Wij hebben wel een afwasmachine (sinds 3 jaar)
, die alleen aangaat als 'ie vol zit, dus gemiddeld om de dag en dan ook vaak pas als we gaan slapen (schijnt goedkoper te zijn). Het gaat mij er meer om dat je je bewust bent, van wat je doet. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, die alleen aangaat als 'ie vol zit, dus gemiddeld om de dag en dan ook vaak pas als we gaan slapen (schijnt goedkoper te zijn). Het gaat mij er meer om dat je je bewust bent, van wat je doet.
we hebben wel grote familie dus je hoeft niet zo heel vaak af te wassen, maar dan als je moet is het een grote vaat
ELpatcho schreef:wasmachines zijn vooral milieu vervuilers door alle waspoeder die in het wat komt.. maar ik zou graag dat ding trg willenwe hebben wel grote familie dus je hoeft niet zo heel vaak af te wassen, maar dan als je moet is het een grote vaat
shan schreef:@Nadya en Elpatcho: leuk om te horen dat jullie verder ook zo bewust leven.
Ik ben eigenlijk ook zeer benieuwd naar de reacties van andere 'naturals'.
Laten jullie je paarden dag en nacht buiten staan maar liggen jullie honden op een kleedje voor de kachel?
Of leven jullie honden in roedelverband of wonen zij buiten en hebben gewoon verder een plek om te schuilen, (Kennel of schuur oid) wat krijgen jullie honden te eten? Vers vlees/ pens aangevuld met een suplement oid of brokjes en vlees uit blik? katten natuurlijk idemdito.
Heb je de verwarming op 20 graden staan of trek je een extra trui aan, enz...
Ik raak wel een beetje op topic, maar ik vind het onderwerp wel interessant.
. Mijn eigen ervaring is dat mensen die wat meer in de naturalrichting denken, dat vaak ook wel doorvoeren op hun andere dieren of in hun leefgewoonten. Misschien niet heel extreem (geen verwarming, geen auto e.d.), maar wel wat meer bewust misschien? Maar goed, ik ken niet alle naturals hier op bokt, dus....
Yamcha schreef:ik wil een paard niet in een stapmolen zetten (daar ga ik zelf toch ook niet in)

shan schreef:@Nadya en Elpatcho: leuk om te horen dat jullie verder ook zo bewust leven.
Laten jullie je paarden dag en nacht buiten staan maar liggen jullie honden op een kleedje voor de kachel?
Of leven jullie honden in roedelverband of wonen zij buiten en hebben gewoon verder een plek om te schuilen, (Kennel of schuur oid) wat krijgen jullie honden te eten? Vers vlees/ pens aangevuld met een suplement oid of brokjes en vlees uit blik? katten natuurlijk idemdito.
Yamcha schreef:Ik moet wel zeggen dat wij erg bewust zijn qua milieu. Afval sorteren, zuinig leven, en we doen zelf ook biologische boodschappen.
De hond krijgt gewoon brokken en de katten ook, is beter voor hun tanden.
Yamcha schreef:Het is mijn topic, en het mag van mij. Natural (of zullen we het "bewust leven vanuit gezond verstand" noemen?) is een lifestyle imo, beperkt zich niet tot de paarden.

LilianR schreef:Dat ze dat vroeger ook deden is in mijn ogen dan natural, hoe wij in de natuur overleven, ik zeg niet dat je vlees moet eten, ik zeg dat vegetarisch niet natural is dan.
Er zijn we meer mensen die respect hebben voor hun hond/paard, maar het hoeven dan geen naturals te zijn? Natural betekend, natuurlijk omgaan met ...
Natuurlijk voeden, natuurlijk met ze omgaan enzovoorts.

Cayenne schreef:Wat ik mij nogal afvraag -en misschien hebben naturals hier een antwoord op- is wanneer je alles zo natuurlijk mogelijk wilt voor je paard, waarom je er dan op gaat zitten?
Dat vraag ik me dus al een tijdje af, en aangezien het toch in dit topic over dit soort dingen gaat

ELpatcho schreef:@ shirefan als wij de honden vlees geven (is ongeveer 2 keer per week) dan is er weinig scheuren te zien, het is haphap slik en dan heb ik het toch over flinke lappen vlees
} 

)
Goed, geen deken voor meneer en waarom ook eigenlijk?
)

sportbrok per dag 
Zij hadden tenslotte 'Deurne' gedaan en ik niet, hoe durfde ik commentaar op ze te leveren 

) heb ik vanaf het begin al heel anders aangepakt en dat merk ik.
Verder is ie wel braaf maar hij denkt de hele dag alleen maar aan eten, da's wel jammer 
) de afwas!!!!!
(speklapjes, slavinken, hamburgers, kroketten)

of je met 80 andere mensen in de rij bij de smerige en koude douches moet aansluiten 
Zelfs in vers brood zit meer rotzooi dan ik zou willen, maar ik heb geen geld om alles maar biologisch te kopen. 
maar het komt er dus op neer dat ik denk dat mijn lifestyle niet zo heel natural is.