Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
katiavl schreef:Sjah als dat het beste voor je paard is, wie ben jij om dat tegen te spreken?
evita_ schreef:katiavl schreef:Sjah als dat het beste voor je paard is, wie ben jij om dat tegen te spreken?
maar dat is gevaarlijk want ik kan ook zeggen dat ik mijn paard elke dag een suikerklontje geef omdat ik dat het beste vind voor mijn paard (hij vind het toch heerlijk...)
katiavl schreef:Maar ja zo werk ik, en dat is nu eenmaal ik
e_horse schreef:katiavl schreef:Maar ja zo werk ik, en dat is nu eenmaal ik
Dat is nou eenmaal je "Human Nature" ...![]()
Zo, we zijn weer ontopic.
e_horse schreef:Nature gericht? Natuur gericht? Maar dat maakt het nog niet natuurlijk. Wel gericht op de natuur, oftewel zo dicht mogelijk bij de natuur.
e_horse schreef:Ik dus.Ik ken mensen die niet gaan rijden, omdat hun paard die dag toevallig aangeeft geen zin te hebben..
Huertecilla schreef:PeruaansePas schreef:
Ik vind dit ook meer iets voor het forum Leven Zonder Paarden...
Volgens míj gaat dit topic juist heel fundamenteel over paarden. Over het N-woord waarmee van beslag tot biks aan de goedbedoelende paardenliefhebber wordt gesleten.
Het kan zijn dat sommigen dit helemaal niet willen weten omdat ze zich er prima bij voelen en dat goed genoeg is. Die kunnen het gewoon negeren en hun hoofd weer in het zand steken![]()
Het kan ook zijn dat deze diepgang niet geschikt is voor Bokt. De bewakers en onderbewakers kijken altijd naar zowat elke letter die ik tik dus het is dan al weg voor jij hoeft te kikken Peruaanse PasSteek er wat van op of niet, ík zit daar niet mee.
Maar goed, ik ga een gedenaturaliseerd rijdier uit de natuurlijke modder binnen de onnatuurlijke omheining laten om er met een onnatuurlijk zadel met kunststof 'boom' onnatuurlijk op te gaan zitten en het te sturen waar het zelf niet zou lopen![]()
HC
Huertecilla schreef:Opa komt hier net de keuken binnen. Echt een léuk jack aan. Praktisch, fisse kleur en waterdicht. Merk 'human nature' van de ANWB.
Ik heb me gierend van de lach nog net aan de tafelrand vast kunnen grijpen. Volledig kunststof, met Gore-tex (Teflon!!!), van de wéggebruikersbond = 'natuurlijk'.
Opa is gepensioneerd reclameman en zegt 'dat natuurlijk is feel-good marketing, meer niet'.
HC
e_horse schreef:Maar ja én erop gaan zitten én er ijzers onder slaan.. waar houdt het op? Het is net waar je de grens trekt.. Ik ken mensen die niet gaan rijden, omdat hun paard die dag toevallig aangeeft geen zin te hebben..
Huertecilla schreef:Bokt is overingens niet paardgericht maar ruitergericht
Huertecilla schreef:Bokt is overingens niet paardgericht maar ruitergericht
pmarena schreef:Ik bedoel dat natuurlijk als term daar kunnen we ook wel over door blijven neuzelen , maar dit vroeg ik me toch wel nav. hetgene dat geschreven is in dit topic.
Huertecilla schreef:Het voert echter véél te ver voor Bokt en roept alleen maar negatieve emoties op om daar op in te gaan.
Huertecilla schreef:Ik heb de begrippen paardgericht, natuurcompenseren, naarwijken en dergelijke verzonnen om de associaties te vermijden welke een open blik in de weg staan.
Als jij met deze woorden een negatieve associatie hebt naar mij, dan staat dat jouw open blik in de weg en dat is nu exáct wat de kern van dit topic is.
JoviBan schreef:Paardgericht is inderdaad een prima term. Vind ik ook.
Maar we hebben nu eenmaal de N-termen die we ook hier op VNA gebruiken.
Moeten we VNA nu veranderen in 'Paardgericht'? Zal de rest van Bokt blij mee zijn...