Bitloos bijzetten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Bitloos bijzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:28

Inderdaad. Is in NL zo'n begrip, maar dat zal in Spanje wat minder een gevleugelde uitdrukking zijn. Knipoog

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:13

ah brr die stapmolens. Ons paard zat er vroeger ook in. Maar daar was het nog net iets erger: ze hadden het zo geforceerd dat er snok op de stapmolen zat, dus als ze te traag gingen en dat ding tegen hun kregen, kregen ze een felle snok Verdrietig ...

Verder moet het zijn dat je paard echt gespannen is in de stapmolen... dus hulpmiddelen om hen toch ontspannen te krijgen is soviso al niet goed..

Mja... succes ermee

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:11

Een snok???
Je bedoeld zeker een schok?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:17

Haha dat dacht ik ook Tinkerloos Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:26

Dat heb je hé,met Belgen en Nederlanders..
Soms komen er woorden voorbij die ik echt niet kan plaatsen...
In het begin moest ik ook erg wennen aan piste,dat woord gebruiken wij voor de ring in het circus,en voor de belgen is het een ander woord voor de bak.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:28

Ja inderdaad ja, dat noemen hun bak ja..

Piste dat vind ik zo'n duur woord voor een bak..

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:29

Een schok op de rekken van de molen?
Das vrij algemeen hoor!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:34

ikje schreef:
Das vrij algemeen hoor!

Serieus? Dat is nou nog eens wreed! Mensen die zo'n ding als training voor hun paard gebruiken geven ook echt niets om dat dier! Die horen zeker thuis onder de dierenbeulen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:29

MLoeser schreef:
ikje schreef:
Das vrij algemeen hoor!

Serieus? Dat is nou nog eens wreed! Mensen die zo'n ding als training voor hun paard gebruiken geven ook echt niets om dat dier! Die horen zeker thuis onder de dierenbeulen!

Welkom in de werkelijke paardenwereld. Enig idee hoeveel schade er onderhuids met stompe sporen schoppend aangericht wordt? hoe pijnlijk en kort op het bit bijgezet ingereden wordt? wel eens van barreren gehoord?

Het básisprobleem is het dresseren op basis van ´of anders´ en de rest is een glijdende schaal.

hc

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:30

op trainingsstallen staat er ook stroom op de stapmolen, zelfs op sommige maneges!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:52

@ HC
Citaat:
Kortom; taal is belangrijk en werkt alleen als je de woorden correct en eenduidig gebruikt zodat iedereen begrijpt wat je bedoelt.

De woorden zul je zeker correct en eenduidig gebruiken. Maar denk jij werkelijk dat als jij in je bekakte taaltje je preken afsteekt dat een ieder begrijpt wat je bedoelt?? Kom op zeg, sorry maar ik vind het voor een groot gedeelte interessant doenerij. Begrijp me niet verkeerd, op veel vlakken ben ik het met je eens. Maar heb het niet over begrijpelijk Nederlands......

Bijzetten in de stapmolen, hm. Nee, neem dan de longeerlijn om het zelf onder controle te houden. Dat er een (veilige) stapmolen aanwezig is omdat de paarden anders 24/7 op stal moeten staan is een mager surrogaat maar beter dan niets. Ik ben zeker geen "natural" (en óók ik begrijp dat woord niet) wel wil ik dan mn paard zo gelukkig mogelijk is, alleen is een paard volgens mij het gelukkigst als hij de hele dag lekker kan rennen, eten, spelen, slapen wanneer HIJ dat wil.........en tja......dat gaat ook mij te ver. Want wees eerlijk, we houden allemaal onze paarden voor ONS plezier, niet voor dat van de paarden.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 07:29

iepsel schreef:
Ik ben zeker geen "natural" (en óók ik begrijp dat woord niet) wel wil ik dan mn paard zo gelukkig mogelijk is, alleen is een paard volgens mij het gelukkigst als hij de hele dag lekker kan rennen, eten, spelen, slapen wanneer HIJ dat wil.........en tja......dat gaat ook mij te ver. Want wees eerlijk, we houden allemaal onze paarden voor ONS plezier, niet voor dat van de paarden.
Mag ik vragen waarom je het te ver vind gaan als je paard eet rent speelt en slaapt wanneer hij dat wil?
Wat kan je daar nou niet goed aan vinden?
Ik heb mijn paard 24/7 op de wei,met de rest van de kudde.
Ze speelt,rent,eet,en slaapt wanneer zij dat wil.
Is dat te ver gaan vind je?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 07:40

iepsel schreef:
@ HC
Citaat:
Ik ben zeker geen "natural" (en óók ik begrijp dat woord niet) wel wil ik dan mn paard zo gelukkig mogelijk is, alleen is een paard volgens mij het gelukkigst als hij de hele dag lekker kan rennen, eten, spelen, slapen wanneer HIJ dat wil.........en tja......dat gaat ook mij te ver. Want wees eerlijk, we houden allemaal onze paarden voor ONS plezier, niet voor dat van de paarden.

