Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Huertecilla schreef:Opvallend is dat ik nergens lees wat de rijklaar gewichten zijn... liefst inclusief zadel.
Bandida schreef:Huertecilla schreef:Opvallend is dat ik nergens lees wat de rijklaar gewichten zijn... liefst inclusief zadel.
Ja dat is schrikken. 52 kg van mezelf, 3 kg (!) rijkleding en 8 kg voor alle tuigsamen. Dat terwijl die Malibaud (zadel) kaal maar 5 kg weegt.. = 63 totaal.
Citaat:Een boomloos zadel verdeeld juist veel meer de druk, ook over de bovenbenen van de ruiter
Ann schreef:@Bandida,
Je wilde het editten? De Quote en de Edit knop zijn van plaats geruild.
Antheman schreef:Ik heb ook drukplekken van mijn boomloze zadel gehad.
Ik wijt dit niet aan het zadel (Startrekk) maar aan het extreem slechte weer. We deden een trektocht en zagen al 4 dagen ALLEEN maar regen.
Dat maakte de huid zooo vreselijk kwetsbaar. We hebben de tocht toen moeten afbreken.
dovish schreef:Antheman schreef:Ik heb ook drukplekken van mijn boomloze zadel gehad.
Ik wijt dit niet aan het zadel (Startrekk) maar aan het extreem slechte weer. We deden een trektocht en zagen al 4 dagen ALLEEN maar regen.
Dat maakte de huid zooo vreselijk kwetsbaar. We hebben de tocht toen moeten afbreken.
dat heb ik gelezen op je trektocht-foto's-siteIk denk dat je dat met een boomzadel ook had kunnen overkomen, maar helaas lijken mijn plekken permanentere bewoners...
Ik gaf aan dat iemand wel eens tegen me had gezegd dat het ook kan dat alleen de haarzakjes beschadigd zijn als het paard verder niet gevoelig is op de rug. Wat denken jullie daar van, kan dat?
dovish schreef:Ik denk dat je dat met een boomzadel ook had kunnen overkomen...