Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ikje schreef:Een schok op de rekken van de molen?
Das vrij algemeen hoor!
MLoeser schreef:ikje schreef:Een schok op de rekken van de molen?
Das vrij algemeen hoor!
Serieus? Dat is nou nog eens wreed! Mensen die zo'n ding als training voor hun paard gebruiken geven ook echt niets om dat dier! Die horen zeker thuis onder de dierenbeulen!
Citaat:Kortom; taal is belangrijk en werkt alleen als je de woorden correct en eenduidig gebruikt zodat iedereen begrijpt wat je bedoelt.
iepsel schreef:Mag ik vragen waarom je het te ver vind gaan als je paard eet rent speelt en slaapt wanneer hij dat wil?Ik ben zeker geen "natural" (en óók ik begrijp dat woord niet) wel wil ik dan mn paard zo gelukkig mogelijk is, alleen is een paard volgens mij het gelukkigst als hij de hele dag lekker kan rennen, eten, spelen, slapen wanneer HIJ dat wil.........en tja......dat gaat ook mij te ver. Want wees eerlijk, we houden allemaal onze paarden voor ONS plezier, niet voor dat van de paarden.
iepsel schreef:@ HCCitaat:Ik ben zeker geen "natural" (en óók ik begrijp dat woord niet) wel wil ik dan mn paard zo gelukkig mogelijk is, alleen is een paard volgens mij het gelukkigst als hij de hele dag lekker kan rennen, eten, spelen, slapen wanneer HIJ dat wil.........en tja......dat gaat ook mij te ver. Want wees eerlijk, we houden allemaal onze paarden voor ONS plezier, niet voor dat van de paarden.
Tinkerloos schreef:Maar Lilian,je snapt toch wel dat paarden slapen s'nachts.
Die liggen van 19:00 uur tot 09:00 uur te wachten tot het weer licht wordt.
Dus ze slapen (en vervelen zich uiteraard niet in die periode van 14 uur op stal) en hebben geen behoefte aan beweging of spelletjes.
Ze gaan in het donker toch niet willen rennen?
Shyla25 schreef:Ik heb het zelf ook niet zo op stapmolenbijzetten in zo'n ding heeft idd niet echt nut, je bereikt er helemaal geen ontspannen houding mee.
Mocht je het dan toch perse willen doen gebruik dan iets wat veilig is, mocht je paard schrikken of struikelen kan een bijzet erg gevaarlijk zijn.
Stel je paard valt, bijzet zit los, dan kan hij erin verstrikt raken.
2de voorbeeld je paard valt en door de harde schok op het neusbot (bv als je die te laag hebt) breekt zijn neus.
Nee, bijzetten in een stapmolenniet verstandig.
Denk eerst goed na over wat je gaat doen en wat je ermee wilt bereiken.
Ga dan eens na of je dit met die middelen gaat bereiken en of het wel veilig is.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
CCCCorine schreef:Wat betreft profiel en slof: Slof heb ik er in het begin inderdaad een tijdje om gehad, nu al een hele tijd niet meer. Verder wil ik hem juist niet in een automatische knik hebben. Dat kom je inderdaad wel veel tegen bij paarden die nogal onhandig met slof gereden zijn en dat is juist een rotgevoel en heeft totaal geen trainingstechnische waarde. Daar worden ze eerder stijver dan losser van.
Somebitch schreef:Shyla25 schreef:Stel je paard valt, bijzet zit los, dan kan hij erin verstrikt raken.
2de voorbeeld je paard valt en door de harde schok op het neusbot (bv als je die te laag hebt) breekt zijn neus.
Wat een 'onzin'