Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dollemina schreef:Hoe doe je dat met rijden dan ....
Berdien schreef:Ja, maar heb je haar dan de hele tijd, vanaf ze zomer dekenloos buiten gehad? Want dan maken ze gewoon vacht aan. Als je haar nou ineens zonder deken buiten zet, zonder vacht, logisch dat ze dan gaan bibberen
Huertecilla schreef:Spieropbouw of niet heeft niets in dit topic te zoeken. Open er gerust een ander topic over.
HC
dollemina schreef:Hoe doe je dat met rijden dan Rocamor?
Of rijden de naturals niet regelmatig.
Ik kan mijn rijpaarden onmogelijk steeds weer afpoetsen, rijden en dan weer zo op het land zetten want dan poets ik nml. steeds de beschermlaag eraf.
Maar ik wil wel rijden dus zonder deken is dan voor mij zeker geen optie.
Bertuss schreef:Natural paarden zien er slecht uit, in de winter.
Dat vind ik.
Slecht, ja slecht. Niet zo zeer slecht mischien, maar droevig. Met een droevige en beetje onverzorgde uitstraling, al is dat natuurlijk langer niet zo. Onder natural versta ik alleen nu even paarden die 24/7 zonder deken buiten staan.
Ze zijn altijd vies, met die dikke vacht met plukken modder eraan. Ik heb altijd het idee dat ze dat niet fijn vinden. Mijn paarden iig niet. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik ze onder deken heb staan.
Hoe denken jullie hierover, denken jullie dat jullie paarden het fijn vinden om zonder deken te staan?
Berdien schreef:_angela_ modder droogt als het goed is weer op, en valt dan zo van de vacht
_angela_ schreef:Is het niet zo dat een erg vieze vacht minder goed kan isoleren (omdat de haren niet overeind kunnen gaan staan?? daarom zorg ik er altijd voor dat ik mijn pony eens per dag van de modder ontdoe. Wel met een hele grove borstel (met de ijzeren pinnetjes, zie eerdere post) zodat de vetten wel goed in de haren blijven.
Visconti schreef:Mijn paard stond vandaag heerlijk met plakke natte modder in de weiZijn manen zijn voor normale begrippen veel te lang en hij zit lekker dik in zijn wintervacht. Ik kan het niet helpen, maar ik vind hem nog altijd super mooi. Misschien een kwestie van smaak, maar opgedirkte dressuurpaardjes vind ik gewoon niet mooi, als ik van trutten hield had ik het wel bij barbies gelaten. Ik vind paarden mooi om het paard zijn, mijn paard mag dan ook op zo veel mogelijk manieren heerlijk paard zijn. Liefst zo vies en harig mogelijk. Zolang hij zich maar gelukkig voelt en er geen lichamelijk nadeel van ondervind.
Jobbeltje schreef:Wat ik bij de meeste van deze paarden mis is toch een stukje spieropbouw, ik vind de paarden er wat onbespierd uit zien en dat valt me wel eens vaker op bij de paarden van "naturals".