Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:de site http://www.bitloos.nl heeft ook flyers die je kan uitprinten geloof ik. Hang dat op stal op.
sonjim schreef:Tot mijn verbazing liep ze beter zonder bit dan met en was beter te remmen.
.
.)
Maar wel leerzaam 
JoviBan schreef:Arabesk schreef:de site http://www.bitloos.nl heeft ook flyers die je kan uitprinten geloof ik. Hang dat op stal op.
Wacht maar tot er posters komen van bitloos.nl.![]()

runningkawa schreef:Niet raar bedoeld, maar lopen ze in die zin op veel plekken in Belgie niet achter, of interesseert ze het niet?
Er hebben op bokt foto's gestaan van manege paarden met een hefboom bit in...als je dat al als normaal en goed beschouwd kan ik me voorstellen dat ze zich dood schrikken als er geen bit meer is
Sjolvir schreef:Enigste probleem is dat als staleigenaar het wil.. het moet....

runningkawa schreef:Het verkeerde idee wordt in bijna elke manege geleerd
Want wat leer je daar de eerste tig jaar
Stampen is harder, 2 handen trekken is remmen, 1 hand trekken is sturen.
En dat is toch verschrikkelijk
Waar wordt vanaf het begin geleerd dat je wat zwaarder gaat zitten voor de rem, dat je je gewicht en benen gebruikt om te sturen en je zelfs een volte kan rijden zonder binnenteugel, of beter gezegt dat het zelfs zo hoort?
runningkawa schreef:Kun jij je steken voor je houden
Jij ging toch per pb verder?
Je lijkt wel een klein kindje wat haar zin door moet drammen omdat er een keer wat gezegt is wat niet in het straatje past. In de spiegel kijken is moeilijkMaar wel leerzaam
![]()
Zo weer ontopic

Ik geloof alleen dat er maar een ding op zit, excuses

runningkawa schreef:Niet raar bedoeld, maar lopen ze in die zin op veel plekken in Belgie niet achter, of interesseert ze het niet?
Er hebben op bokt foto's gestaan van manege paarden met een hefboom bit in...als je dat al als normaal en goed beschouwd kan ik me voorstellen dat ze zich dood schrikken als er geen bit meer is
Tuurlijk krijg je wel eens een negatieve reactie maar evengoed ook positieve reacties. Het is wel zo dat het effectieve bitloos rijden door meer mensen in Nederland reeds wordt beoefend dan in België, maar we zijn dan ook maar een klein landje hé! Geef ons tijd!
Mandyke schreef:runningkawa schreef:Niet raar bedoeld, maar lopen ze in die zin op veel plekken in Belgie niet achter, of interesseert ze het niet?
In België wordt er, althans in mijn omgeving, eigenlijk minder over 'gezeurd'. Of je er nu een bit indoet of niet zolang je je paard maar onder controle hebt is het allemaal goed en geen haan die dan kraait naar je bitloze optoming.Tuurlijk krijg je wel eens een negatieve reactie maar evengoed ook positieve reacties. Het is wel zo dat het effectieve bitloos rijden door meer mensen in Nederland reeds wordt beoefend dan in België, maar we zijn dan ook maar een klein landje hé! Geef ons tijd!
![]()
![]()
En dat van die foto's ... dat kan in elk land vookomen, overal zijn goede en slechte manéges.
Oakland1990 schreef:Heb nu alleen een gigantisch probleem. Ik heb H. nu "op haar tenen getrapt" door te antwoorden en mijn "grote" bek op te zetten. Kwam er net achter dat zij me moet jureren met de zomerbekerIk geloof alleen dat er maar een ding op zit, excuses
Mandyke schreef:En dat van die foto's ... dat kan in elk land vookomen, overal zijn goede en slechte manéges.