Ben het met jullie eens dat er best wat verder op bepaalde zaken kan worden ingegaan, maar dan zou die DVD wel een uurtje of 10 lang kunnen worden

Niet alles is op DVD te zetten helaas.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mollie schreef:Wat is het verschil met een zweep en zo'n carrotstok? In het begin met trailerladen heb ik ooit 'hulp' gehad van iemand die aan parelli doet. Maar zodra ze met die wortelstok in de weer gingen, raakte mijn paard helemaal over de rooie. En ja, mijn paard kende dat ding al wel en de friendly-game is geen enkel probleem.
Uiteindelijk met veel geduld, stemgebruik en belonen, stuur ik haar voor me uit de trailer in. Is nu een kwestie van nog geen minuut. Mijn advies is vooral veel geduld en belonen. Nooit gaan laden onder tijdsdruk. En vooral niet te veel druk uit oefenen (of te wel discomfort).
cissy schreef:Heb je niet veel liever dat je paard voor je uit relaxed in zn eentje de trailer oploopt zonder aarzelen en vol vertrouwen, dan altijd met lijnen te moeten werken of hulpjes bij de hand te hebben en nooit te weten of je op tijd weg bent?
cissy schreef:@somokkele: nee niet speciaal voor jou bedoeld, maar om aan te geven wat het verschil is/kan zijn.
Als jij verder geen probleem hebt is het toch geen probleem?
cissy schreef:@welsje14: als dat voor jou zo werkt vooral doorgaan, mijn manier zou het alleen niet zijn.
Ben het met Morrie eens dat mensen wel meer dingen met veulens en paarden doen die eigenlijk niet zouden moeten kunnen.
Arabesk schreef:Het ging zo goed, ik kon mijn paard alleen laden, het ging prima.
Vandaag ging zijn kont tegen de krib, na 1,5 uur heb ik er toch maar iemand bijgehaald. Een normal, die had m in vijf minuten met trekken en mopperen hem in de trailer.
Sh*t wat doe ik verkeerd of neemt hij me gewoon in de maling
Citaat:Als het goed is komt Nadiem op Horse Event bij Annemarie ... van Monty Roberts Nederland. Ze wil Nadiem gebruiken voor zijn probleem op zondag. Ik hoop er zelf ook een hoop van te leren, en dat Nadiem het óók leert dan
Tolstoj schreef:Tip van Tolstoj met longeerlijn over voorste balk heen
Roadracer schreef:Tolstoj schreef:Tip van Tolstoj met longeerlijn over voorste balk heen
Op zich een goede tip, en net als met heel veel andere methoden: het KAN helpen! Helaas was dit voor mijn merrie niet de oplossing, die ging bij een beetje druk al vol in de achteruit, zonder druk bleef ze lekker staan...