Naturals vaak caploos?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Naturals vaak caploos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:06

BGGBWM schreef:
Als ik wel schrik, wat natuurlijk wel eens gebeurt, zo heel af en toe, dan weet ik mezelf dmv autosuggestie zeer snel weer rustig te krijgen, iets wat het paard vanzelfsprekend opvolgt.

Ik ben zelf ook best rustig met mijn paard, maar hij schrikt nog steeds, hoor. Ik weet niet hoe oud jouw paard is, maar vast wat ouder en ervarener dan de mijne. Knipoog

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:06

Ik word vaak vreemd aangekeken als ik zonder cap met neckrope buiten rond hobbel.
Grote ritten (lees minimaal 6 uurs ritten) doe ik nóg wel met cap, voor het geval dat, maar dat is voor het geval dat de medeweggebruikers... en voor het geval ik ineens verdwaalde takken op hoofdhoogte tegen kom vanuit galop -> bocht is het af en toe ook wel handig.

Maar ik vind als niet zonder cap durft, vanwege je paard, moet je niet op je paard gaan zitten...
Laatst bijgewerkt door 901823 op 20-09-07 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:07

BGGBWM schreef:
faal ik bedoel ik Lachen

BGGBWM schreef:
Ik zeg niet dat wij nooit falen, maar áls dat gebeurd, en die kan zie ik niet zo groot in, dan zal ik opnieuw beginnen met mijn opleiding. En als ik dan hoofdletsel op loop dan heeft mijn paard niet een beetje gefaal, maar een beetje boel. Er zit nog een verschil tussen verschieten en zo hard aan de kletter gaan dat ik er af val.

Dat zei je dus niet, maar duidelijk nu, jij hebt dan dus gefaald in je opleiding.

Enfin, we zijn het eens dat we het oneens zijn en blijven Haha! Clown

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:08

LilianR schreef:
Ik word vaak vreemd aangekeken als ik zonder cap met neckrope buiten rond hobbel.
Grote ritten (lees minimaal 6 uurs ritten) doe ik nóg wel met cap, voor het geval dat, maar dat is voor het geval dat de medeweggebruikers...

Als je niet zonder cap durft, vanwege je paard, moet je niet op je paard gaan zitten...

Dan heb je volgens BGGBMW je paard toch niet goed opgeleid als je denkt!

Salsa

_Henrieke schreef:
DublinJ schreef:
Dank je wel Henrieke!!!! Afgod

Waarvoor Nagelbijten / Gniffelen

Haha dat was skipper.......

Twiggy2008

LilianR schreef:
Als je niet zonder cap durft, vanwege je paard, moet je niet op je paard gaan zitten...

Ach, ik stap rustig zonder cap op mijn paard, maar ik denk ook aan mijn thuisfront. Vroeger was ik een stuk makkelijker en moediger (EN onverantwoordelijker). Haha!

_Henrieke

LilianR schreef:

Roep dat eens tegen mensen die zonder cap hersenbeschadigingen of hoofdletsel hebben opgelopen.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:09

Ik typte inderdaad net dat stukje over 'beetje gefaald, maar een beetje boel gefaald'.. Zoals jullie in eerder door mij getypte reacties kunnen lezen, heb ik hier de verkeerde woorden gekozen. Wat ik hier bedoelde is dat mijn paard dan niet-getolereerd gedrag vertoont.

Inderdaad; zijn we het ergens tenminste wél over eens *LOL*

Roadracer

Ik draag altijd een cap. Heb hem nog nooit nodig gehad en hoop ik zo te houden. Ik voel me er prettiger bij. Ben 1x van mijn paard gevallen, toen ze beroerd over/door een hindernis heen kwam en door haar voorbenen zakte. Ik ben toen niet met mijn hoofd in de buurt van de grond geweest (goede valtechniek Knipoog ) maar toch voelt een cap op zo'n moment prettig. Overigens is mijn paard bomproof. Ik heb werkelijk nog nooit in de situatie gezeten dat ik me ongemakkelijk/angstig/uit balans voelde. En dus toch een cap.

