Boomloos zadel; trekker dressage endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evenaar

Re: Boomloos zadel; trekker dressage endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:51

Gaaf, al die positieve testverslagen! Vooral ook leuk dat ie op een breed paard goed ligt Knipoog

Wat ik me eigenlijk ook afvraag, hoe is de beugelophanging en hoe is de druk daarvan verdeeld over het zadel? Want die verdeling vind ik bij veel andere boomloze zadels slecht.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:00

Bij de oudere versie van dit zadel zouden drukplekken onstaan door de beugelophaning, daardoor hebben ze dat aangepast. Ik weet niet veel van systemen af maar de druk word prima verdeeld en volgens de leverancier zouden drukplekken door de beugelophaning niet meer mogelijk moeten zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:06

Zou 1 van jullie een foto kunnen maken van de beugelophanging? Lachen

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:29

ik had nog een vraagje ik heb het vorige model,en zo te zien lijken de kniewrongen wel wat steviger,want dat miste ik soms wel eens. is de zitting verder veel veranderd ?
zijn er die ook het oudere type hadden en nu het nieuwe model.
is de leerkwaliteit verbeterd ?

wat voor singel hebben degenen met een bruin zadel,want ik begreep dat de importeur geen bruine singels heeft.

grt corine

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:46

@Ann ik kan wel een foto maken ,maar daar zul je niet op kunnen zien hoe het bevestigd zit aan de binnenkant. Je ziet gewoon het zelfde systeem als een willekeurig dressuur zadel met een veiligheidshaak.@Lukka63 Ik kan niet vergelijken met het vorige zadel , maar de kniewrongen zijn inderdaad van zeer stevig materiaal en flink aanwezig Knipoog Ik heb geen bruine singel, maar deze:

http://www2.horsemopolitan.com/shopv2/i ... =prod_info

Het is wel van belang dat je je singel een maat kleiner neemt dan voor bij je gewone dressuurzadel.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:25

Hebben diegenen met het zadel al nieuwe bevindingen en liefst ook foto's? Ik moet nog even wachten voor ik aan een nieuw zadel zal kunnen denken, maar tot die tijd wil ik er zoveel mogelijk van weten en zien Lachen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:43

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:03

Het staat hem heel sjiek!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:27

Ik ben ook nog steeds zeer zeer tevreden. Ik heb al heel wat kilometers er op zitten. Vandaag ook weer een ritje van 3 uur. Mijn paard gallopeerd ook beter en ruimer nu. Ik zal nog even een foto zoeken. 2 stal genoten hebben hem ook geprobeerd en zijn ook heel enthousiast. 1 gaat hem zeker aanschaffen.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:02

Hoi

Ik zag op de site dat er een aparte versie is voor zeer brede paarden.
Hebben jullie de standaard ?

Hebben jullie het zadel toevallig ook op een paard met een behoorlijke brede boommaat gehad zonder dat dit drukplekken achter de schouder gaf??

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:51

Hey daar heb ik zeker weer overheen glezen?! Nu ja, ik moet ook zeggen dat ik neit heel grondig gelezen heb aangezien alles in Duits is, de kans ik dus groot dat ik nog meer gemist heb Lachen
Maar wel interessant, een bredere versie!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 22:57

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:58

Shetfan schreef:
http://shop.strato.de/epages/Store.sf/? ... ADRT2-0001
onder aan de pagina ('k moest ook even zoeken)
'K vraag me toch af hoe dat dan precies zit met die maten. Nouja, zal toch binnenkort een testzadel aanvragen dus dat zie 'k dan wel Lachen

Gaaf!
Ga je hem dan "plippen"?? Knipoog

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:56

whoopie schreef:
Hoi

Ik zag op de site dat er een aparte versie is voor zeer brede paarden.
Hebben jullie de standaard ?

Hebben jullie het zadel toevallig ook op een paard met een behoorlijke brede boommaat gehad zonder dat dit drukplekken achter de schouder gaf??