Dus je paard mag zijn behoeften niet nagaan?

Dat snap ik niet hoor, hoe houdt jij je paard dat hij dat niet kan doen?!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:17

Zelfs mijn paard rent speelt en eet wanneer hij wil, staat dan wel niet 24/7 buiten. (alleen 's nachts op stal).

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:19

Als hij 's nachts wil rennen of spelen kan hij dat niet in een stal hoor, vooral dat eerste niet. Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:19

Nee oke dat is waar Clown Maar overdag zoiezo Tong uitsteken

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:23

Maar Lilian,je snapt toch wel dat paarden slapen s'nachts.
Die liggen van 19:00 uur tot 09:00 uur te wachten tot het weer licht wordt.
Dus ze slapen (en vervelen zich uiteraard niet in die periode van 14 uur op stal) en hebben geen behoefte aan beweging of spelletjes.
Ze gaan in het donker toch niet willen rennen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:27

Om 19.00 staat die van mij nog buiten hoor Clown Of hij is aan het rijden Tong uitsteken

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:28

Dan heeft die van jou geluk. Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:29

Ik heb het zelf ook niet zo op stapmolen bijzetten in zo'n ding heeft idd niet echt nut, je bereikt er helemaal geen ontspannen houding mee.
Mocht je het dan toch perse willen doen gebruik dan iets wat veilig is, mocht je paard schrikken of struikelen kan een bijzet erg gevaarlijk zijn.

Stel je paard valt, bijzet zit los, dan kan hij erin verstrikt raken.
2de voorbeeld je paard valt en door de harde schok op het neusbot (bv als je die te laag hebt) breekt zijn neus.

Nee, bijzetten in een stapmolen niet verstandig.
Denk eerst goed na over wat je gaat doen en wat je ermee wilt bereiken.
Ga dan eens na of je dit met die middelen gaat bereiken en of het wel veilig is.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:30

Tinkerloos schreef:
Maar Lilian,je snapt toch wel dat paarden slapen s'nachts.
Die liggen van 19:00 uur tot 09:00 uur te wachten tot het weer licht wordt.
Dus ze slapen (en vervelen zich uiteraard niet in die periode van 14 uur op stal) en hebben geen behoefte aan beweging of spelletjes.
Ze gaan in het donker toch niet willen rennen?

Onder een stapel lekker dikke wollen dekentjes, met (roze!)oorwarmers en snowboots aan, naast een warm kacheltje. Want ze mogen níet kouvatten! En niet te vergeten een bijzetteugel want ze moeten wel hun rug ontspannen tijdens het slapen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:32

Shyla25 schreef:
Ik heb het zelf ook niet zo op stapmolen bijzetten in zo'n ding heeft idd niet echt nut, je bereikt er helemaal geen ontspannen houding mee.
Mocht je het dan toch perse willen doen gebruik dan iets wat veilig is, mocht je paard schrikken of struikelen kan een bijzet erg gevaarlijk zijn.

2de voorbeeld je paard valt en door de harde schok op het neusbot (bv als je die te laag hebt) breekt zijn neus.

Nee, bijzetten in een stapmolen niet verstandig.
Denk eerst goed na over wat je gaat doen en wat je ermee wilt bereiken.
Ga dan eens na of je dit met die middelen gaat bereiken en of het wel veilig is.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Wat een 'onzin' Bloos

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:33

CCCCorine schreef:
Wat betreft profiel en slof: Slof heb ik er in het begin inderdaad een tijdje om gehad, nu al een hele tijd niet meer. Verder wil ik hem juist niet in een automatische knik hebben. Dat kom je inderdaad wel veel tegen bij paarden die nogal onhandig met slof gereden zijn en dat is juist een rotgevoel en heeft totaal geen trainingstechnische waarde. Daar worden ze eerder stijver dan losser van.

Nog even hierop terugkomend, in je profiel zie ik dus die slof.
Die zit dus verkeerd Knipoog hij moet van binnen naar buiten door het bit Pling

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:35

Somebitch schreef:
Shyla25 schreef:

Wat een 'onzin' Bloos

Denk je echt dat ik onzin praat Verward Als jij al met een hackamore op de verkeerde plaats een neus kan breken wat denk je dat de schok van een vallend paard en een stuk metaal kunnen doen??

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:36

Wie zegt er dat ze een hackamore gebruikt? En dat ze hem op de verkeerde plaats hangt Pling

Hackamore lijkt me zoiezo al niks om bij te zetten Scheve mond Maar oke..