Ik vind dat iedereen die afweging voor zichzelf moet maken. Net als het dragen van een bodyprotector trouwens. Het zal me worst wezen of mijn buurman wel of niet een cap draagt. Anders vind ik het bij kinderen, die moet je tegen zichzelf (en hun eventuele onervarenheid, overmoedigheid, etc) beschermen. Maar ook dat is een mening natuurlijk Clown

@hc: ben eigenlijk erg benieuwd geworden naar je integraaltje, heb je daar een foto van??? Rij je ook motor toevallig? Ik wel, zit daar wèl altijd volledig in de protectie. Vind het zo naar dat hulpverleners na een ongeluk stukjes bij elkaar moeten zoeken (kan ook een reden zijn om een cap te dragen natuurlijk Pling )

_Henrieke

DublinJ schreef:
Haha dat was skipper.......

nu snap ik er niks meer van xD
Het gaat hier ook veelste snel Nagelbijten / Gniffelen

Huertecilla

_Henrieke schreef:
Dus als natural wil je zeggen dat het paard zijn oerinstict moet onderdrukken om zijn ruiter veilig te vervoeren??

Bezoek mij site http://www.huertecilla.net eens.

Dat staat niet dat ´het´zo ís, noch wat ik vínd, maar wat ik doé.

Ik heb 23 jaar internationale wedstrijdervaring is zowat alle takken van motor(fiets)sport en als coureur en ruiter ervaar ik het paard als het veiligste vervoermiddel wat je kan wensen.
Het kan alles beter dan jij, heeft overlevingsdrang en volgt graag een leider. Wees die leider en luister. Meer kan je je niet wensen: een terreinwaardig voertuig wat je vertelt waar de ´valkuilen´ zijn en ze zélf omzeilt....

hc

p.s. die integraalhelm is een ´MET parachute´. Ik heb ook een integrale bp uit de mx en beensbeschermers en... Ook twee eenvoudiger helmen. Wat ik wel/niet draag is een resultaat van kans x risiso.
zal zo even een foto van avnmoregn plaatsten. Mijn lief was met de motorfiets ´haas´ Haha!
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 20-09-07 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:10

Ik waag me gewoon niet zonder cap op mijn paard, omdat ik niet geloof in onfeilbaarheid van de mens of het paard of de combinatie

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:12

Ik neem niemand hier zijn mening kwalijk en af en toe is het jammer dat we niet kunnen bellen en discusseren, omdat dat veel verkeerd geintrepeteerde dingen weg zou kunnen nemen.
Ik begrijp jullie meningen en kan het in sommige opzichten zelfs met jullie eens zijn, maar ik stel wel eisen aan mijn paard.
Daarom kan ik soms zo boos worden als ik een ruiter met een jong paard op concours zie en dat paard rent alle ringen door. Het paard is in die situatie niet gelukkig en blij en vertuwd met de eigenaar/berijder. Daarnaast is de berijder niet blij omdat het paard zich 'misdraagt'. Werk eerst aan vertrouwen en van daaruit verder, dan zal het paard niet wegrennen én is de berijder blij.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:13

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, maar ik hoop dat jullie vatten wat ik duidelijk wil maken.

_Henrieke

BGGBWM schreef:
Ik neem niemand hier zijn mening kwalijk en af en toe is het jammer dat we niet kunnen bellen en discusseren, omdat dat veel verkeerd geintrepeteerde dingen weg zou kunnen nemen.
Ik begrijp jullie meningen en kan het in sommige opzichten zelfs met jullie eens zijn, maar ik stel wel eisen aan mijn paard.
Daarom kan ik soms zo boos worden als ik een ruiter met een jong paard op concours zie en dat paard rent alle ringen door. Het paard is in die situatie niet gelukkig en blij en vertuwd met de eigenaar/berijder. Daarnaast is de berijder niet blij omdat het paard zich 'misdraagt'. Werk eerst aan vertrouwen en van daaruit verder, dan zal het paard niet wegrennen én is de berijder blij.