Ik heb de standaard versie ik wist niet dat er een extra brede versie was. Het zadel heeft gelegen op een fries die zeer breed is vooral in de schouders. Die heeft normaal een hulsebos die speciaal op maat gemaakt is. Voor zover ik van mijn stalgenoot heb begrepen hebben ze een zadel nog nooit zo breed hoefen te maken. Op de fries ligt het zadel heel goed Hij heeft een brede ronde rug en weinig schoft, maar het zadel schuift niet. Haar eigen zadel wel een beetje.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:01

@evenaar je kunt de site ook in het engels lezen. Rechts bovenaan op de Engelse vlag klikken Knipoog

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:25

Ik ben benieuwd of het bredere zadel alleen een breder boogje voor heeft of dat het zadel ook daadwerkelijk anders is, ik vermoed het eerste.

Mischien moet ik mijn vriend eens lief aankijken, duits lezen lukt wel maar om zelf een mailtje te sturen met die vraag ....dat gaat niet lukken denk ik.

@ schetfan ga je op korte termijn een testzadel aanvragen, want dan zou ik idd ook zeer benieuwd zijn als je de "pliptest" gaat doen wat het resultaat is mn met betrekking tot de beugelophanging.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:30

Ze spreken ook engels hoor, ik heb ze altijd gewoon in het engels gemailt Knipoog

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:29

En hoe ligt het zadel op een paard met hoge schoft ? Weet iemand dat al ?

Groetjes,

Maris

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:41

Ik heb trouwens een mailtje gestuurd, met de vraag over de boom.

Heeft iemand ervaringmet hun boomloze dressuurzadel, of kent iemand iemand die zo,n zadel heeft?

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:01

Vanmiddag het testzadel binnengekregen. Had wat moeite met het goedleggen met de zitting horizontaal, maar das gelukt. De singelstoten hangen dan wel wat naar achter, maar met dit zadel kun je door ongelijk aan te singelen het zadel perfect op zn plek houden.
De haken voor de beugelriemen vind ik wat krap, ik heb leer met nylon beugelriemen en dat paste er met veel gefriemel net door. En dat terwijl de singelstoten van het zadel ook erg royaal zijn en die krijg ik wat moeilijk door mn singelgespen (Thorowgood), nou ja dat zijn allemaal details natuurlijk.
Qua rijden vond ik het zadel wel hard (in vergelijking tot de Barefoot en de Ghost) Verder bleef het zadel prima liggen.
Als ik een koper voor mn Ghost heb, dan zou ik dit zadel wel kopen denk ik.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:41

Als de singelstoten verder naar achteren hangen gaat het zadel dan niet teveel op de schouder van je paard?

Heb je toevallig een foto???

Wat voor paard heb je trouwens?

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:29

Ik zal zsm een foto maken. Ik had al zo'n moeite om het zadel droog te houden met dit weer, dus een foto kwam er niet meer van.
Het zadel ligt net zoals op het paard van Morelia en ik heb het de 2e keer iets naar achter gelegd, zodat de zitting horizontaal is en ik vond dat beter zitten. Ik zat niet meer zo achter tegen de cantle aan. Het zadel is voor mn haf.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:20

Hallo

Hier het antwoord wat ik kreeg op mijn vraag:

Der Unterschied zwischen dem TREKKER Dressage Endurance Standard und de Extra-Weit besteht in einem breiteren Formvorderteil und einem etwas breiter gearbeiteten Sattel im vorderen Bereich. Größer ist der Sattel dadurch nicht.

Mit besten Grüßen,

Nicola Johnsen

Als ik het goed vertaal dus een grotere boog(voor op het zadel), en het zadel is dus in het voorste gedeelte wat groter gemaakt.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:22

O ja ben wel benieuwd naar een foto, leuk op een haf!!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:28

Maris schreef:
En hoe ligt het zadel op een paard met hoge schoft ? Weet iemand dat al ?

Groetjes,

Maris

Mijn paard heeft een hele hoge schoft en daarnaast ook nog deuken naast zijn schoft. Daardoor licht het zadel net niet goed genoeg, ik heb er een pad bij gekocht met inlages die het zadel wat optild, dan licht hij wel goed. Maar zonder die deuken in zijn schoft zou het zadel wel goed liggen denk ik Ja