Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoviBan schreef:@shan: wat staat er volgens jou dan in de wet?
shan schreef:JoviBan schreef:@shan: wat staat er volgens jou dan in de wet?
Wat wil je hier precies mee?
Ik heb nl nergens beweerd wat er volgens mij dan in de wet staat.
Ik zeg alleen dat de DB er op toe hoort te zien dat de wet gehandhaafd wordt. Wat er in de wet staat doet er in deze context niet toe.
runningkawa schreef:nadya, het is zomer in je profiel...
Pipo schreef:En waar gebeurd dat specifiek?
Citaat:Wat er in de wet staat, hoeft niet altijd juist te zijn. Daar mag ook regelmatig naar gekeken worden om te kijken of het nog wel klopt allemaal
runningkawa schreef:Fout hoor Nadya![]()
![]()
Dat land is droog, weinig mis mee lijkt me
(maar daar mochten we het niet meer over hebben)
[/quote]Citaat:http://www.dierenbescherming.nl/content ... id=9&sid=3
Over de DB gesproken, hier staat toch echt:
Paarden moeten veel kunnen bewegen en fysiek sociaal contact met andere paarden kunnen hebben. Dat betekent dat ze veel buiten in de wei moeten kunnen komen, samen met andere paarden. Het opsluiten van paarden in boxen, ook al kunnen ze hun buurman zien of voelen is niet aan te bevelen.
Ik ben geen pro-DB maar hoe kan het dan dat ze op hun site het een zeggen,maar vervolgens wel optreden tegen paardenhouders die hun paard buiten hebben staan en niet hiertegen
shan schreef:Het is een aanbeveling en het is niet wettelijk verboden.
Nicolletje schreef:shan schreef:Het is een aanbeveling en het is niet wettelijk verboden.
In een wei zetten is dan ook niet verboden:
Paarden en pony's kunnen over het algemeen prima tegen kou, mits ze daar goed op voorbereid zijn. Het is dus onjuist om altijd over verwaarlozing of dierenmishandeling te spreken als we 's winters in de wei bij weer en wind nog paarden of pony's buiten zien staan. Als de bodem droog is, kan het geen kwaad. Bij een laag gelegen bodem die vochtig is, kan het dier beter worden opgestald. Wel is het wenselijk om schuilmogelijkheden aan te bieden.
JoviBan schreef:Wat het eerste betreft: ik kan niet voor de actie-starters spreken, maar mijn inschatting is het eerste (bewustmaking).
Wat het tweede betreft: je paard de leefomstandigheden bieden die zo veel mogelijk tegemoet komen aan het wezen paard, is dat 'alternatief'?
Dit geeft wederom aan dat 'een paard op stal' als heel gewoon wordt gezien.
JoviBan schreef:Diverse mensen hebben een mail gestuurd naar de DB en dit wordt allemaal erg positief opgepakt door de DB. Er is dus wel een lichtpuntje.
Nicolletje schreef:shan schreef:Het is een aanbeveling en het is niet wettelijk verboden.
In een wei zetten is dan ook niet verboden:
Paarden en pony's kunnen over het algemeen prima tegen kou, mits ze daar goed op voorbereid zijn. Het is dus onjuist om altijd over verwaarlozing of dierenmishandeling te spreken als we 's winters in de wei bij weer en wind nog paarden of pony's buiten zien staan. Als de bodem droog is, kan het geen kwaad. Bij een laag gelegen bodem die vochtig is, kan het dier beter worden opgestald. Wel is het wenselijk om schuilmogelijkheden aan te bieden.
runningkawa schreef:mee eens
Maar als ze zich erin verdiepen dat alleen maar modder niet goed is mag dat niet
Ze mogen zich er blijkbaar alleen in verdiepen dat veel stal niet oke is.
Dat is toch wel merkwaardig?