij het gymnastiseren).
Nadya schreef:Waratje schreef:Verder vind ik de meeste bitloze optomingen toch te vaag in het doorgeven van je handhulpen. Je mist een stuk precisie (dit geldt dus met name bij het gymnastiseren).
Misschien moet je wat minder met je handen gaan rijden en wat meer met je zit en focus. Dat is wat ik nu doe bij het bitloos inrijden van mijn jonkie en ik vind het echt een verademing om zo te rijden. Keihard werken is het ook trouwens, maar de resultaten zijn het dubbel en dwars waard.
Citaat:dat gaat dus echt niet met een bitloze optoming, die geeft veel meer signaal-met-ruis.
Visconti schreef:Citaat:dat gaat dus echt niet met een bitloze optoming, die geeft veel meer signaal-met-ruis.
Ben ik niet met je eens, een kaptoom werkt bijvoorbeeld super precies. Net zou als een touwhalster, zijn beide vrij scherpe optomingen maar wel degelijk precies
)
silll91 schreef:Ben toch benieuwd hoor.. hoe de mijne zal reageren zonder bit, en dan vooral in de bossen.
Zeeuwtje68 schreef:Hoi, Ik ben van plan om ook te gaan beginnen met bitloos.
Omdat ik al het 1 en ander heb gelezen erover.
Heeft het mijn interesse erg gewekt![]()
Dus nu vraag ik mij af. Wie er allemaal bitloos rijd?
Hoe heb je de overstap gemaakt?
Met welke optoming rij je?
Wat doe je? Ik bedoel hiermee dressuur, buitenritten enz....
Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!
. Daarom voor mij en mijn paard vanaf het begin bitloos en zo gaan we verder. Zeeuwtje68 schreef:silll91 schreef:Ben toch benieuwd hoor.. hoe de mijne zal reageren zonder bit, en dan vooral in de bossen.
Probeer het gewoon eens uit, dan wel in een omheinde omgeving en kijk hoe je paard reageerd
alleen heel erg wennen ( vind ik). het is vooral met je benen dus dat is wel hetzelfde gebleven, maar je voelt je veel vrijer vind ik.. 1 met je paard
[/quote]
alleen heel erg wennen ( vind ik). het is vooral met je benen dus dat is wel hetzelfde gebleven, maar je voelt je veel vrijer vind ik.. 1 met je paard
[/quote]
Zeeuwtje68 schreef:Probeer het gewoon eens uit, dan wel in een omheinde omgeving en kijk hoe je paard reageerd
[/quote]
Tinkerloos schreef:Ik ga wel gewoon met touwhalster naar buiten,gaat prima.
maar ik zou het zelf niet doen! Ik heb ook iets te hete paardjes en niet te vergeten te jonge onervaren daarvoor i.m.o
Ik durfde eerst ook alleen bitloos in de bak te rijden omdat ik me daar nog niet zeker genoeg voor voelde. Uiteindelijk gewoon de stap gewaagd en het ging allemaal super, mijn paard kan buiten soms ook nog best pittig zijn maar hij is er alleen maar rustiger op geworden sinds hij bitloos naar buiten mag. We rijden nu iets van 1.5 jaar bitloos en ik kan me ook echt niks anders meer voorstellen. Het is nu zelfs zo erg dat ik het echt dood eng vind om met bit te rijden, bitloos voelt gewoon veel veiliger