Heb ik het nou mis, of worden je opvattingen milder Nagelbijten / Gniffelen ?

Cer

Moderatoropmerking:
graag niet vervallen in de jullie/jij vs wij/ik manier van discussieren. Bij teveel persoonlijke aanvallen cq beschuldigingen wordt t topic gesloten. Tevens verzoek ik om on-topic te blijven

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:14

Oke, on-topic dan maar.
Waar hadden we het over Nagelbijten / Gniffelen ?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:15

Skipper schreef:
Ik waag me gewoon niet zonder cap op mijn paard, omdat ik niet geloof in onfeilbaarheid van de mens of het paard of de combinatie

HC BGGBMW jullie geloven hier wel in?

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:17

Ik heb 23 jaar internationale wedstrijdervaring is zowat alle takken van motor(fiets)sport en als coureur en ruiter ervaar ik het paard als het veiligste vervoermiddel wat je kan wensen.

En had je een helm op of heb zo veel vertrouwen in jezelf dat je toch nooooit kan vallen?

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:18

Nee, absoluut niet, ik word niet milder, ik ben gewoon nooit minder mild als dit geweest Lachen .

Ik geloof niet in onfeilbaarheid. Ik geloof wél dat de juiste opvoeding van een paard 99%
van de situaties die volgens anderen als 'schrikreacties van een paard' worden beschouwd,
kunnen worden weggenomen.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:20

En die ene procent, die waag ik erop *LOL* . Ik geloof namelijk dat
die ene procent niet dusdanig erg is dat mijn paard mij er daarom
afkiepert óf dat ik mijn evenwicht verlies. Die ene
procent is die reactie op die horzelsteek of dat konijntje. En
die situaties ben ik kundig genoeg om te blijven zitten.

Met mijn huidige paarden zet ik wél een cap op in een glad bos
of iets in die trant. Dan gaat het eventuele vallen namelijk
buiten de 'schuld' van mij of mijn dieren om.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:21

BGGBWM schreef:

Hierin ben ik het met je eens. Een paard moet zich gedragen en naar je luisteren anders wordt het enorm gevaarlijk voor beide. Voor is een cap een ideaal beschermmiddel om dit ook met mijn paard ontwikkelen

_Henrieke

BGGBWM schreef:
En die ene procent, die waag ik erop *LOL* . Ik geloof namelijk dat
die ene procent niet dusdanig erg is dat mijn paard mij er daarom
afkiepert óf dat ik mijn evenwicht verlies. Die ene
procent is die reactie op die horzelsteek of dat konijntje. En
die situaties ben ik kundig genoeg om te blijven zitten.

Met mijn huidige paarden zet ik wél een cap op in een glad bos
of iets in die trant. Dan gaat het eventuele vallen namelijk
buiten de 'schuld' van mij of mijn dieren om.

En nog zeg je dat als een paard struikeld, hij niet goed opgelet heeft?

Huertecilla

Geen helm of wat ook omdat de resultante nihil is.

De eerste foto is rijtechnisch (bijna) correct en het paard kan niet door meer dan ´alleen maar´ mijn gewicht gehindert veilig afdalen en ik loop núl valrisico.

Afbeelding

De volgende is rijtechnisch een stúk minder want ik blijf met mijn voeten in de paardhoge begroeïing hangen. Prima leerervaring, dus heb het nog een paar keer overgedaan tot ik doorhad hoe ook dát kan.

Afbeelding

Zoals je ziet ben ik niet natuurlijk bezig want ik zit op een paard en vraag het te gaan waar ík wil Haha!

hc

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 20-09-07 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:24

Skipper schreef:
HC BGGBMW jullie geloven hier wel in?

Ik ben niet gelovig.
Ik heb 8 ´bijna dood ervaringen´waarvan drie keer na het uitgaan van het licht aan het einde van de tunnel gereanimeerd. heb mijn vrouw verloren door een wedstrijdongeluk.
Ik ben mezelf en mijn ervaringen en daar moet ik het mee doen. Daar heeft verder NIEMAND het recht op een mening over wannneer die niet weet waar ik het over heb.

hc