Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nadya schreef:Sim0ne schreef:Ik stop maar weer eens met deze discussie, ik laat me weer eens teveel meeslepen... Ik zie je wel weer in het volgende topic Nadya.... Knap dat jij je altijd subtieler kunt verwoorden, RESPECT...
Dank je, Simoon, maar ik kan hier ook niet tegen, hoor. En Cer, mensen moeten misschien inderdaad 'aardig' blijven (maar waarom reageert zo iemand hier dan???? Dan vraag je om moeilijkheden, lijkt me), maar mogen van mij ook wel wat aardiger blijven tegen hun paard. Maar ja, dat is zo moeilijk blijkbaar. Triest, hoor.....
Cassidy schreef:Als een jong paard nog zoveel moet leren, kan het idd voorkomen dat je er wat harder aan moet zitten dan de bedoeling is, dus dan is bitloos alleen maar fijn. En als je beslist dat je niet verder hoeft in de opleiding van je paard, is er niets mis mee om op dit stadium te blijven.
speedy_cindy schreef:Ik vind het best als mensen met bit rijden,
maar ik vind wel dat je er mee om moet kunnen gaan.
Wat je op maneges altijd ziet is dat pony's onwijs in hun mond worden getrokken,
dat vind ik gewoon zielig.
Sim0ne schreef:Met een goed bitloos hoofdstel kun je net zo nauwkeurige hulpen geven als met een bit
Cassidy schreef:Sim0ne schreef:Met een goed bitloos hoofdstel kun je net zo nauwkeurige hulpen geven als met een bit
En wat is in jouw ogen een goed bitloos hoofdstel?
JoviBan schreef:De komma moet erachter weg,anders doet ie het niet.@speedy_cindy:
Als je goede argumenten wilt lezen, neem dan eens een kijkje op mijn website (http://www.jovarna.tk, op de pagina "Bitloos").
Daar lees je mijn beweegredenen en die van zo'n 35 andere bitloze rijders.
frangelica schreef:ik wil toch ook ff wat kwijt....mijn bit is niet niet hard mijn bitje is van rubber uhhmm..denk dat tanden net wat harder zijn als ik me nagel erin zet blijft het er gewoon in staan de eerste tellen.....dit gaat over een merrie van 4 jaar.
dan wil ik nog ff wat kwijt over wieltjes.....natuurlijk bij dresuur heb ik idd wel eens gezien tot bloede toe...erg als ik zoiets zie en kan me er mateloos aan irriteren.....
het volgende de western sporen deze schuiven mee omhoog op het moment van het aanraken van het paard dit vind ik top want wil zeggen dat paard bijna niks voeld en natuurlijk zullen hier ook mensen in te vinden zijn die ze zeker verkeerd gebruiken maar ken er ook die hebben ze om maar gebruiken ze niet..tja weet ook niet wat dat nu voor zin heeft.....nee zelf rij ik er nog niet mee eerst alles maar eens lekker onder de knie krijgen.
wilde ik gewoon ff kwijt.
Cassidy schreef:En wat is in jouw ogen een goed bitloos hoofdstel?